Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Advertisements

Anotace Jehlan: Prezentace je věnována jehlanům. Seznamuje žáky s vlastnostmi jehlanů a učí je počítat povrch a objem jehlanu. Předpokládá se využívání.
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaké znáš zdroje informací?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co všechno najdeme ve vesmíru? HVĚZDY GALAXIE SLUNCE PLANETY MLHOVINU.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. ? Co všechno může sloužit jako zdroj energie?
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Elektronická učebnice - II
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost POZNÁVÁME RODINU
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
JARO? LÉTO? ZIMA? PODZIM? ROČNÍ OBDOBÍ
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
SKUPINY BĚ/BJE, VĚ/VJE, PĚ
ZÁJMENA KDO TATO JÁ NIC SE MŮJ NAŠE KTERÝ ŽÁDNÝ
Obsah geometrických útvarů
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
56.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti I.
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
1. Fyzik Fyzikální veličina se zn. m ….. má tvar, velikost, barvu
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Elektronická učebnice - II
Množiny bodů dané vlastnosti
ČAS Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost
Hranoly Základní pojmy.
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
FUNKCE – soustava souřadnic
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 3
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Určujeme povrch krychle a kvádru
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
20.1 Malá násobilka - násobení
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ TĚLESA V MONGEOVĚ PROMÍTÁNÍ
Ing. Ladislav Mišík TĚLESA 9. březen 2013
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. Popiš toto těleso. Autor: Mgr. Zuzana Vimrová

2. Co o tématu znám KRYCHLE Je těleso Má 8 vrcholů Má 6 stěn Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 2. Co o tématu znám KRYCHLE Je těleso Má 8 vrcholů Má 6 stěn Má 12 stejně dlouhých hran Síť tvoří 6 shodných čtverců KVÁDR Je těleso Má 8 vrcholů Má 6 stěn Každé dvě protější stěny jsou shodné Má 12 hran

3. Jaké si řekneme nové termíny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 3. Jaké si řekneme nové termíny HRANOL Hranol je mnohostěn s rovnoběžnými podstavami, které tvoří shodné mnohoúhelníky neležící v jedné rovině a jehož boční stěny tvoří rovnoběžníky. Pravidelný hranol je hranol, jehož podstavami jsou pravidelné n-úhelníky. KOLMÉ HRANOLY: Boční hrany jsou kolmé k podstavám. KOSÉ HRANOLY: Boční hrany nejsou kolmé k podstavám.

4. Co si řekneme nového I J Boční stěna Horní podstava H F G v D Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 4. Co si řekneme nového I J Boční stěna Horní podstava H F G v D Výška hranolu E Dolní podstava C A B Boční hrana Hrany dolní podstavy

5. Procvičení a příklady Načrtni libovolný kolmý hranol a popiš ho. Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 5. Procvičení a příklady Načrtni libovolný kolmý hranol a popiš ho. Zapiš: Podstavy hranolu Hrany dolní podstavy Hrany horní podstavy Boční stěny Boční hrany

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 6. Něco navíc Hranoly pojmenováváme podle počtu vrcholů podstavy (počtu bočních stěn). Pětiboký hranol Osmiboký hranol Jedenáctiboký hranol Trojboký hranol

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 7. CLIL PRISM  Prisms are named for their base, so a prism with a pentagonal base is called a pentagonal prism. Prism with a hexagonal base is called a hexagonal prism.

8. Zpětná vazba - test Urči, které tvrzení jsou správná. Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8. Zpětná vazba - test Urči, které tvrzení jsou správná. Hranol je mnohostěn s nerovnoběžnými podstavami. Podstavy hranolu neleží v jedné rovině. Hranoly dělíme na komolé a kosé. Hranoly pojmenováváme podle počtu vrcholů. Krychle a kvádr nejsou hranoly.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hranol_kosy.svg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Triangular_prism.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pentagonal_prism.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:Octagonal_prism.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hendecagonal_prism.png