MARK HADDON Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a scénáristickou tvorbou Z. Svěráka…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný.
Advertisements

Netradiční formy práce s knihou Knihovna Gymnázia Příbram Netradiční formy práce s knihou Knihovna Gymnázia Příbram Edita Vaníčková Makosová.
Identifikátor materiálu: EU –
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_CJL_2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou L. Součka…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou R. Fulghuma…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou B. Brechta…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_CJL_2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
DĚTI S NADÁNÍM. NADÁNÍ  pohybové (sportovní, taneční),  umělecké (hudební, výtvarné, literárně-dramatické),  praktické (manuální, sociální),  intelektové.
Poruchy autistického spektra (PAS) Pervazivní vývojové poruchy
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_325_Pověsti AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
FANTASTICKÁ LITERATURA
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou V. Hraběte…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Jirotky…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Nepila Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí se.
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Anotace: Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi světové literatury. Leo Calvin Rosten Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
VÁCLAV postava z filmu Václav. Kdo je Václav? Václavovi je asi 35 let žije v malé vesnici se svojí matkou v domě, který se rozpadá jeho otec byl uvězněn.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Svěráka a L. Smoljaka Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Émile Zola Život Émila Zoly Tvorba Díla – Rougon-Macquartové Zabiják
Jan Amos Komenský 8. ročník.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.2.7.
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
B ožena N ěmcová 8. ročník B ožena N ěmcová Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Temple Grandinová Narozena: 29. dubna 1947 Žije: Fort Collins, Colorado, USA Petra Zlatušková, učo:
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Autismus VY_52_INOVACE_ prosince 2013
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY PORUCHY AUTISTICKÉHO SPEKTRA.
Pervazivní vývojové poruchy Setkali jste se již s problematikou autismu ? Shlédli jste nějaký film s danou tématikou a co Vás na něm zaujalo ? Jaké znaky.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
Specifika dětské literatury. Žánrová a tematická struktura LPDM
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_24 _Karel Jaromír Erben.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
Aspergerův syndrom Eliška Neumanová C3A. Co je Aspergerův syndrom? Druh autismu Postižení ovlivňující způsob dorozumívání Menší potíže s řečí než osoby.
VY_32_INOVACE_Lul_II_13 Petr Ginz Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_47_Tulacka Tulačka Český jazyk - 2. ročník Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_48_Mala_nocni_hudba Jazyk a jazyková komunikace – český jazyk – orientace a porozumění textu 3. ročník – Malá noční hudba Autor: Hana Štrosová,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_CJ_55.
Dějiny ČR Josef II. - osvícenÝ panovník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Co možná nevíte aneb 5 zajímavých faktů ze světa literatury
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_Tru_I_28 Název Rozlišení poezie a prózy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Přejatá podstatná jména
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Smutky, strasti, svízele (shrnutí)
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Jir_I_27 George Orwell
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
VY_32_INOVACE_27_Slovesa
Opakování – oddíl „Humor“
Rozdělení fantastické literatury
VY_12_INOVACE_Jir_I_10 Jaroslav Seifert
Rozbor souvětí VY_32_INOVACE_46_Rozbor souveti
Literatura 19. století Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová
VY _32_INOVACE_05_09P.Šabach
Literatura 19.století - shrnutí
Kaligramy VY_32_INOVACE_40_Kaligramy Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

MARK HADDON Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

-narozen roku 1962, žije v Oxfordu MARK HADDON -britský spisovatel -narozen roku 1962, žije v Oxfordu

2003 – PODIVNÝ PŘÍPAD SE PSEM =1. KNIHA, KTEROU NAPSAL PRO DOSPĚLÉ ČTENÁŘE -NAPSÁNA Z POHLEDU CHLAPCE POSTIŽENÉHO AUTISMEM

-HLAVNÍ HRDINA JE CHRISTOPHER BOONE (15) -trpí AUTISMEM (Aspergerův syndrom =mírná forma autismu) -z řečtiny „autos“ = sám (obtíže při komunikaci s druhými lidmi) -vyhýbají se očnímu kontaktu -postrádají empatii a schopnost vidět věci z perspektivy druhých -preferují neměnné rutiny a stálá prostředí a mohou reagovat negativně na jejich změny -nadměrná / nedostatečná citlivost na doteky, zvuky či pohyby -potíže slyšet a rozumět ostatním v hlučném prostředí -někteří opakují vše, co slyší -často projevují velký zájem o matematická a vědecká témata

Otázky k textu: DALŠÍ VÝVOJ PŘÍBĚHU 1)Které rysy autistického chování z úryvku poznáváme? 2)Co považujete ve vztahu k handicapovaným lidem za nejdůležitější? DALŠÍ VÝVOJ PŘÍBĚHU Christopherův otec zabil nešťastnou náhodou psa při hádce s paní Shearsovou. Svému synovi před 2 lety namluvil, že jeho matka zemřela. Chlapec se však z nalezených dopisů dozvídá, že maminka žije v Londýně s panem Shearsem. Chris si pro ni dojede a žijí spolu ve Swindonu – otec se snaží postupně získat zpět jeho důvěru.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Curious_Incident_of_the_Dog_in_the_Night-Time http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Haddon http://www.iwu.edu/advising/firstyear/2008_SummerReading1.shtml http://en.wikipedia.org/wiki/The_Curious_Incident_of_the_Dog_in_the_Night-Time http://www.markhaddon.com/edition01.htm http://cs.wikipedia.org/wiki/Asperger%C5%AFv_syndrom http://cs.wikipedia.org/wiki/Autismus SOUKAL, Josef. Čítanka 8. Literární výchova pro 8.ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií. 3., přepr.vyd. Praha: SPN, 2008. ISBN 978-80-7235-396-5.s.123-129.