Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.1 Hlásková podoba slova Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo.
Advertisements

Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název: VY_32_INOVACE_16_I.Čj5_SLABIKY DĚ,TĚ,NĚ Téma: Slabiky.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada34 AnotaceJazyk.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Eva Sixtová VY_32_INOVACE_05_Český jazyk pro 8. ročník_Pravopis koncovek přídavných jmen Téma: Pravopis koncovek přídavných.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření červen 2013
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření listopad 2012
Autor: Mgr. Lenka Königová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Přesmyčky s VS po S Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření duben 2013 Ročník
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Křížovky s VS po S II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2013
PRÁCE SE SLOVY, SLABIKAMI A PÍSMENKY
Přesmyčky s VS po L Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
PaedDr. Milena Cempírková VY_32_Inovace_
PaedDr. Milena Cempírková VY_32_Inovace_
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2012 Ročník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu mužského
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Má země Česká republika.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu ženského
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Části obchodního dopisu, osnova
VY_32_INOVACE_33_CJ_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
VY_32_ INOVACE_ 06_ ČESKÝ JAZYK 3
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Tvrdé a měkké souhlásky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ČESKÝ JAZYK ŽIVOTNÁ A NEŽIVOTNÁ PODSTATNÁ JMÉNA RODU MUŽSKÉHO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
(český jazyk pro 1. ročník)
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ Český jazyk
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_181_Abeceda, rozdělení hlásek Téma:
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Tvrdé souhlásky Číslo projektu : 11
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
VY_32_ INOVACE_ 04_ ČESKÝ JAZYK 3
Transkript prezentace:

Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník 2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura (DUM 17) Komunikační a slohová výchova, Jazyková výchova Téma – název učebního materiálu Souhlásky I. Anotace interaktivní prezentace určená pro první hodiny učiva „tvrdé a měkké souhlásky“ žáci postupně sami objeví řady tvrdých, měkkých a obojetných souhlásek zároveň také na příkladech zjistí pravidla pravopisu i, í-y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách

SOUHLÁSKY I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Stanislava Junková.

HLÁSKY a e i o u y á é í ó ú ů ý ou au b c č d ď f g h ch j k l Zopakujme si, co jsme se již dříve naučili: a e i o u y KRÁTKÉ SAMOHLÁSKY á é í ó ú ů ý DLOUHÉ ou au DVOJHLÁSKY b c č d ď f g h ch j k l m n ň p r ř s š t ť v z ž SOUHLÁSKY

do několika skupin můžeme rozdělit i Všimněte si! SOUHLÁSKY

Co mají společné tyto souhlásky?: Doplňte vhodně slova do vět: Píseň „Kde domov můj“ je h ymna. O lišce se říká, že je ch ytrá. Citrónová šťáva je k yselá. Udici potřebuje r ybář. Rybáři sedí tiše u vo d y. Hudební skladatel musí znát no t y. V lese trháme sladké mali n y.

y ý h ch k r d t n SOUHLÁSKY TVRDÉ Po souhláskách píšeme nebo jsou to tedy SOUHLÁSKY TVRDÉ

Co mají společné tyto souhlásky? Doplňte vhodně slova do vět: Ke stolu patří ž idle. Na jehličnatých stromech jsou š išky. Umyté ruce jsou č isté. Autobus řídí ř idič. V kuchyni nesmí chybět c ibule. V zimě se na stromech třpytí j inovatka.

i í ž š č ř c j SOUHLÁSKY MĚKKÉ Po souhláskách píšeme nebo jsou to tedy SOUHLÁSKY MĚKKÉ

Co si také pamatujeme z 1. třídy: Že prý správná čeština u písmenek začíná. Tvrdé nebo měkké i umí dělat zázraky.

píšeme: t i n i d i vyslovujeme: ťi ňi ďi

i í di ti ni ď ť ň změkčuje, Samohláska nebo ve skupinách písmena d, t, n čteme je tedy jako: di ti ni změkčuje, ď ť ň

i í ž š č ř c j ď ť ň SOUHLÁSKY MĚKKÉ Po souhláskách píšeme nebo jsou to tedy SOUHLÁSKY MĚKKÉ další měkké souhlásky jsou tedy také:

TVRDÉ h ch k r d t n MĚKKÉ ž š č ř c j ď ť ň Zopakujme si, co jsme se dnes naučili: SOUHLÁSKY b c č d ď f g h ch j k l m n ň p r ř s š t ť v z ž TVRDÉ h ch k r d t n MĚKKÉ ž š č ř c j ď ť ň A co zbývající souhlásky? Pozorujte!

b yl doma b il kladivem f yzika f ičí l yže l íže m ýt ruce m ít jedničky p yl v květu p il vodu s írově žlutá s ýrový pokrm v ila na náměstí v yla na měsíc z ívá o ývá se z

y ý i í SOUHLÁSKY OBOJETNÉ po těchto souhláskách píšeme někdy ale i Co jste zjistili? po těchto souhláskách píšeme někdy ale i píšeme obojí i í y ý jsou to tedy Pravidla psaní se naučíme ve 3. třídě-těšte se! y ý i í SOUHLÁSKY OBOJETNÉ

TVRDÉ h ch k r d t n MĚKKÉ ž š č ř c j ď ť ň OBOJETNÉ b f l m p s v z Můžeme si doplnit: SOUHLÁSKY b c č d ď f h ch j k l m n ň p r ř s š t ť v z ž TVRDÉ h ch k r d t n MĚKKÉ ž š č ř c j ď ť ň OBOJETNÉ b f l m p s v z

y ý i í Zatím se pořádně naučíme: Měkké, tvrdé slabiky, zná malý i veliký. HY CHY KY RY DY TY NY, jsou jak bicí hodiny. y ý Jemně, měkce pak nám zní ŽI ŠI ČI ŘI CI JI DI TI NI. Co však s těmi ostatními? Pomůže nám někdo jiný? i í

…a ve 3. třídě: Když chceš umět správně psát v obojetných slabikách, tak se musíš naučit, kde tvrdé Y použít. BE FE LE ME PE SE VE Z na ty dáme pozor dnes. Kde tvrdé Y použít musíme se naučit.

ZDROJE: http://www.gify.nou.cz/SKOLA.htm http://vitecek.webgarden.cz/cesky-jazyk http://www.detskestranky.cz/clanek/1838-basnicka_o_slabikach.htm http://office.microsoft.com/en-us/ http://www.seznam.czwww.celysvet.cz/dalsi_smajliky_0.php?str=2510&page=3 http://www.gify.nou.cz/lid_kovar.htm http://www.gify.nou.cz/r_mraky.htm http://www.gify.nou.cz/deti1.htm http://www.gify.nou.cz/r_wc.htm http://www.gify.nou.cz/lid_skola.htm http://www.gify.nou.cz/r_jidlo.htm http://www.gify.nou.cz/z_pes1.htm http://www.gify.nou.cz/r_telefon.htm http://www.gify.nou.cz/deti4.htm