Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální značky v Ústeckém kraji jako nový produkt na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky Konference Stop & Stay 2015, Kadaň
Advertisements

Jihočeský kraj Sídlo Jihočeského kraje je v Českých Budějovicích Počet obyvatel je asi Nejvyšší bod je Plechý 1378 m Tento kraj má 7 okresů Do.
Destinační společnost Východní Čechy
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Analýza návštěvnosti moravských krajů, S DŮRAZEM na kraj ZLÍNSKÝ RNDr. Ivan Marek m-ARK Marketing a reklama s.r.o. → Statistiky máme rádi…
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
Turistický region Český ráj a jeho nabídka 18 Turistický region Český ráj a jeho nabídka Setkání podnikatelů cestovního ruchu Libereckého kraje.
Úřad vlády ČR Odbor pro informování o evropských záležitostech Ing. Klára Nápravníková Grantové informační projekty OEZ 2006 Praha, 5. října 2006.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
, Kadaň – Ústecký kraj. Praha Nové logo.
Valné shromáždění SMOJK Vodňany, 11. červen /11 JIHOČESKÁ CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU INFORMACE O ČINNOSTI.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Resort životního prostředí a zemědělství -Dotační politika -Činnosti resortu.
Návrh věcného záměru zákona o podpoře a řízení cestovního ruchu Výroční konference cestovního ruchu turistického regionu Východní Morava Holešov, 25. leden.
Regionální značka – regionální produkt Českosaské Švýcarsko Ing. Eva Hamplová MAS Šluknovsko 17. dubna 2013.
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
_ Institut turismu České republiky - oddělení pro regionální a mezinárodní vztahy Ing. Monika Palatková generální ředitelka CzT
PORADENSKÉ CENTRUM PRO VENKOV PRACOVIŠTĚ DUBÁ. NOSITEL PROJEKTU: Společnost pro Jizerské hory o.p.s. PARTNEŘI PROJEKTU: - Liberecký kraj - Správa ochrany.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_ZEMĚPIS Téma: Liberecký kraj Ročník: 9. Číslo.
Marketingové aktivity Libereckého kraje Eva Hornová.
Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_ZEMĚPIS Téma: Ústecký kraj Ročník: 9. Číslo.
Celostátní síť pro venkov. Zřizovatelem je Ministerstvo zemědělství ČR. Cílem je vytváření partnerství. Síť je „komunikačním mostem“ mezi Evropskou komisí.
Česká republika – Ústecký kraj VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS_Česká republika Ústecký kraj Dětský domov, Základní škola, Střední škola Duchcov, Školní 1, příspěvková.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Czechspecials aneb Ochutnejte Českou republiku!. Ochutnejte Českou republiku! Projekt agentury CzechTourism, Asociace Hotelů a restaurací a Asociace kuchařů.
Dotační příležitosti obcí AUTOR: Bc. Zdeněk Tarant.
Tourism X Games Zimní Tourism X Games OBSAH 1)Kdo jsme 2)Zimní a Letní Tourism X Games )Řekli o Tourism X Games 4)Pozvání na Zimní Tourism.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková
Královéhradecký kraj Rozloha:4759 km2 Počet obyvatel:
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
DESTINAČNÍ AGENTURA KRUŠNÉ HORY
Národní program podpory cestovního ruchu
Ing. Kateřina Lichtenberková
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Venkovská tržnice III - mezinárodní projekt spolupráce: MAS Region Pošembeří, Krajina Srdce, Lužnice, Nepomucko, Sokolovsko, Nad Orlicí a MAS.
Lyžařské běžecké trasy
Tisková konference Informovaný spotřebitel
Členská schůze MAS Nepomuk,
Celostátní síť pro venkov Severozápad
Základní škola Záhumení Rožnov pod Radhoštěm
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Hlavní město praha a integrace cizinců
O NÁS Naší snahou je podpořit zviditelnění, zachování a rozvoj
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Dobrá praxe Krajského úřadu Jihomoravského kraje
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Z - 8. ročník
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_VLASTIVĚDA
ÚSTECKÝ KRAJ VY_32_INOVACE_06-32 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Kvalita služeb ve venkovské turistice a agroturistice
Vesnice roku jako nástroj pro rozvoj venkova
Agroturistika a podnikání na venkově
Obec Pstruží pro občany
Základní informace o programu
Podpora regionálních potravin v rámci výzev MAS Sdružení Růže
MAS Ústeckého kraje CLLD Ústí nad Labem,
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Destinační management TO Těšínské Slezsko
Ústecký kraj Marková Vendula.
Základní škola, Hradec Králové
Transkript prezentace:

Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Festival lokální ekonomiky 5. Ročník 15.9.2017, Chřibská Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor regionálního rozvoje Mgr. Petra Ludwigová, oddělení regionálního rozvoje

Regionální značení podporované Ústeckým krajem Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Regionální značení podporované Ústeckým krajem Regionální značky ® Regionální potravina Ústeckého kraje O nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče

Podpora regionálního značení Ústeckým krajem Zázemí – Odbor regionálního rozvoje Krajského úřadu Ústeckého kraje Regionální koordinátoři destinační agentury založené Ústeckým krajem + 1 Místní akční skupina Veletrhy, agrosalóny, prezentace v nákupních centrech Certifikace regionálními značkami Tištěná média Webové stránky, sociální sítě, internet Další podpora (rozvojové dokumenty kraje, přímá finanční podpora akcí)

Regionální značení podporované Ústeckým krajem Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Regionální značení podporované Ústeckým krajem Regionální značky ® Asociace regionálních značek, z.s. 4 značky na území Ústeckého kraje Čtyři regionální koordinátoři Regionální potravina Ústeckého kraje Vyhlašuje: Ministerstvo zemědělství ČR Koordinátor krajské soutěže: Okresní agrární komora Most O nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče Vyhlašuje: Ústecký kraj pod záštitou hejtmana Garant a organizátor soutěže: Okresní agrární komora Most

Asociace regionálních značek, z.s. Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Asociace regionálních značek, z.s. Systém celorepublikového regionálního značení, kořeny v roce 2004 Regionální značka ® pomáhá reklamě a propagaci produkce, s odbytem produktů, zvyšuje prestiž výrobků v tuzemsku i v zahraničí a také posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem Každý region v České republice má svůj vlastní neopakovatelný charakter daný přírodním bohatstvím, kulturou a staletými tradicemi jeho obyvatel Aktuálně sdružuje 27 regionů s regionální značkou

Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Ústecký kraj – území pod Krušnými horami, podél řek Ohře a Labe i tajemné pískovcové skály

Ústecký kraj = Brána do Čech Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Ústecký kraj = Brána do Čech

Regionální značky® v Ústeckém kraji Zavedení regionálních značek v Ústeckém kraji v rámci individuálních projektů: 2010 ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO regionální produkt® Přeshraniční region Česká republika x Spolková republika Sasko Zavedení značky v rámci projektu TREND - Přeshraniční ekologická výchova v oblasti ochrany přírody a trvale udržitelného rozvoje v Českosaském Švýcarsku, Hornolužickém pohoří a Lužických horách 2011 KRUŠNOHOŘÍ regionální produkt® Přeshraniční region Ústecký kraj x Karlovarský kraj Zavedení značky v rámci projektu spolupráce tří místních akčních skupin pod názvem „Původ a značka: Náš region“ Zavedení regionálních značek v Ústeckém kraji za podpory kraje: 2015 POOHŘÍ regionální produkt® 2015 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt® Region Zahrada Čech

Regionální značky® v Ústeckém kraji Regionální značka ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO regionální produkt® SÄCHSISCH-BÖHMISCHE SCHWEIZ Regionales Produkt® Regionální koordinátor: České Švýcarsko o.p.s. Začátek certifikace: 2010, certifikuje výrobky a zážitky Území: Území Národního parku České Švýcarsko, Šluknovsko a Saské Švýcarsko Krajina inspirující umělce již od romantismu, místo toulek poutníků a trampů. Region s jedinečnou přírodou, ale také oblast, kde žijí pracovití, podnikaví a tvořiví lidé, jejichž vztah k této krajině se jedinečným způsobem zrcadlí v originalitě místních výrobků.

