Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. Popiš toto těleso. Autor: Mgr. Zuzana Vimrová
2. Co o tématu znám KRYCHLE Je těleso Má 8 vrcholů Má 6 stěn Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 2. Co o tématu znám KRYCHLE Je těleso Má 8 vrcholů Má 6 stěn Má 12 stejně dlouhých hran Síť tvoří 6 shodných čtverců KVÁDR Je těleso Má 8 vrcholů Má 6 stěn Každé dvě protější stěny jsou shodné Má 12 hran
3. Jaké si řekneme nové termíny Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 3. Jaké si řekneme nové termíny HRANOL Hranol je mnohostěn s rovnoběžnými podstavami, které tvoří shodné mnohoúhelníky neležící v jedné rovině a jehož boční stěny tvoří rovnoběžníky. Pravidelný hranol je hranol, jehož podstavami jsou pravidelné n-úhelníky. KOLMÉ HRANOLY: Boční hrany jsou kolmé k podstavám. KOSÉ HRANOLY: Boční hrany nejsou kolmé k podstavám.
4. Co si řekneme nového I J Boční stěna Horní podstava H F G v D Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 4. Co si řekneme nového I J Boční stěna Horní podstava H F G v D Výška hranolu E Dolní podstava C A B Boční hrana Hrany dolní podstavy
5. Procvičení a příklady Načrtni libovolný kolmý hranol a popiš ho. Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 5. Procvičení a příklady Načrtni libovolný kolmý hranol a popiš ho. Zapiš: Podstavy hranolu Hrany dolní podstavy Hrany horní podstavy Boční stěny Boční hrany
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 6. Něco navíc Hranoly pojmenováváme podle počtu vrcholů podstavy (počtu bočních stěn). Pětiboký hranol Osmiboký hranol Jedenáctiboký hranol Trojboký hranol
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 7. CLIL PRISM Prisms are named for their base, so a prism with a pentagonal base is called a pentagonal prism. Prism with a hexagonal base is called a hexagonal prism.
8. Zpětná vazba - test Urči, které tvrzení jsou správná. Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 8. Zpětná vazba - test Urči, které tvrzení jsou správná. Hranol je mnohostěn s nerovnoběžnými podstavami. Podstavy hranolu neleží v jedné rovině. Hranoly dělíme na komolé a kosé. Hranoly pojmenováváme podle počtu vrcholů. Krychle a kvádr nejsou hranoly.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hranol_kosy.svg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Triangular_prism.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pentagonal_prism.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:Octagonal_prism.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hendecagonal_prism.png