Orientální despocie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Starověká Čína.
Mezopotámie Sumerové - jih Mezopotámie písmo, kolo, zavlažovací kanály
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
STAROVĚKÁ INDIE.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
STAROVĚKÁ INDIE.
Test D6 - 1 Zpracovala: Mgr
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Starověká Čína 6. ročník.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
ČÍNA.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Starověká Indie 6. ročník
Dějepis Mezopotámie a Židé 1.
Starověká Indie Petr Machala.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Starověká Palestina Petr Machala.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
usazování hebrejsko – židovských
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Téma: RISKUJ - OPAKOVÁNÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Pyramidy a zikkuraty. Pyramidy - jeden ze sedmi starověkých divů světa postaveny od 27. do 18.stol. př.n.l. přesný počet není znám vystavěné z cihel se.
Mgr. Jindřiška Řehořková
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_32_INOVACE_
ČÍNA.
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Mgr. Jindřiška Řehořková
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
ČÍNA.
INDIE.
STÁTY PŘEDNÍHO VÝCHODU
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_09
Visuté zahrady Semiramidiny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Indie Uč. str
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
NÁVŠTĚVA V ZIKKURATU CITACE HRA PRAVIDLA
Mezopotámie VY_32_INOVACE_D
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Orientální despocie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Pravidla hry Soutěž je určena pro 2 týmy, které střídavě odpovídají na vybrané otázky. K dispozici je celkem 5 témat, každé téma má variantu A a variantu B. První tým si zvolí téma a variantu, poté odpovídá na 5 otázek, přičemž vybírá správnou odpověď ze tří možností. Stejně postupuje druhý tým. Týmy se střídají, dokud nejsou všechny otázky zodpovězeny. Za každou správnou odpověď si tým přičte 1 bod, tým s vyšším počtem bodů vítězí!

A PŘEDNÍ VÝCHOD A MEZOPOTÁMIE B A B ČÍNA A A EGYPT B INDIE B B

MEZOPOTÁMIE A 1. Kdy vznikl v Mezopotámii zákoník? A) v 16. století př. n. l. B) v 18. století př. n. l. C) v 10. století př. n. l. 1)

 MEZOPOTÁMIE A 1. Kdy vznikl v Mezopotámii zákoník? A) v 16. století př. n. l.  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) v 18. století př. n. l. další otázka

 MEZOPOTÁMIE A 1. Kdy vznikl v Mezopotámii zákoník? SPRÁVNĚ! B) v 18. století př. n. l.  SPRÁVNĚ! další otázka

 MEZOPOTÁMIE A 1. Kdy vznikl v Mezopotámii zákoník? C) v 10. století př. n. l.  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) v 18. století př. n. l. další otázka

2. Kam byl zaznamenán jeho text? MEZOPOTÁMIE A 2. Kam byl zaznamenán jeho text? A) vytesán do čedičové stély B) do Eposu o Gilgamešovi C) na zdi babylonské věže

 MEZOPOTÁMIE A 2. Kam byl zaznamenán jeho text? SPRÁVNĚ! A) vytesán do čedičové stély  SPRÁVNĚ! další otázka

 MEZOPOTÁMIE A 2. Kam byl zaznamenán jeho text? B) do Eposu o Gilgamešovi  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) vytesán do čedičové stély další otázka

 MEZOPOTÁMIE A 2. Kam byl zaznamenán jeho text? C) na zdi babylónské věže  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) vytesán do čedičové stély další otázka

3. Kdo je autorem zákoníku? MEZOPOTÁMIE A 3. Kdo je autorem zákoníku? A) Chammurapi B) Sargon II. C) Xenofon

 MEZOPOTÁMIE A 3. Kdo je autorem zákoníku? SPRÁVNĚ! A) Chammurapi další otázka

 MEZOPOTÁMIE A 3. Kdo je autorem zákoníku? B) Sargon II. ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Chammurapi další otázka

 MEZOPOTÁMIE A 3. Kdo je autorem zákoníku? C) Xenofon ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Chammurapi další otázka

4. Co znamená zákon „Oko za oko, zub za zub“? MEZOPOTÁMIE A 4. Co znamená zákon „Oko za oko, zub za zub“? A) za každé provinění ztratí viník oko nebo zub B) za provinění se zaplatí pokuta C) zákon odvety

 MEZOPOTÁMIE A 4. Co znamená zákon „Oko za oko, zub za zub“? A) za každé provinění ztratí viník oko nebo zub SPRÁVNĚ: A) zákon odvety ŠPATNĚ!  další otázka

