Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava Stálé prvky novin Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Ustálené prvky v novinách slouží k lepší orientaci čtenáře Ustálené prvky v novinách slouží k lepší orientaci čtenáře. Záhlaví - jméno novin (ustálená grafická podoba = obchodní značka)
Slogan věta, která pravidelně doprovází záhlaví řádek pod záhlavím - obsahuje datum, den, číslo a ročník, popř. místo
„Uši“ stále se opakující štočky nebo titulky Rubriky - ustálené typy publicistických útvarů
Tiráž technické a vydavatelské údaje Obrazový materiál zejména fotografie Plošná a řádková inzerce
Grafická úprava/typografie - měla by přispět k většímu komfortu čtenářů (typ, velikost, tučnost písma, interpunkce, linky, rámečky, ornamenty, obrázky všeho druhu, barevnost)
Titulky „prodávají“ celé články (v případě bulváru i celé noviny) měly by být živé, výstižné, obsažné, stručné, jazykově zvládnuté Popisky - texty, které doprovázejí otištěné fotografie
Úkol: Na základě informací uvedených v prezentaci vytvořte 2 stránky svých vlastních novin.
Použitá literatura: MARTINKOVÁ, V. Český jazyk 3. Praha: TRIZONIA, 1993. Kresba: vlastní tvorba
Děkuji za pozornost