Vzduch Vzduch.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Kyselý déšť.
Zábavná chemie I. ..
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Mechanické vlastnosti plynů
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Základní charakteristiky látek
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
VY_32_INOVACE_13_VZDUCH Anotace Rozšíření poznatků o vzduchu Autor
Krajina a životní prostředí
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Směsi Opakovací otázky
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Krajina a životní prostředí
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VZDUCH.
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
RISK Chemie 8 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Atmosféra Filip Bordovský.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Atmosféra Země a její složení
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vznik a vývoj atmosféry Země
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Oheň. Plamen - světelné efekty doprovázející hoření Svítivý plamen - tvoří se při nedostatečném přívodu kyslíku a nedochází k úplnému spálení látek v.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_13_Vzduch Téma: Chemie.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Oxidy a jejich chemické vlastnosti
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Částicové složení látek
ATMOSFÉRA.
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Vzduch.
Transkript prezentace:

Vzduch Vzduch

Vzduch 1754 – objeveny dusík, kyslík, oxid uhličitý Vzduch – různorodá směs Člověk vydrží : 30 dní nejíst 3 dny nepít až 5 minut nedýchat Atmosféra – plynný obal Země

Složení vzduchu Dusík 78% Kyslík 21% Vzácné plyny, vodní pára, oxidy uhlíku, oxidy síry, nečistoty, bakterie

Vlastnosti vzduchu Plynné skupenství Stlačitelný Rozpínavý Má určitou hmotnost Dá se přelévat pod vodou

Důkazy některých částí vzduchu Vodní pára : Lidské vlasy – vlhkoměr – s vyšší vlhkostí se natahují, v mrazivém vlhkém počasí jsou obaleny jinovatkou Kyslík : Hoření svíčky pod sklenicí

K zamyšlení Stavět vzdušné zámky Být pro někoho vzduch

Znečištění vzduchu Smog - 1cm3 obsahuje v průmyslových oblastech až několik milionů prachových částic - směs mlhy, prachu a nečistot - teplárny, automobilová doprava, tepelné elektrárny,

Emise: označení pro oxidy dusíku, síry uhlíku a prachových částic, vycházejících ze zdroje Imise: plynné, kapalné a pevné látky působící na organismy. Vznikají z emisí jejich chemickou reakcí a udávají se v mg/m3

Pracovní list Vyjmenujte základní vlastnosti vzduchu Co tvoří směs vzduchu? Vysvětli rozdíl mezi emisemi a imisemi Uveďte největší zdroje znečišťování ovzduší Kde se v blízkém okolí naší školy nachází zdroje znečištění vzduchu?

Autor : Mgr.Věra Brtnová Vzdělávací oblast: Chemie Téma : Vzduch Ročník : Osmý Datum vytvoření : 14.11.2011 Anotace : Materiál slouží k úvodní hodině tématu vzduch. Při výkladu je dobré použít názorné ukázky přelévání vzduchu pod vodou, hoření svíček bez zakrytí a se zakrytím kádinkou. V závěru žáci vypracují pracovní list Zdroje obrázků : Č.1 – http://office.microsoft.com Č.2 - http:// office.microsoft.com