 MEZOPOTÁMIE A 4. Co znamená zákon „Oko za oko, zub za zub“? B) za provinění se zaplatí pokuta SPRÁVNĚ: C) zákon odvety ŠPATNĚ!  další otázka

 MEZOPOTÁMIE A 4. Co znamená zákon „Oko za oko, zub za zub“? SPRÁVNĚ! C) zákon odvety SPRÁVNĚ!  další otázka

5. Jak se v zákoníku označuje plnoprávné svobodné obyvatelstvo? MEZOPOTÁMIE A 5. Jak se v zákoníku označuje plnoprávné svobodné obyvatelstvo? A) muškénové B) awílové C) Sumerové

MEZOPOTÁMIE A 5. Jak se v zákoníku označuje plnoprávné svobodné obyvatelstvo? A) muškénové  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) awílové další otázka

MEZOPOTÁMIE A 5. Jak se v zákoníku označuje plnoprávné svobodné obyvatelstvo? B) awílové SPRÁVNĚ!  další otázka

MEZOPOTÁMIE A 5. Jak se v zákoníku označuje plnoprávné svobodné obyvatelstvo? C) Sumerové  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) awílové další otázka

1. Kdy osídlili Mezopotámii Sumerové? MEZOPOTÁMIE B 1. Kdy osídlili Mezopotámii Sumerové? A) 4000 př. n. l. B) 2000 př. n. l. C) 1500 př. n. l.

 MEZOPOTÁMIE B 1. Kdy osídlili Mezopotámii Sumerové? SPRÁVNĚ! A) 4000 př. n. l. SPRÁVNĚ!  další otázka

 MEZOPOTÁMIE B 1. Kdy osídlili Mezopotámii Sumerové? B) 2000 př. n. l.  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 4000 př. n. l. další otázka

1. Kdy osídlili Mezopotámii Sumerové? MEZOPOTÁMIE B 1. Kdy osídlili Mezopotámii Sumerové? C) 1500 př. n. l. ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 4000 př. n. l. další otázka

MEZOPOTÁMIE B 2. Jak se nazývalo sumerské písmo? A) hieroglyfy B) sanskrt C) klínopis 2)

 MEZOPOTÁMIE B 2. Jak se nazývalo sumerské písmo? A) hieroglyfy ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) klínopis další otázka

 MEZOPOTÁMIE B 2. Jak se nazývalo sumerské písmo? B) sanskrt ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) klínopis  další otázka

 MEZOPOTÁMIE B 2. Jak se nazývalo sumerské písmo? SPRÁVNĚ! C) klínopis SPRÁVNĚ!  další otázka

3. Co sloužilo Sumerům jako psací potřeby? MEZOPOTÁMIE B 3. Co sloužilo Sumerům jako psací potřeby? A) kámen a rydlo B) papyrus a pero C) rákosové pisátko a hliněná tabulka

 MEZOPOTÁMIE B 3. Co sloužilo Sumerům jako psací potřeby? A) kámen a rydlo  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) rákosové pisátko a hliněná tabulka další otázka

 MEZOPOTÁMIE B 3. Co sloužilo Sumerům jako psací potřeby? B) papyrus a pero  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) rákosové pisátko a hliněná tabulka další otázka

 MEZOPOTÁMIE B 3. Co sloužilo Sumerům jako psací potřeby? SPRÁVNĚ! C) rákosové pisátko a hliněná tabulka SPRÁVNĚ!  další otázka

4. Proč vytvořili Sumerové písmo? MEZOPOTÁMIE B 4. Proč vytvořili Sumerové písmo? A) pro hospodářské a úřední účely B) kvůli potřebě sepisovat literární památky C) aby zapisovali důležité dějinné události

 MEZOPOTÁMIE B 4. Proč vytvořili Sumerové písmo? SPRÁVNĚ! A) pro hospodářské a úřední účely SPRÁVNĚ!  další otázka

 MEZOPOTÁMIE B 4. Proč vytvořili Sumerové písmo? B) kvůli potřebě sepisovat literární památky  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) pro hospodářské a úřední účely další otázka

 MEZOPOTÁMIE B 4. Proč vytvořili Sumerové písmo? C) aby zapisovali důležité dějinné události  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) pro hospodářské a úřední účely další otázka

MEZOPOTÁMIE B 5. Kdo byl Gilgameš? A) vládce novobabylonské říše B) hrdina eposu – vládce města Uruku C) sumerský bůh 3)

