GRAFIKA
Použití grafiky Tiskoviny Reklama Média, televize, film Multimédia Internetové stránky 3D grafika Virtuální realita hry
Formy grafiky Rastrová grafika – obraz vzniká na základě matice bodů (pixelů), každý bod má barvu a umístění Vektorová grafika – obraz vzniká jako množina matematicky definovaných objektů
Rastrová grafika Výhodou je perfektní obrázek Nevýhodou je velikost souborů Se zvětšením obrázku dojde ke snížení kvality Čím větší počet bodů, tím je obraz kvalitnější
Použití rastrové grafiky Formou rastrové grafiky jsou zaznamenány všechny typy fotografií, obrázků a grafických scén
Parametry grafiky (rastr) Rozlišení – kolik obrazových bodů obsahuje obrázek v délce 1 palce, což je 2,54 cm (zkratka rozlišení DPI) Čím větší rozlišení, tím kvalitnější obrázek, ale tím větší velikost souboru Velikost rozlišení 300 – 1200 DPI
Vektorová grafika Programy ukládají grafickou informaci pomocí matematického zápisu (pomocí matematických křivek – vektorů) Výhody – neomezené zvětšení, malá velikost souborů, možnost pracovat s každým objektem samostatně
Nejčastější formáty *.eps *.wmf *.ai *.svg *.jpg *.bmp *.gif *.png Vektorová grafika *.eps *.wmf *.ai *.svg Rastrová grafika *.jpg *.bmp *.gif *.png
3D grafika Jde o princip vektorové grafiky Umožňuje pracovat v 3D prostoru (jde o přidanou osu z) Blender studio
3D grafika
3D grafika