PŘIZPŮSOBIVOST ŽIVOČICHŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Rozmanitost života v přírodě
  CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_530_Př5     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Moje první prezentace Panda velká ŽIRAFA AFRICKÁ ŽIRAFA AFRICKÁ
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Přizpůsobivost živočichů a rostlin
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Jak bych vyučovala o krkavcovitých ptácích.
Asie – vegetační pásy a živočišstvo
Savci.
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Biosféra.
Vypracovala:Natálie Martausová
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/17_Živočichové Téma: Hlodavci Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová. Přírodověda 1/21.
VY_22_ INOVACE_ 03_ ANGLICKÝ JAZYK 5 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NUMBERS Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
SUBTROPICKÉ A TROPICKÉ OVOCE
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
BAŽANT OBECNÝ.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VY_32_INOVACE_39_Hmyz s proměnou nedokonalou
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
NÁZEV: VY_52_INOVACE_18 II Polární pás
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Přizpůsobivost živočichů
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název : VY_32_inovace_16 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY – TROPICKÝ PÁS
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
VY_32_ INOVACE_ 11_ PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_ INOVACE_ 15_ VLASTIVĚDA 4
VY_32_ INOVACE_ 04_ PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_ INOVACE_ 08_ PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_ INOVACE_ 01_ ČESKÝ JAZYK 3
MOKŘADNÍ PTÁCI.
VY_32_ INOVACE_ 15_ ČESKÝ JAZYK 3
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Bažant obecný.
VY_32_ INOVACE_ 08_ ČESKÝ JAZYK 3
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
VY_32_ INOVACE_ 14_ PŘÍRODOVĚDA 5
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

PŘIZPŮSOBIVOST ŽIVOČICHŮ VY_32_ INOVACE_ 15_ PŘÍRODOVĚDA 5 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou PŘIZPŮSOBIVOST ŽIVOČICHŮ Autor: Mgr.Renata Viktorinová

Přizpůsobivost živočichů OVĚŘENÍ VE VÝUCE: 3.11.2011 PŘEDMĚT: Přírodověda ROČNÍK: 5. KLÍČOVÁ SLOVA: přizpůsobivost živočichů, rozmanité druhy živočichů; jejich vzhled, chování, způsob života MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Informatika – vyhledávání informací na internetu ANOTACE: DŮM vede žáky k uvědomění si, jakým způsobem se živočichové přizpůsobují svému prostředí. Seznamuje žáky s charakteristickými rysy některých živočichů.

PŘIZPŮSOBIVOST ŽIVOČICHŮ Na různých místech naší Země, v různých podnebných pásech, žijí rozmanité druhy živočichů.

Jak se přizpůsobují živočichové oblasti, ve které žijí? SVÝM VZHLEDEM ZPŮSOBEMŽIVOTA DRUHEM POTRAVY Přizpůsobil jsem se životu ve vodě. Má křídla nepoužívám k létání, ale jako vesla. Žiji ve větvích tropických lesů. Zde číhám, díky svému zbarvení nepozorován, na svou kořist. Díky svému dlouhému krku se živím býložravou potravou ve velkých výškách.

Přiřadíš správně? Papoušek Delfín Kudlanka nábožná Původně jsem čtyřnohý suchozemský savec. Vývojem se moje tělo přizpůsobilo životu ve vodě. Dnes mám zakrnělé končetiny a proudnicový tvar těla. Moje nohy slouží ke šplhání i k přidržování potravy. Můj jazyk i zobák je přizpůsoben k louskání semen a pojídání plodů. Moje zbarvení splývá s barevnými květy pralesů. Papoušek Jsem zbarvena zeleně, na podzim hnědě. Moje končetiny jsou přizpůsobeny k uchvacování kořisti, fungují podobně jako zavírací nůž. Na zadních nohách mám skvrny, které mají zastrašit nepřítele. Delfín Kudlanka nábožná

Utvořte skupiny a porovnejte způsob života lišek, medvědů či želv: Liška Liška pouštní (fenek) Liška obecná Liška polární Medvěd Medvěd baribal Medvěd brýlový Medvěd polární Želva Želva trpasličí Želva čtyřprstá Kožatka velká

Přemýšlej, jak se tito živočichové přizpůsobují životnímu prostředí:

Použité zdroje: Vlastní fotografie