 MEZOPOTÁMIE B 5. Kdo byl Gilgameš? A) vládce novobabylonské říše ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) hrdina eposu – vládce města Uruku další otázka

 MEZOPOTÁMIE B 5. Kdo byl Gilgameš? SPRÁVNĚ! B) hrdina eposu – vládce města Uruku  SPRÁVNĚ! další otázka

 MEZOPOTÁMIE B 5. Kdo byl Gilgameš? C) sumerský bůh ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) hrdina eposu – vládce města Uruku další otázka

1. Kdy vznikly slavné pyramidy v Egyptě? A) v období Staré říše B) v období Střední říše C) v období Nové říše 4)

 EGYPT A 1. Kdy vznikly slavné pyramidy v Egyptě? SPRÁVNĚ! A) v období Staré říše SPRÁVNĚ!  další otázka

 EGYPT A 1. Kdy vznikly slavné pyramidy v Egyptě? B) v období Střední říše  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) v období Staré říše další otázka

 EGYPT A 1. Kdy vznikly slavné pyramidy v Egyptě? C) v období Nové říše  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) v období Staré říše další otázka

2. Kde stojí nejstarší egyptská pyramida? A) v Gíze B) v Sakkáře C) v Údolí králů 5)

 EGYPT A 2. Kde stojí nejstarší egyptská pyramida? A) v Gíze ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) v Sakkáře další otázka

 EGYPT A 2. Kde stojí nejstarší egyptská pyramida? SPRÁVNĚ! B) v Sakkáře SPRÁVNĚ!  další otázka

 EGYPT A 2. Kde stojí nejstarší egyptská pyramida? C) v Údolí králů ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) v Sakkáře další otázka

3. Kdo byl pohřben v nejstarší egyptské pyramidě? A) stavitel Imhotep B) faraon Menkaré C) faraon Džoser

 EGYPT A 3. Kdo byl pohřben v nejstarší egyptské pyramidě? A) stavitel Imhotep  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) faraon Džoser další otázka

 EGYPT A 3. Kdo byl pohřben v nejstarší egyptské pyramidě? B) faraon Menkaré  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) faraon Džoser další otázka

 EGYPT A 3. Kdo byl pohřben v nejstarší egyptské pyramidě? SPRÁVNĚ! C) faraon Džoser SPRÁVNĚ!  další otázka

4. Jak se nazývá největší pyramida? EGYPT A 4. Jak se nazývá největší pyramida? A) Cheopsova B) Rachefova C) Meniho 6)

 EGYPT A 4. Jak se nazývá největší pyramida? SPRÁVNĚ! A) Cheopsova další otázka

 EGYPT A 4. Jak se nazývá největší pyramida? B) Rachefova ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Cheopsova další otázka

 EGYPT A 4. Jak se nazývá největší pyramida? C) Meniho ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Cheopsova další otázka

EGYPT A 5. Co vedlo Egypťany k mumifikaci těl? A) chtěli zachovat svá těla potomkům B) víra v posmrtný život C) experimenty v lékařství 7)

 EGYPT A 5. Co vedlo Egypťany k mumifikaci těl? A) chtěli zachovat svá těla potomkům SPRÁVNĚ: B) víra v posmrtný život ŠPATNĚ!  další otázka

 EGYPT A 5. Co vedlo Egypťany k mumifikaci těl? SPRÁVNĚ! B) víra v posmrtný život SPRÁVNĚ!  další otázka

 EGYPT A 5. Co vedlo Egypťany k mumifikaci těl? C) experimenty v lékařství SPRÁVNĚ: B) víra v posmrtný život ŠPATNĚ!  další otázka

EGYPT B 1. Kdy byla objevena rosettská deska? A) koncem 18. století B) začátkem 20. století C) v polovině 15. století 8)

 EGYPT B 1. Kdy byla objevena rosettská deska? SPRÁVNĚ! A) koncem 18. století SPRÁVNĚ!  další otázka

 EGYPT B 1. Kdy byla objevena rosettská deska? B) začátkem 20. století  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) koncem 18. století další otázka

 EGYPT B 1. Kdy byla objevena rosettská deska? C) v polovině 15. století  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) koncem 18. století další otázka

EGYPT B 2. Kdo ji objevil? A) egyptští archeologové B) řemeslníci budující zavlažovací kanál C) Napoleonovi vojáci

