Česká rozvojová agentura (ČRA)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Konference Asociace aktivních škol
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
„Plánování projektu Plán projektu“
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Monitoring dalšího vzdělávání
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Cesta k modernímu vzdělávání
Didaktické prostředky
Sektorové dohody Ing. Zdeněk Liška generální ředitel Svazu průmyslu a dopravy České republiky.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Techniky projektového řízení
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Příprava projektu Komunitární program PROGRESS. Výzva 0&langId=enhttp://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=63.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Olomouc 5. října 2006 Stojíme na začátku: ÚVODNÍ KONFERENCE k projektu „Střední školství v přechodu ČR na novou politiku EU pro zemědělství a venkov “
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Organizace a řízení systému oceňování Richard Almy.
Zahraniční rozvojová spolupráce ČR Martin Náprstek zástupce ředitele Česká rozvojová agentura (ČRA) Rozvojová spolupráce měst a obcí SMO ČR,
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
1 FoRS – České fórum pro rozvojovou spolupráci Seminář Rozvojová spolupráce měst a obcí, Marie Zázvorková.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
Program rozvojového partnerství pro soukromý sektor Program studie proveditelnosti ČESKÁ ROZVOJOVÁ AGENTURA Subsaharská Afrika – exportní příležitosti.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Didaktické prostředky
PROJEKTOVÝ LIST Pro zjišťování informací o projektových záměrech pro účely zvýšení absorpční kapacity v prioritních osách VaVpI.
Projekt Impuls / Seminář
Tradiční metodiky vývoje softwaru
Krajské akční plánování
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Program B2B a zapojování soukromého sektoru do rozvojové spolupráce Ludmila Leškovská, Česká rozvojová agentura Praha,
Název operačního programu:
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Model intenzivní podpory
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Intenzivní podpora škol
Globální rozvojové vzdělávání: PROČ? JAK? S KÝM?
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro Prahu 12
Transkript prezentace:

Česká rozvojová agentura (ČRA) Řízení projektového cyklu ZRS ČR a role metody logických rámců Michal Procházka Česká rozvojová agentura (ČRA) Finanční programy pro nevládní organizace v oblasti rozvojové spolupráce ČRA, MZV ČR a FoRS Praha, 13. září 2010

Obsah presentace Řízení projektového cyklu (PCM) Fáze projektového cyklu v ZRS ČR Proč PCM v ZRS? Metoda logických rámců (LFA) Co je to Logical Framework Approach? Kritika LFA Co je to matice logického rámce / Logical Framework Matrix (LFM)? Proč (a jak) Logframe v ZRS ČR? Vzdělávání v oblasti PCM a LFM Školení pro aktéry ZRS ČR 26.5.2018

Řízení projektového cyklu Fáze projektového cyklu v ZRS ČR programy (CSPs) náměty projektů projektové dokumenty výstupy projektů poučení & zpětná vazba MZV ČRA NNO MZV 26.5.2018

Řízení projektového cyklu Proč PCM v ZRS? přehledné rozdělení procesů a zodpovědností společná řeč v české rozvojové konstituenci společná řeč s partnery a ostatními dárci … 26.5.2018

Metoda logických rámců Co je to Logical Framework Approach (LFA)? základní nástroj řízení projektového cyklu Analytická fáze LFA analýza problémů analýza zainteresovaných stran analýza cílů analýza strategií Plánovací fáze LFA sestavení logického rámce projektu sestavení rozpočtu a časového harmonogramu projektu 26.5.2018

Projektová logika záměr (overall objective) k čemu přispíváme? ÚSPĚCH záměr (overall objective) k čemu přispíváme? záměr (dopad) cíl cíl / účel (outcome / purpose) proč? za jakým účelem? PROJEKT výstupy (outputs) co jsme vyprodukovali? výstupy aktivity (activities) co děláme? aktivity vstupy (inputs) co potřebujeme? vstupy 26.5.2018

Metoda logických rámců Kritika LFA LFA nepřináší zázračná řešení při správném pochopení a aplikaci může být efektivním nástrojem řízení Abychom předešli obvyklým problémům, je třeba: partneři shodně rozumějí klíčovým analytickým principům a terminologii LFA je používána jako nástroj k podpoře participace a dialogu všech partnerů stručný a jasný logframe NE matice jako neměnný nástroj neumožňující flexibilní modifikace projektu 26.5.2018

Metoda logických rámců Co je to matice logického rámce /Logical Framework Matrix (LFM, Logframe)? Matice logického rámce projektu základním nástrojem… 26.5.2018

Metoda logických rámců Proč (a jak) Logframe v ZRS ČR? projektová logika kvalita projektů jednotná metodika efektivnost pomoci … 26.5.2018

Vzdělávání v oblasti PCM a LFM Školení pro aktéry ZRS ČR Úkoly ČRA identifikace, formulace, realizace a monitoring projektů ČRA výběr, spolufinancování a monitoring projektů NNO posilování kapacit aktérů ZRS včetně pořádání odborných školení Školení ČRA dovednosti potřebné v ZRS identifikace vzdělávacích potřeb zapojení a zkušenost účastníků skoleni@czda.cz 26.5.2018

Česká rozvojová agentura Děkuji za pozornost! Michal Procházka Česká rozvojová agentura Nerudova 3 118 50 Praha 1 tel.: +420 251 108 131, fax: +420 251 108 225 prochazka@czda.cz www.czda.cz 26.5.2018