ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_3_18_Pets Šablona číslo: XVI Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 18 Autor: Mgr. Renata Florianová
Žák se učí a opakuje slovní zásobu na téma domácí zvířata Anotace: Žák se učí a opakuje slovní zásobu na téma domácí zvířata Očekávaný výstup: Žák se učí, procvičuje a opakuje slovní zásobu na téma domácí zvířata s pomocí obrazového materiálu Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 9 - 11 let Klíčová slova: Cat, snake, dog, hamster, fish, tortoise,budgie, parrot, rabbit, mouse Pomůcky a materiál: Interaktivní tabule, sešit, pero, pastelky Potřebný čas pro výuku: 20 – 30 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Snímek 3–13: Slouží k motivaci a seznámení žáků s novým tématem – domácí zvířata nebo k opakování daného tématu. Po objevení obrázku žák řekne slovíčko a přesvědčí se o správnosti dotykem na odpověď (objeví se „smajlík“, při chybné odpovědi se objeví „mračoun“). Při opakování daného tématu mohou žáci své odpovědi zapsat do pracovního sešitu a následně zkontrolovat správnou odpověď. Nová slovní zásoba: Cat, snake, dog, hamster, fish, tortoise,budgie, parrot, rabbit, mouse Snímek 14–15: Žáci doplňují do slov chybějící písmena a na dalším snímku se objeví správné řešení. Snímek 16-17: Žáci spojí barevně názvy zvířat s obrázkem. Opakují barvy. Snímek 18–23: Žáci procvičují čtení vět a smysluplně odpovídají na otázku. Nejdříve mohou zvíře hádat a potom mohou vybírat správnou odpověď z nabídky obrázků. Žáci procvičují časování sloves: to be, can, like. Správné řešení se objeví po kliknutí na odpověď. Snímek 24: Žáci doplní věty o sobě, co umí a co mají rádi. Učební materiál byl ověřen na interaktivní tabuli.
PETS
What is it? - cat - snake - dog
What is it? - snake - hamster - dog
What is it? cat - dog - hamster
What is it? - fish - tortoise - snake
What is it? - snake - budgie - fish
What is it? - mouse - rabbit - cat
What is it? - mouse - hamster - rabbit
What is it? - mouse - snake - tortoise
What is it? - cat - rabbit - hamster
What is it? - parrot - snake - rabbit
Complete words! s . a k . . o . b . d g . e h . m . . e r t . r t . i . e . a . f . s . r . b b . t
Complete words! s n a k e d o g b u d g i e h a m s t e r t o r t o i s e c a t f i s h r a b b i t
Match! hamster budgie fish parrot dog tortoise snake cat mouse rabbit
Match! hamster budgie fish parrot dog tortoise snake cat mouse rabbit
What is it? It can run. It likes cheese. It is _ _ _ _. a mouse
What is it? It can swim. It likes water. It is _ _ _. a fish
What is it? It can run. It likes ham. It is _ _ _. a dog
What is it? It can fly. It likes fruit. It is _ _ _ _. a parrot
What is it? It can jump. It likes carrot. It is _ _ _ _. a rabbit
What is it? It can run. It likes fish. It is _ _ _. a cat
I can _ _ _ _ _ _ _ _. I like _ _ _ _ _ _ _ _. What can you do? What do you like? I can _ _ _ _ _ _ _ _. I like _ _ _ _ _ _ _ _.
Zdroje: Kliparty www.office.microsoft.com