 EGYPT B 2. Kdo ji objevil? A) egyptští archeologové ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Napoleonovi vojáci  další otázka

 EGYPT B 2. Kdo ji objevil? B) řemeslníci budující zavlažovací kanál ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Napoleonovi vojáci  další otázka

 EGYPT B 2. Kdo ji objevil? SPRÁVNĚ! C) Napoleonovi vojáci další otázka

3. Co se díky nálezu rosettské desky podařilo? EGYPT B 3. Co se díky nálezu rosettské desky podařilo? A) rozluštit hieroglyfy B) srovnat klínopis a hieroglyfy C) přeložit Iliadu

 EGYPT B 3. Co se díky nálezu rosettské desky podařilo? SPRÁVNĚ! A) rozluštit hieroglyfy SPRÁVNĚ!  další otázka

 EGYPT B 3. Co se díky nálezu rosettské desky podařilo? B) srovnat klínopis a hieroglyfy ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) rozluštit hieroglyfy  další otázka

 EGYPT B 3. Co se díky nálezu rosettské desky podařilo? C) přeložit Iliadu ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) rozluštit hieroglyfy  další otázka

EGYPT B 4. Jak se jmenoval badatel, který rozluštil hieroglyfy? A) J. F. Champollion B) Bedřich Hrozný C) H. Schliemann 9)

 EGYPT B 4. Jak se jmenoval badatel, který rozluštil hieroglyfy? A) J. F. Champollion SPRÁVNĚ!  další otázka

 EGYPT B 4. Jak se jmenoval badatel, který rozluštil hieroglyfy? B) Bedřich Hrozný  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) J. F. Champollion další otázka

 EGYPT B 4. Jak se jmenoval badatel, který rozluštil hieroglyfy? C) H. Schliemann  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) J. F. Champollion další otázka

5. Kde je rosettská deska dnes uložena? EGYPT B 5. Kde je rosettská deska dnes uložena? A) v muzeu v Káhiře B) v Britském národním muzeu v Londýně C) v Národním muzeu v Praze

 EGYPT B 5. Kde je rosettská deska dnes uložena? A) v muzeu v Káhiře ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) v Britském národním muzeu v Londýně další otázka

 EGYPT B 5. Kde je rosettská deska dnes uložena? SPRÁVNĚ! B) v Britském národním muzeu v Londýně  SPRÁVNĚ! další otázka

 EGYPT B 5. Kde je rosettská deska dnes uložena? C) v Národním muzeu v Praze  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) v Britském národním muzeu v Londýně další otázka

1. Kdy vznikl v Indii buddhismus? INDIE A 1. Kdy vznikl v Indii buddhismus? A) v 6. století B) ve 3. století př. n. l. C) v 6. století př. n. l.

 INDIE A 1. Kdy vznikl v Indii buddhismus? A) v 6. století ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) v 6. století př. n. l. další otázka

 INDIE A 1. Kdy vznikl v Indii buddhismus? B) ve 3. století př. n. l. ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: C) v 6. století př. n. l. další otázka

 INDIE A 1. Kdy vznikl v Indii buddhismus? SPRÁVNĚ! C) v 6. století př. n. l. SPRÁVNĚ!  další otázka

INDIE A 2. Kdo byl jeho zakladatelem? A) Ašóka B) Siddhártha Gautama C) Vardhamána Mahavíra 10)

 INDIE A 2. Kdo byl jeho zakladatelem? A) Ašóka ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Siddhártha Gautama další otázka

 INDIE A 2. Kdo byl jeho zakladatelem? SPRÁVNĚ! B) Siddhártha Gautama další otázka

 INDIE A 2. Kdo byl jeho zakladatelem? C) Vardhamána Mahavíra ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Siddhártha Gautama další otázka

INDIE A 3. Co je to reinkarnace? A) převtělení B) spasení C) přeměna těla v prach

INDIE A 3. Co je to reinkarnace? A) převtělení SPRÁVNĚ!  další otázka

 INDIE A 3. Co je to reinkarnace? B) spasení ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) převtělení další otázka

 INDIE A 3. Co je to reinkarnace? C) přeměna těla v prach ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) převtělení další otázka

4. Jak lze dosáhnout nirvány? INDIE A 4. Jak lze dosáhnout nirvány? A) životem v souladu s přírodou B) oproštěním se od tužeb a lpění na životě C) mnišským životem bez majetku

 INDIE A 4. Jak lze dosáhnout nirvány? A) životem v souladu s přírodou SPRÁVNĚ: B) oproštěním se od tužeb a lpění na životě ŠPATNĚ!  další otázka

