A Z KVÍZ Svět na prahu novověku. A Z KVÍZ Svět na prahu novověku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anglická revoluce v 17. století
Advertisements

CARSKÁ RUS PETR I. VELIKÝ
Západní Evropa po třicetileté válce
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EKO KVÍZ.
Rusko v 17. století Za Petra I. Velikého.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Opakování ČR 1. část.
PYRAMIDA Práce a energie

MEZI TŘICETILETOU VÁLKOU A FRANCOUZSKOU REVOLUCÍ
Evropa po třicetileté válce
Evropa na počátku novověku
Revoluce 1848/1849 v Evropě.


Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
STÁTNÍ ZŘÍZENÍ (FORMY VLÁDY)
Turecko Eliška Novotná.
Marie Terezie Pragmatická sankce Karel VI. 1713
Osvícenský absolutismus v rakouské monarchii
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Celá čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Stoletá válka Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o situaci v Evropě v době stoleté války.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Naše vlast - ČESKÁ REPUBLIKA
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Jakobínský převrat II-02-07
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
Anotace: Pomocí soutěže si žáci zábavnou formou procvičí probrané učivo. Autor: Mgr. Renata Kubíčková (Autor) Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Má základní.
AZ KVÍZ Převody jednotek
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Opakování 8.ročník Absolutismus a parlamentarismus v Evropě.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_17_Japonsko.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Japonsko v 19.století.
Metodický list Hra je určena pro dva týmy.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Počátky a první porážka Mgr. I. Roubalíková
Petr I. Veliký, Kateřina II.
ANGLIE A VELKÁ BRITÁNIE
Kdo rozhoduje v ČR Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Marie Terezie a Josef II.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
Obchodní akademie, Střední odborná škola
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
OBDOBÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE DO FRANCOUZSKÉ REVOLUCE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Anglická revoluce Stuartovci - Karel I. - rozmařilý král
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Francie za Ludvíka IV.. Francie za Ludvíka IV.
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Druhá světová válka KVÍZ. Druhá světová válka KVÍZ.
OSVÍCENSKÝ ABSOLUTISMUS
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Dějiny ČR Marie Terezie - osvícená panovnice
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Transkript prezentace:

A Z KVÍZ Svět na prahu novověku

Pravidla: 1) hrají 2 skupiny – červení a zelení 2) střídavě si skupiny vybírají otázky 1 – 28 s tím, pokud otázku zodpoví v časovém limitu správně, pole s daným číslem skupina získává (změní se také jeho barva) 3) úkolem skupiny je propojit svou barvou všechny 3 strany trojúhelníku 4) na otázky, které nebyly zodpovězeny správně, existují náhradní otázky – pokud si skupina vybere náhradní otázku a nezodpoví ji správně, připadá dané pole druhé skupině 5) pokud nebude ani pro jednu skupinu možno propojit všechny strany trojúhelníku, je hra ukončena a vítězem je ta skupina, která obsadila více polí

1 2 1 2 1 3 4 3 4 5 6 5 6 2 3 7 8 7 8 9 10 9 10 4 5 6 11 12 11 12 7 8 9 10 13 14 13 14 15 16 15 16 11 12 13 14 15 17 18 17 18 16 17 18 19 20 21 19 20 19 20 21 22 21 22 22 23 24 25 26 27 28 23 24 23 24 25 26 25 26 27 28 27 28 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

Vítězí Č E R V E N Í

Vítězí Z E L E N Í

Seznam otázek pro žáky 1) Jak se jmenoval francouzský král, který si nechal říkat „Král Slunce“? 2) Co nebo kdo je to plantáž? 3) Z jakého důvodu se přistěhovali angličtí puritáni do Ameriky? 4) Na počest které události se dodnes slaví v USA Den Díkuvzdání? 5) Jak se jmenuje vynálezce tlakového hrnce? 6) Jak se nazývá způsob vlády, kdy král je omezován rozhodnutími parlamentu? 7) Jaké dva typy manufaktur znáte a jaký je mezi nimi rozdíl? 8) Který Čech zkonstruoval již v roce 1754 bleskosvod s uzemněním? 9) Jak se jmenoval silný militaristický stát na území dnešního Německa? 10) Co znamenalo pro obyvatele Habsburské monarchie přijetí tolerančního patentu? 11) Kdo nebo co je to šógún? 12) Jaký je rozdíl mezi nevolníkem a poddaným? 13) Jaký byl systém vybírání daní ve Francii a jaké problémy to způsobilo? 14) Nedaleko Paříže si francouzští králové vybudovali slavné sídlo – jak se jmenovalo? 15) Jak se nazývá typ vlády, kdy o zákonech rozhodují zástupci občanů? 16) Kdo stojí za vynálezem barometru? 17) Jmenujte dva vědce, kteří určili stupnice teploty 18) Co je míněno, když o někom řekneme, že je osvícený? 19) Jak se jmenovalo město, které nechal Petr I. Veliký postavit jako přístav pro přímé spojení s Evropou? 20) Kdo to v Rusku byly burlaci? 21) Co obecně označuje termín „Potěmkinova vesnice“? 22) Který evropský stát byl koncem 18. století rozdělen mezi Rusko, Prusko a Habsburskou monarchii? 23) Který ruský panovník se snažil svými reformami přiblížit zaostalé Rusko západní Evropě? 24) Jmenuj alespoň tři příklady reforem Petra Velikého v Rusku 25) Jak se jmenoval vůdce chodského povstání? 26) Který anglický král byl popraven po krátké válce s parlamentem? 27) Kdo stál v čele parlamentního vojska v občanské válce v Anglii? 28) Který panovník stál za školskou reformou, jejíž součástí bylo i zavedení povinné školní docházky? Náhradní otázky: 1) Petr Veliký zavedl v rusku gregoriánský kalendář – ano nebo ne? 2) Způsob vlády carů v Rusku nazýváme samoděržaví – ano nebo ne? 3) Carl von Linné vypracoval nový systém třídění rostlin– ano nebo ne? 4) Velká Británie vznikla v roce 1707 připojením Irska k Anglii – ano nebo ne?

Metodika materiálu: - učitel rozdělí žáky do dvou skupin a vysvětlí jim pravidla hry (viz. str. 1) - pokaždé, když si skupina, která je na řadě vybere číslo otázky, učitel klikne na šedé pole s tímto číslem a přečte ze seznamu otázku daného čísla - když žáci zodpoví otázku správně, klikne učitel na číslo té otázky v barvě, příslušné dané skupině - pokud skupina otázku nezodpoví, pole této otázky zůstává šedé a žáci si v dalším tahu mohou zvolit náhradní otázku za toto pole (viz v seznamu náhradní otázky) - vyhrává ta skupina, jejíž barvou jsou propojeny všechny 3 strany trojúhelníku, v takovém případě učitel klikne na symbol v barvě vítězné skupiny a otevře se pole pro vítěze – str. 4 nebo 5 Zdroje: Obrázek, použitý v prezentaci je součástí knihoven Microsoft Office 2007