ověřování profesionální připravenosti Metodika ověřování profesionální připravenosti KA č.5 projektu ESF č. Studium učitelství pro MŠ jako dialog praxe s teorií“ CZ.1.07/2.2.00/18.0022) 7.5.2013 Pavla Sovová a kol.
Význam MOPP Uznávání výsledků předchozího vzdělávání (formálního, neformálního, informálního) Dle zákona č. 179/2006 Sb., o uznávání výsledků dalšího vzdělávání.
Kvalifikovaný pedagog v MŠ SPgŠ VOŠPg Bc: ZČU/profesní bakalářské studium, akr. pod kódem 7531 Předškolní a mimoškolní pedagogika (na jiných fakultách využity kódy 7501 Pedagogika, 7507 Specializace v pedagogice) Mgr., Ph.D.
Kvalifikovaný pedagog v MŠ absence standardu koncepty profesních kompetencí profily absolventů škol – měly by se částečně odlišovat MOP připravenosti – počáteční úroveň = úroveň absolventa?
Koncepty profesních kompetencí Vašutová Začít spolu oborově zaměřený: Šulová (In: Psychologie pro učitelky MŠ)
Profil absolventa - bakaláře Kateřina Kirchmanová, BP/KPG 2011: komparace profilů fakult FPE ZČU – souhrn způsobilostí pedagogicko-psychologické přípravy a praxí (+ cizí jazyk)
Inovace profilu „našeho absolventa“ podklady jednotlivých kateder podněty z evaluace(í): pilotní sondy dotazníkové šetření – ředitelky MŠ jiné inspirace (standardy pro chůvy – viz NSK)
MOPP Způsobilosti Metody ověřování Kritéria uznání Výběr předmětů (nabídka ANO/NE)
Jaký má být předškolní pedagog? struktura současných bc programů: 30% ped. psych. přípravy 20% sociální a zdravotní vědy 40% mateřský jazyk a esteticko-výchovným oblastem (..DV, EV, MLKV…) 10% komunikace, školská organizace, managment (Opravilová, 2010)