 INDIE A 4. Jak lze dosáhnout nirvány? SPRÁVNĚ! B) oproštěním se od tužeb a lpění na životě SPRÁVNĚ!  další otázka

 INDIE A 4. Jak lze dosáhnout nirvány? C) mnišským životem bez majetku SPRÁVNĚ: B) oproštěním se od tužeb a lpění na životě ŠPATNĚ!  další otázka

5. Kde jsou uloženy Buddhovy ostatky? INDIE A 5. Kde jsou uloženy Buddhovy ostatky? A) ve stupě v Sáňčí B) rozptýleny u pramene řeky Gangy C) v chrámu v Dillí

 INDIE A 5. Kde jsou uloženy Buddhovy ostatky? SPRÁVNĚ! A) ve stupě v Sáňčí SPRÁVNĚ!  další otázka

 INDIE A 5. Kde jsou uloženy Buddhovy ostatky? B) rozptýleny u pramene řeky Gangy  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) ve stupě v Sáňčí další otázka

 INDIE A 5. Kde jsou uloženy Buddhovy ostatky? C) v chrámu v Dillí ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) ve stupě v Sáňčí další otázka

INDIE B 1. Kdo byli Árjové? A) původní obyvatelstvo Indie B) kočovné indoevropské kmeny, které ovládly Poindí C) nejnižší vrstva

 INDIE B 1. Kdo byli Árjové? A) původní obyvatelstvo Indie ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) kočovné indoevropské kmeny, které ovládly Poindí další otázka

 INDIE B 1. Kdo byli Árjové? SPRÁVNĚ! B) kočovné indoevropské kmeny, které ovládly Poindí SPRÁVNĚ!  další otázka

 INDIE B 1. Kdo byli Árjové? C) nejnižší vrstva ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) kočovné indoevropské kmeny, které ovládly Poindí další otázka

2. Jak se nazýval indický vládce? INDIE B 2. Jak se nazýval indický vládce? A) šúdra B) vezír C) rádža

 INDIE B 2. Jak se nazýval indický vládce? A) šúdra ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) rádža další otázka

 INDIE B 2. Jak se nazýval indický vládce? B) vezír ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) rádža  další otázka

 INDIE B 2. Jak se nazýval indický vládce? SPRÁVNĚ! C) rádža další otázka

INDIE B 3. Co jsou to varny? A) skupiny dnešní indické společnosti B) vrstvy védské společnosti C) skupiny obyvatelstva podle profese

 INDIE B 3. Co jsou to varny? A) skupiny dnešní indické společnosti ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: B) vrstvy védské společnosti další otázka

 INDIE B 3. Co jsou to varny? SPRÁVNĚ! B) vrstvy védské společnosti další otázka

 INDIE B 3. Co jsou to varny? C) skupiny obyvatelstva podle profese ŠPATNĚ!  SPRÁVNĚ: B) vrstvy védské společnosti další otázka

4. Která varna je nejvyšší? INDIE B 4. Která varna je nejvyšší? A) bráhmani B) vaišjové C) kšatrijové

 INDIE B 4. Která varna je nejvyšší? SPRÁVNĚ! A) bráhmani další otázka

 INDIE B 4. Která varna je nejvyšší? B) vaišjové ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) bráhmani další otázka

 INDIE B 4. Která varna je nejvyšší? C) kšatrijové ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) bráhmani další otázka

5. Jak se získala příslušnost k varně? INDIE B 5. Jak se získala příslušnost k varně? A) narozením B) sňatkem C) výší majetku

 INDIE B 5. Jak se získala příslušnost k varně? SPRÁVNĚ! A) narozením další otázka

 INDIE B 5. Jak se získala příslušnost k varně? B) sňatkem ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) narozením další otázka

 INDIE B 5. Jak se získala příslušnost k varně? C) výší majetku ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) narozením další otázka

1. Kdy se začala stavět Velká čínská zeď? ČÍNA A 1. Kdy se začala stavět Velká čínská zeď? A) 215 př. n. l. B) 220 n. l. C) 421 př. n. l. 11)

 ČÍNA A 1. Kdy se začala stavět Velká čínská zeď? SPRÁVNĚ! A) 215 př. n. l. SPRÁVNĚ!  další otázka

 ČÍNA A 1. Kdy se začala stavět Velká čínská zeď? B) 220 n. l. ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 215 př. n. l. další otázka

