Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 4 – přídavná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_03_ Odchylné tvary některých podstatných.
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slova neohebná Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo.
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Tvarosloví 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Ohebné slovní druhy Autor Chňoupková Martina.
fotbalový mí č bílá r ůž e chutné ovoce P ř ídavná jména IT ve škole CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
LATINSKÁ TERMINOLOGIE
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_12
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová VY_32_Inovace_12.1.3
ZÁJMENA KDO TATO JÁ NIC SE MŮJ NAŠE KTERÝ ŽÁDNÝ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
JAZYKOVĚDNÁ TERMINOLOGIE
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Slovesa.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
MLUVNICKÉ KATEGORIE PODSTATNÝCH JMEN
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
PŘÍDAVNÁ JMÉNA VÝKLAD A PROCVIČENÍ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 09_Určování podstatných jmen
OPAKUJEME SLOVNÍ DRUHY
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
SLOVNÍ DRUHY. SLOVNÍ DRUHY Přehled slovních druhů: Slova ohebná: Skloňují se: 1. Podstatná jména 2. Přídavná jména 3. Zájmena 4. Číslovky Časují se:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
SLOVESA číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_2A16Čj4_Slovesa
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_14
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Tvarosloví 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_20_Opakování Autor Chňoupková Martina

Mgr. Martina Chňoupková Opakování Mgr. Martina Chňoupková

Myšlenková mapa adjektiva pronomina verba substantiva numerale skloňují se časují se SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ

Myšlenková mapa prepozice konjunkce interjekce adverbia partikule SLOVNÍ DRUHY NEOHEBNÉ

AZ kvíz - jinak Rozdělíme se na 4 skupiny každá skupina si vybere číslo otázky. Máme časový limit (15 minut), kdo v tomto časovém limitu zodpoví nejvíce otázek správně, vyhrává. Celá skupina pak získává jedničku za aktivitu.

Jakého vidu je sloveso: naučit se Určete druh zájmena: každý Jaká z uvedených substantiv patří mezi abstraktní: stůl, láska, chůze, smutný, dudlík. Od slovesa zahlédnout utvořte tvary rozkazovacího způsobu. Vyjádřete větou s částicí: „přání, aby zítra nepršelo“. Ze substantiva uvedeného v závorce utvořte adjektivum přivlastňovací: Čekali jsme na _______ (strýček) přátele. . Užijte slova místo ve větě jako předložky a podstatného jména. Užijte následující dvojici ve větě: z ticha - zticha Doplň osobní zájmena: Chtěl jsem (ona) ___ pomoci. Kamil seděl vedle (já)___. Nahraďte infinitiv hodným tvarem trpného rodu (opisným i zvratným): Pokladna kina (otvírat) před začátkem představení. Určete třídu a vzor slovesa: vypravovat

Jakým jiným slovním druhem může být sloveso „má“. Jak se nazývají spojky: jakmile, ačkoli, ač. Doplňte: Sokol__ honily holub__, jelikož měli hlad. Slova v závorce uveďte v náležitém tvaru množného čísla: Dítě mávalo (obě baculaté ručičky). Jde v následujících větách u podtrženého slova o substantivum konkrétní nebo abstraktní? Stavba našeho domu se zřejmě protáhne. x Pražský hrad je krásná stavba. Určete pád u vyznačeného podstatného jména: Květiny zalévaly děti každý den. Doplňte vynechané koncovky v 7. pádě množného čísla: s hrbol-, kos-, pytl-, Uveďte tvar 6.p.č.mn. podstatného jména označujícího chlapce (knižně). Uveďte rod podtrženého slovesného tvaru: Obchody se otevírají v osm hodin.

Není známo, kdy se vrátí. Určete slovní druh, podtrženého slova. Uveďte 3. stupeň přídavného jména: úzký. Určete druh zájmen: ledakdo, číkoli, kdosi. Jaké slovo mezi uvedená nepatří a proč? který, co, kdo, kde. Vyhledejte předložky a určete zda se jedná o vlastní či nevlastní: Během posledního roku se mi podařilo zhubnout na 65 kilogramů. Určete mluvnické kategorie u slovesa: ponesu Rozlište podstatná jména hromadná a pomnožná: dříví, Velikonoce, housle, tepláky, kamení. ptactvo Utvořte slovesný tvar od slovesa přicházet: 1. osoba, č. množné, podmiňovací způsob minulý.