VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půdy:.
Advertisements

Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Úrodnost půdy, půdní druhy, půdní typy
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Zemědělství České republiky.
Krajina a životní prostředí
Na poli.
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
LOUKY, PASTVINY A POLE Filip Bordovský.
Biotopy ČR.
PŮDA, ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNICTVÍ
ZEMĚDĚLSTVÍ.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Zemědělství.
Užitkové rostliny.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Polní ekosystémy.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý Téma:Vybrané.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podmínkami jednotlivých typů travních.
Hospodářské rostliny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
ROSTLINY POLÍ.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém pole Rostliny
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Hospodářské plodiny.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Polní ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Eva Procházková
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Půdy Podle velikosti částic rozlišujeme půdní druhy:
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_III.Vu_PĚSTOVÁNÍ.
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text

LOUKY: Vzhled určují - traviny- - travní společenstva:

STEP: Přirozený travnatý porost. V ČR podobné stepím jsou suché stráně, skalnaté svahy a nivy. Uměle vytvořené jsou louky, pastviny a meze polí. Složení rostlin určují vlastnosti půdy, voda, Horniny zvětrávají a tvoří půdy – zásadité - vápenec, kyselé - živce Suché oblasti - kamenité stráně, skalní stepi, suché louky- pastviny Mokré oblasti - záplavové louky řek = údolní nivy Pastviny - travní porosty spásané dobytkem Louky - sečou se dvakrát do roka-senoseč a otavy Rostliny se přizpůsobily sekání a spásání. Traviny - rozrůstají v trsy, kvetoucí rostliny rychle tvoří semena a často oddenky a přízemní růžice listů. Vytváří se typická společenstva.

Přirozená step: Obr.7

Složení půd: Skalnatá step: Půdní horizonty tvořící pedosféru, O - Organická hmota, A - Humusový horizont, B - spodní anorganický horizont, C - podložní hornina Obr.8 Obr.9

Údolní nivy: Obr.10

Senoseč: Obr.11

Pole: Odstranění původních rostlin, pěstování ušlechtilých monokultur - kukuřice, pšenice, oves, ječmen, žito= obiloviny - brambory, řepa= okopaniny - řepka, mák, len, slunečnice= olejniny, technické plodiny - hrách, čočka= bobovité luštěniny Osevní plán= střídání rostlin péče: sklizeň, hnojení, provzdušnění, setba Konkurence: plevele- rychlý růst, rychlá tvorba semen, oddenky škůdci- hlodavci, hmyz…. Eroze půd: odkrytá půda- vítr, voda – odnos do toků-1cm půd se tvoří 150let Ochrana před erozí- zelené hnojení, aleje, hájky, meze, remízky

Pole- lány, kde hrozí odnos půdy= eroze Obr.12

Meze: lemují cesty a pole, brání erozi, travní společenstva Remízky: keře a stromy tvořící hájky, úkryt živočichů, ochrana půd Obr.13

Obr.14 Eroze půdy:

Kontrolní otázky: Jaké druhy půdy znáš? Zopakuj složení půdy, jak půda vzniká? Jak probíhají změny na louce během roku. Vyjmenuj známé obilniny, okopaniny, technické plodiny. Zařaď plodiny: Žito seté 1) okopanina Lilek brambor 2) technická plodina Hrách žlutý 3) luštěnina Řepka olejka 4) obilniny

Zdroje obrázků: obr.1-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Festuca_ovina0.jpg Obr.2-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Koeh-203.jpg Obr.3-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Phleum_pratense0.jpg Obr.4-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chrysanthemum_leucanthemum.jpg Obr.5-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Cardamine_pratensis0.jpg Obr.6-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Ranunculus_repens0.jpg Obr.7-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mohelno.jpg Obr.8-http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Mohelenska_hadcova_step.jpg Obr.9-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Soil_profile.jpg Obr.10-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Meander-Cuckmere_River-MT.JPG Obr.11-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Round_bale_3066.jpg Obr.12-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pole_v_Cesku_lan_bez_mezi.jpg Obr.13- http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pole_v_Polsku_uzka_s_mezemi.jpg Obr.14 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Eroze_u_Prerova_nad_Labem.jpg