 ČÍNA A 1. Kdy se začala stavět Velká čínská zeď? C) 421 př. n. l. ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) 215 př. n. l. další otázka

2. Kdo zahájil stavbu Velké čínské zdi? ČÍNA A 2. Kdo zahájil stavbu Velké čínské zdi? A) Konfucius B) Jing Čeng C) Mistr Lao 12)

 ČÍNA A 2. Kdo zahájil stavbu Velké čínské zdi? A) Konfucius ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Jing Čeng další otázka

 ČÍNA A 2. Kdo zahájil stavbu Velké čínské zdi? SPRÁVNĚ! B) Jing Čeng další otázka

 ČÍNA A 2. Kdo zahájil stavbu Velké čínské zdi? C) Mistr Lao ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Jing Čeng další otázka

3. Jaký titul přijal Jing Čeng? ČÍNA A 3. Jaký titul přijal Jing Čeng? A) Osvícený B) Nejvyšší C) První svrchovaný vládce Čchinu

 ČÍNA A 3. Jaký titul přijal Jing Čeng? A) Osvícený ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) První svrchovaný vládce Čchinu další otázka

 ČÍNA A 3. Jaký titul přijal Jing Čeng? B) Nejvyšší ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) První svrchovaný vládce Čchinu další otázka

 ČÍNA A 3. Jaký titul přijal Jing Čeng? SPRÁVNĚ! C) První svrchovaný vládce Čchinu SPRÁVNĚ!  další otázka

4. Proč byla Velká čínská zeď vybudována? A) jako ochrana proti úniku čínských vynálezů ze země B) jako ochrana proti nájezdům kočovníků C) jako izolace od okolního světa

 ČÍNA A 4. Proč byla Velká čínská zeď vybudována? A) jako ochrana proti úniku čínských vynálezů ze země SPRÁVNĚ: B) jako ochrana proti nájezdům kočovníků ŠPATNĚ!  další otázka

 ČÍNA A 4. Proč byla Velká čínská zeď vybudována? SPRÁVNĚ! B) jako ochrana proti nájezdům kočovníků SPRÁVNĚ!  další otázka

 ČÍNA A 4. Proč byla Velká čínská zeď vybudována? C) jako izolace od okolního světa SPRÁVNĚ: B) jako ochrana proti nájezdům kočovníků ŠPATNĚ!  další otázka

ČÍNA A 5. Jak se nazývala armáda, kterou si nechal Jing Čeng zbudovat? A) Neporazitelná B) Železná C) Terakotová 13)

ČÍNA A 5. Jak se nazývala armáda, kterou si nechal Jing Čeng zbudovat? A) Neporazitelná  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Terakotová další otázka

ČÍNA A 5. Jak se nazývala armáda, kterou si nechal Jing Čeng zbudovat? B) Železná  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Terakotová další otázka

ČÍNA A 5. Jak se nazývala armáda, kterou si nechal Jing Čeng zbudovat? C) Terakotová SPRÁVNĚ!  další otázka

1. Jak získávali Číňané hedvábí? ČÍNA B 1. Jak získávali Číňané hedvábí? A) z housenek bource morušového B) ze stonků rostlin C) z kukel bource morušového

 ČÍNA B 1. Jak získávali Číňané hedvábí? A) z housenek bource morušového  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) z kukel bource morušového další otázka

 ČÍNA B 1. Jak získávali Číňané hedvábí? B) ze stonků rostlin ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) z kukel bource morušového další otázka

 ČÍNA B 1. Jak získávali Číňané hedvábí? SPRÁVNĚ! C) z kukel bource morušového SPRÁVNĚ!  další otázka

2. Co je označováno pojmem „hedvábná cesta“? A) obchodní cesta z Číny do Evropy B) čínská stezka, po níž se vozilo hedvábí C) místo chovu bource morušového

 ČÍNA B 2. Co je označováno pojmem „hedvábná cesta“? SPRÁVNĚ! A) obchodní cesta z Číny do Evropy SPRÁVNĚ!  další otázka

 ČÍNA B 2. Co je označováno pojmem „hedvábná cesta“? B) čínská stezka, po níž se vozilo hedvábí  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) obchodní cesta z Číny do Evropy další otázka

 ČÍNA B 2. Co je označováno pojmem „hedvábná cesta“? C) místo chovu bource morušového  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) obchodní cesta z Číny do Evropy další otázka