Regionální značka KRUŠNOHOŘÍ regionální produkt® Regionální značky® v Ústeckém kraji Regionální značka KRUŠNOHOŘÍ regionální produkt® Regionální koordinátor: MAS Sdružení Západní Krušnohoří Začátek certifikace: 2013, certifikuje výrobky, služby, zážitky Území: Podkrušnohoří a Krušné hory s přesahem do Karlovarského kraje Krajina, do jejíž divukrásné tváře se nesmazatelně zapsali lidé, když zde v honbě za poklady z hlubin země zanechali hluboké jizvy. Ty pomůže zacelit čas a především práce zemědělců, sadařů a vinařů, řemeslníků a umělců, kteří znovu probouzejí a dotvářejí krásu a rozmanitost Krušnohoří.

Regionální značka ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt® Regionální značky® v Ústeckém kraji Regionální značka ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt® Regionální koordinátor: Destinační agentura České středohoří, o.p.s. Začátek certifikace: 2015, certifikuje výrobky a zážitky Území: Verneřicko – Litoměřicko – Podřipsko – Libochovicko – Ústecko Oblast Českého středohoří je lokalitou s neopakovatelnou atmosférou krásné přírody, vysokých čedičových kup a rovněž oblastí hradních zřícenin, které tyto dominantní vrcholy korunují. Pro České středohoří je typická i úrodná Polabská nížina s potenciálem rozvoje tradičních regionálních produktů.

Regionální značka POOHŘÍ regionální produkt® Regionální značky® v Ústeckém kraji Regionální značka POOHŘÍ regionální produkt® Regionální koordinátor: Destinační agentura Dolní Poohří, o.p.s. Začátek certifikace: 2015, certifikuje výrobky, služby a zážitky Území: Území kolem řeky Ohře s přesahem do Karlovarského kraje Řeka Ohře se vine Karlovarským a Ústeckým krajem jako náhrdelník, zdobený kameny starobylých hradů, drahokamy královských měst a perlami lázní, které jsou odpradávna proslulé kulturou, řemesly a pohostinností. Poohří proslavily po celém světě léčivé prameny a žatecký chmel, od Chebu po Libochovice ale čeká na ochutnání a objevení mnohem víc.

Veletrhy, agrosalóny a prezentace Podpora regionálního značení Ústeckým krajem Veletrhy, agrosalóny a prezentace Veletrhy cestovního ruchu v Německu a České republice (např.: Drážďany, Chemnitz, Lipsko, Praha, Jablonec nad Nisou, Plzeň, Ostrava) Agrosalóny Země živitelka České Budějovice a Zahrada Čech Litoměřice Slavnostní zahájení Národní putovní výstavy Má vlast cestami proměn v Praze - Vyšehradu Informační centrum agentury CzechTourism na Staroměstském náměstí v Praze, Informační centrum Oberwiesenthal, Infocentrum Národního parku v Bad Schandau Prezentační víkendové akce v nákupních centrech v Praze (Letňany, Zličín, Černý Most) Individuální propagace Ústeckého kraje jeho zástupci (dárkové koše regionálních potravin, dárkové řemeslné výrobky, exkurze delegací do výrobních provozů apod.)

