Vzdělávací oblast: Člověk a příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Advertisements

POHYBOVÉ ÚČINKY SÍLY NA TĚLESO
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Newtonovy pohybové zákony
Pohybové účinky síly. Pohybové zákony
Název materiálu: SÍLA – výklad učiva. Název dle číselného rozsahu: VY_32_INOVACE_201. Autor materiálu: Mgr. Bronislav Budík. Zařazení materiálu: o Vzdělávací.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Fyzika 7.ročník ZŠ Newtonovy pohybové zákony Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Deformační účinky síly Tlak, tlaková síla
Zákon vzájemného působení dvou těles
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_DYNAMIKA.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
UŽITÍ TŘENÍ Odporová síla prostředí Umíš odpovědět ? Kdy je tření užitečné a potřebné Kdy je neužitečné a nepotřebné Co je to odporová síla prostředí.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Otáčivé účinky síly Tématický okruh: Účinky síly Vzdělávací obor:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F7 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzájemné silové působení Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F6 - 8 Datum ověření ve výuce: Téma: Elektrování při vzájemném dotyku Tématický okruh: Elektrické vlastnosti.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Urychlující a brzdné účinky síly na těleso
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Brzdné síly Název školy
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
ZÁKON SÍLY. ZÁKON SÍLY ? Umíš odpovědět Jaký vliv má síla na pohyb tělesa Na čem závisí změna rychlosti Ovlivňuje změnu rychlosti tělesa jeho hmotnost.
Posuvné účinky síly Vypracoval: Lukáš Karlík
Urychlující a brzdné účinky síly na těleso
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Účinky síly. Účinky síly Síla a tvar tělesa Najdeš příklady, jak působením síly změnit tvar tělesa ? Jak nazýváme tělesa s dočasnou změnou tvaru.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Urychlující a brzdné účinky síly na těleso
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Účinky síly na těleso posuvné účinky síly
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
VY_32_INOVACE_
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
1. Newtonův pohybový zákon – Zákon síly
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu: F7 - 14 Datum ověření ve výuce: 7. 12. 2010 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tématický okruh: Účinky síly Téma: Účinky síly – posuvné, otáčivé, deformační

ANOTACE Digitální výukový materiál ÚČINKY SÍLY slouží k opakování a výkladu učiva. Výklad je doplněn obrázky z učebnice a internetovými obrázky. Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook.

Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice ÚČINKY SÍLY Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

POSUVNÉ ÚČINKY

OTÁČIVÉ ÚČINKY

DEFORMAČNÍ ÚČINKY

Působí-li na těleso síla, mění se URYCHLUJÍCÍ A BRZDNÉ ÚČINKY SÍLY NA TĚLESO Působí-li na těleso síla, mění se jeho rychlost

Síla F uvede těleso z klidu do pohybu Sáně se uvedou do pohybu.

Působením síly F se mění rychlost tělesa. Pohyb saní se zrychlí.

Působením síly F se mění rychlost tělesa. Pohyb saní se zpomalí.

Působením síly F se mění směr tělesa. Sáně změní směr.

ZÁVISLOST POHYBOVÝCH ÚČINKŮ NA:

a) na velikosti působící síly Čím větší síla působí na těleso, tím větší je rychlost tohoto tělesa.

Čím větší je hmotnost tělesa, tím menší je rychlost tohoto tělesa. b) na hmotnosti tělesa Čím větší je hmotnost tělesa, tím menší je rychlost tohoto tělesa.

Ryby a ptáci mají tvar těla, který přispívá ke zmenšení odporových sil.

Odporové síly vody a vzduchu lze změnit vhodným tvarem těles.

Odporové síly vody a vzduchu lze změnit vhodným oblečením.

ZÁPIS DO SEŠITU

Pohybové účinky síly na těleso a) posuvné b) otáčivé c) deformační

Posuvné účinky síly na těleso: a) uvedení tělesa z klidu do pohybu b) urychlení pohybu tělesa c) zpomalení nebo zastavení pohybu tělesa d) změna směru pohybu tělesa Pohybové účinky závisí: a) na velikosti působící síly b) na hmotnosti tělesa

Brzdné síly třecí síly odporové síly Změna těchto sil: odpor vzduchu odpor větru Změna těchto sil: mazání povrchu součástí olejem vhodný tvar vhodné oblečení

ZDROJE Kolářová, R. a kol., Fyzika 7, Prometheus, 1998 http://www.expatch.org/wp-content/uploads/2012/10/surfing-in-la-union-tour-packages.jpg http://oahovwebovky.ic.cz/fly.jpg http://www.wallpaperswala.com/wp-content/gallery/aquarium/aquarium-fish-01.jpg http://www.abaja.cz/Data/img1/karel_abraham_donington_park%202.jpg http://www.divers-direct.cz/Foto/Orig/AKONA1L.jpg http://img.nauticexpo.com/images_ne/photo-g/full-wetsuit-winter-25872-250755.jpg http://img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/600x338/Nov2007/17226-web-bce39e.jpg?d41d http://www.alternativni-cyklistika.cz/wp-content/uploads/graeme_obree.jpg www.office.microsoft.com