3. Které vynálezy byly objeveny v Číně? ČÍNA B 3. Které vynálezy byly objeveny v Číně? A) papír, kompas, porcelán B) kompas, střelný prach, hláskové písmo C) papír, střelný prach, vůz

 ČÍNA B 3. Které vynálezy byly objeveny v Číně? SPRÁVNĚ! A) papír, kompas, porcelán SPRÁVNĚ!  další otázka

 ČÍNA B 3. Které vynálezy byly objeveny v Číně? B) kompas, střelný prach, hláskové písmo  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) papír, kompas, porcelán další otázka

 ČÍNA B 3. Které vynálezy byly objeveny v Číně? C) papír, střelný prach, vůz ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) papír, kompas, porcelán  další otázka

4. Čeho byl v Číně nedostatek? ČÍNA B 4. Čeho byl v Číně nedostatek? A) koní B) koření C) čaje

ČÍNA B 4. Čeho byl v Číně nedostatek? A) koní SPRÁVNĚ!  další otázka

 ČÍNA B 4. Čeho byl v Číně nedostatek? B) koření ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) koní další otázka

 ČÍNA B 4. Čeho byl v Číně nedostatek? C) čaje ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) koní další otázka

ČÍNA B 5. Kolik znaků je potřeba znát pro běžné čtení? A) 100 znaků B) 2000‒3000 znaků C) 7000 znaků 15)

 ČÍNA B 5. Kolik znaků je potřeba znát pro běžné čtení? A) 100 znaků ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) 2000‒3000 znaků další otázka

 ČÍNA B 5. Kolik znaků je potřeba znát pro běžné čtení? SPRÁVNĚ! B) 2000‒3000 znaků  SPRÁVNĚ! další otázka

 ČÍNA B 5. Kolik znaků je potřeba znát pro běžné čtení? C) 7000 znaků ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) 2000‒3000 znaků další otázka

1. Kde leží pravlast Peršanů? PŘEDNÍ VÝCHOD A 1. Kde leží pravlast Peršanů? A) v Malé Asii B) v Íránu C) v Indii

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 1. Kde leží pravlast Peršanů? A) v Malé Asii ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) v Íránu další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 1. Kde leží pravlast Peršanů? SPRÁVNĚ! B) v Íránu další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 1. Kde leží pravlast Peršanů? C) v Indii ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) v Íránu další otázka

PŘEDNÍ VÝCHOD A 2. Kdo byl zakladatelem perské říše? A) Xerxes I. B) Kyros Veliký C) Dareios I. 16)

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 2. Kdo byl zakladatelem perské říše? A) Xerxes I. ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Kyros Veliký další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 2. Kdo byl zakladatelem perské říše? SPRÁVNĚ! B) Kyros Veliký SPRÁVNĚ!  další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 2. Kdo byl zakladatelem perské říše? C) Dareios I. ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Kyros Veliký další otázka

PŘEDNÍ VÝCHOD A 3. Jak se nazývalo hlavní město perské říše? A) Persepolis B) Babylon C) Jeruzalém 17)

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 3. Jak se nazývalo hlavní město perské říše? A) Persepolis SPRÁVNĚ!  další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 3. Jak se nazývalo hlavní město perské říše? B) Babylon  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Persepolis další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 3. Jak se nazývalo hlavní město perské říše? C) Jeruzalém  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) Persepolis další otázka

PŘEDNÍ VÝCHOD A 4. Kdo byl Ahura Mazda? A) nejvyšší bůh B) nejvýznamnější vládce C) myslitel a reformátor 18)

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 4. Kdo byl Ahura Mazda? SPRÁVNĚ! A) nejvyšší bůh další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 4. Kdo byl Ahura Mazda? B) nejvýznamnější vládce SPRÁVNĚ: A) nejvyšší bůh ŠPATNĚ!  další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 4. Kdo byl Ahura Mazda? C) myslitel a reformátor SPRÁVNĚ: A) nejvyšší bůh ŠPATNĚ!  další otázka

PŘEDNÍ VÝCHOD A 5. Kým byla dobyta Persie? A) Filippem Makedonským B) Alexandrem Velikým C) Solónem 19)

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 5. Kým byla dobyta Persie? A) Filippem Makedonským ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Alexandrem Velikým další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 5. Kým byla dobyta Persie? SPRÁVNĚ! B) Alexandrem Velikým SPRÁVNĚ!  další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD A 5. Kým byla dobyta Persie? C) Solónem ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) Alexandrem Velikým další otázka