Certifikace regionálními značkami Podpora regionálního značení Ústeckým krajem Certifikace regionálními značkami Osobní účast v certifikační komisi, komunikace s řemeslníky Finanční spoluúčast: Členské poplatky regionálních koordinátorů v Asociaci regionálních značek Registrace ochranných známek jednotlivých Regionálních značek ® při Úřadu průmyslového vlastnictví

Tištěná média Podpora regionálního značení Ústeckým krajem Informace Ústeckého kraje a krajského úřadu (Krajské listy) – 4 certifikovaní držitelé značek ze čtyř oblastí kraje (ročníky 2016, 2017) Magazín Brána – dvoustrana tematicky zaměřená Inzerce DOMA v regionech – zadní strana novin 4 trhací mapy jednotlivých destinačních oblastí kraje, tematicky zaměřené na certifikované regionální výrobce (výrobky, služby, zážitky – kontakty na zadní straně mapy) Katalog řemeslné výroby

Katalog řemeslné výroby Podpora regionálního značení Ústeckým krajem Katalog řemeslné výroby Podpora nejen drobných a malých podnikatelů, kteří navazují na řemeslnou dovednost a tradici, ale také podpora začínajících šikovných tvořivých lidí v kraji Prostředek k rozvoji místní ekonomiky s vazbou na cestovní ruch Výběr dárkových předmětů První vydání v roce 2014; poté každoroční aktualizovaný dotisk v nákladu 6000 kusů Distribuce s koordinátory značení, na obce kraje, v TIC, na veletrzích, přes řemeslníky.. Počet kontaktů: 2014 – 93; 2015 – 113; 2016 – 129 Kritéria výběru do katalogu řemesel: Výrobky s podílem ruční práce, ve které se odrazí řemeslné zpracování, a s výrobou alespoň do desítek kusů Sídlo nebo provozovna na území Ústeckého kraje Právnické osoby kategorie drobný a malý podnikatel Fyzické osoby podnikající i nepodnikající

Webové stránky, sociální sítě, internet Podpora regionálního značení Ústeckým krajem Webové stránky, sociální sítě, internet Webový turistický portál Brána do Čech, sekce Regionální značky Geoportál Ústeckého kraje – rozdělení kraje podle regionálních značek do úrovně obcí kraje, kontakty na koordinátory jednotlivých oblastí, na výrobce a řemeslníky, poskytovatele služeb FB Brána do Čech, FB Ústecký kraj

Další podpora Ústeckého kraje Podpora lokální ekonomiky a cestovního ruchu v rozvojových dokumentech kraje Program rozvoje Ústeckého kraje pro období 2014 – 2020 (PRÚK) Priorita 1 Konkurenceschopná a stabilizovaná ekonomika Priorita 5 Životaschopné venkovské části kraje Strategie rozvoje cestovního ruchu Ústeckého kraje na roky 2015 – 2020 Priorita 2: Efektivní marketing cestovního ruchu

Finanční podpora akcí Další podpora Ústeckého kraje Finanční podpora jedné vybrané akce v destinačním regionu: Rok 2015: Oslava 130 let Moldavské dráhy (Fláje), Zahájení turistické sezóny na Labské stezce (Litoměřice), Den řeky Ohře (Kadaň), Festival lokální ekonomiky (Rumburk) Rok 2016: Festival lokální ekonomiky (Chřibská), Den řeky Ohře (Klášterec nad Ohří), Zahájení turistické sezóny v Krušných horách (Lesná), Roudnický košt (Roudnice nad Labem) Rok 2017: Krušnohorský regiofest (Chomutov), Roudnický košt (Roudnice nad Labem), Oslava řeky Ohře (Žatec), Festival lokální ekonomiky (Chřibská) Dotace z Fondu rozvoje Ústeckého kraje na podporu projektu Regionální potravina Ústeckého kraje a soutěže O nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče (rok 2017 – 500 000 Kč, rok 2016 – 750 000 Kč) Prezentace regionálních potravin na akcích zařazených do projektu Rodinné stříbro

Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji Děkuji za pozornost! Mgr. Petra Ludwigová Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor regionálního rozvoje ludwigova.p@kr-ustecky.cz, +420 475 657 958