PŘEDNÍ VÝCHOD B 1. Co je to monoteismus? A) víra v jediného boha B) náboženství uctívající přírodní bohy C) vláda jediného muže

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 1. Co je to monoteismus? SPRÁVNĚ! A) víra v jediného boha SPRÁVNĚ!  další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 1. Co je to monoteismus? B) náboženství uctívající přírodní bohy  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) víra v jediného boha další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 1. Co je to monoteismus? C) vláda jediného muže ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) víra v jediného boha další otázka

PŘEDNÍ VÝCHOD B 2. Jak se nazývá posvátná kniha Židů? A) Bible B) Nový zákon C) Tóra 20)

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 2. Jak se nazývá posvátná kniha Židů? A) Bible ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Tóra  další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 2. Jak se nazývá posvátná kniha Židů? B) Nový zákon ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) Tóra  další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 2. Jak se nazývá posvátná kniha Židů? SPRÁVNĚ! C) Tóra SPRÁVNĚ!  další otázka

PŘEDNÍ VÝCHOD B 3. Kdo byl Mojžíš? A) židovský soudce a prorok B) židovský bůh C) Spasitel 21)

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 3. Kdo byl Mojžíš? SPRÁVNĚ! A) židovský soudce a prorok SPRÁVNĚ!  další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 3. Kdo byl Mojžíš? B) židovský bůh ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) židovský soudce a prorok  další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 3. Kdo byl Mojžíš? C) Spasitel ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: A) židovský soudce a prorok  další otázka

4. Která náboženství vycházejí ze Starého zákona? PŘEDNÍ VÝCHOD B 4. Která náboženství vycházejí ze Starého zákona? A) křesťanství, islám a hinduismus B) křesťanství a buddhismus C) křesťanství a islám

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 4. Která náboženství vycházejí ze Starého zákona? A) křesťanství, islám a hinduismus  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) křesťanství a islám další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 4. Která náboženství vycházejí ze Starého zákona? B) křesťanství a buddhismus  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: C) křesťanství a islám další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 4. Která náboženství vycházejí ze Starého zákona? C) křesťanství a islám SPRÁVNĚ!  další otázka

5. Kdy židé očekávají příchod Spasitele? PŘEDNÍ VÝCHOD B 5. Kdy židé očekávají příchod Spasitele? A) koncem 2. tisíciletí B) není známo C) začátkem 3. tisíciletí

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 5. Kdy židé očekávají příchod Spasitele? A) koncem 2. tisíciletí  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) není známo další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 5. Kdy židé očekávají příchod Spasitele? SPRÁVNĚ! B) není známo  SPRÁVNĚ! další otázka

 PŘEDNÍ VÝCHOD B 5. Kdy židé očekávají příchod Spasitele? C) začátkem 3. tisíciletí  ŠPATNĚ! SPRÁVNĚ: B) není známo další otázka

Zdroje Uveřejněné odkazy [cit. 2011-08-08]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: 1) RAMA. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Code-de-Hammurabi-1.jpg> 4) RICARDO LIBERATO. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:All_Gizah_Pyramids.jpg> 5) BERTHOLD WERNER. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Saqqara_BW_5.jpg> 6) BERTHOLD WERNER. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gizeh_Cheops_BW_1.jpg> 7) KLAFUBRA. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mummy_at_British_Museum.jpg> 10) AARON LOGAN. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lightmatter_buddha3.jpg> 13) FEXX. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Terrakotta_2006_1.jpg> 18) Photo Ginolerhino 2002. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Naqsh_i_Rustam._Investiture_d%27Ardashir_1.jpg> 21) ULRICH MEYRING. <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Michelangelo_Mose_2007.jpg> Uveřejněné odkazy [cit. 2011-08-08]. Dostupné pod licencí Public Domain na WWW: 2) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sumerian_MS2272_2400BC.jpg> 3) <http://es.wikipedia.org/wiki/Archivo:Hero_lion_Dur-Sharrukin_Louvre_AO19862.jpg> 8) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rosetta_Stone_BW.jpeg> 9) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leon_Cogniet_-_Jean-Francois_Champollion.jpg> 11) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ze%C4%8F2005.jpg> 12) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Qinshihuangdi3.jpg> 15) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Liang%27s_calligraphy.jpg> 16) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustrerad_Verldshistoria_band_I_Ill_058.jpg> 17) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Persepolis_vue_d%27oiseau_Chipiez.jpg> 19) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Aleksander-d-store.jpg> 20) <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:LeningradCodex_text.jpg>