VEŘEJNÉ FONDY Mgr. Michal Kozieł.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program „Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství“ (OP Zemědělství) a Horizontální plán rozvoje venkova (HRDP)
Advertisements

ZKUŠENOSTI S VYUŽÍVÁNÍM PŘEDVSTUPNÍ POMOCI EU PHARE / ISPA Ministerstvo financí Centrum pro zahraniční pomoc Ing. Ludmila LEFNEROVÁ.
Operační program Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství Ministerstvo zemědělství Odbor Řídící orgán OP.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 14. dubna 2014.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
PRAVIDLA Desatero OP LZZ.
Fondy EU.
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
STÁTNÍ FONDY ČR Ing. David Slavata, Ph.D..
Venkov a zemědělství po vstupu do EU Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.Doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.
Řízení a koordinace politiky soudržnosti v České republice v období Ostravice Hotel Montér Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Rozpočty územních samosprávných celků
Vládní neziskové organizace
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií a Českou republikou Atlas Labe na území Královéhradeckého kraje prezentace výsledků projektu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 20. dubna 2015.
Ministerstvo financí je ústředním orgánem státní správy pro –státní rozpočet republiky, –státní závěrečný účet republiky, –státní pokladnu České republiky,
FONDY EU Předvstupní podpora Programové období 2000 – 2006 a její plnění v ČR.
Regionální politika RP ČR.
FONDY EU Programové období
VEŘEJNÉ FONDY. Pojem ► Laštovka (1927): „VF je samostatné, účelům veřejné správy věnované jmění“ ( ► Laštovka (1927): „VF je samostatné, účelům veřejné.
Finanční a rozpočtové právo
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 29. dubna 2015.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 29. dubna 2015.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
VEŘEJNÉ FONDY Mgr. Michal Kozieł. Pojem ► Laštovka (1927): „VF je samostatné, účelům veřejné správy věnované jmění“ ( ► Laštovka (1927): „VF je samostatné,
Regulace nezaměstnanosti. Stručný přehled vývoje politiky zaměstnanosti  Keynesiánský přístup  Stimulace agregátní poptávky  Regulace mezd  Měnová.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Právní režim nakládání s odpady
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
VEŘEJNÉ FONDY. Pojem ► Laštovka (1927): „VF je samostatné, účelům veřejné správy věnované jmění“ ( ► Laštovka (1927): „VF je samostatné, účelům veřejné.
Obsah veřejných rozpočtů III 18. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 21.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Rozpočet Evropské Unie ING. DAVID SLAVATA, PH.D..
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Rozpočtová a fiskální politika 27. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 27.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek. Téma na dnešní cvičení Příjmy a výdaje obce za léta 2,3,4,5 a 6 –Obecné příjmy a výdaje –Zohledňuje se: Počet obyvatel.
Školení pro zaměstnance SSČ, v.v.i. Podpora ekonomických systémů na pracovištích AV ČR v oblasti projektového řízení Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální politika EU v období
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
Rozpočtová a fiskální politika
Rozpočtové právo I 20. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Obsah veřejných rozpočtů III
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Rozpočtové právo 2. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Financování ÚSC z prostředků EU
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Obecná část rozpočtového práva III
Rozpočtová a fiskální politika
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Obecná část rozpočtového práva III
Rozpočtová a fiskální politika
Místní rozpočtové jednotky
Obsah veřejných rozpočtů III
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

VEŘEJNÉ FONDY Mgr. Michal Kozieł

Pojem Laštovka (1927): „VF je samostatné, účelům veřejné správy věnované jmění“ (Slovník veřejného práva) „Soubor prostředků věnovaných jistému účelu, často s právní subjektivitou“ (Slovník cizích slov)

Charakteristické znaky fondu: Právní subjektivita navázána na určitý majetek Konkrétní příjmy Konglomerát veřejného majetku Účel X fond v evropském pojetí Vymezení částí příjmů obecného rozpočtu ES na konkrétní úkoly

„fondové hospodaření má charakter určitého účelového financování, jehož cílem může být jednak zajištění dlouhodobé stability některých výdajů státu s vazbou na určené příjmy, ale také vytvoření alternativy k přímému dotačnímu přidělování finančních prostředků“ Zájem zřizovatele fondu na zajištění financování určitých úkolů

Ad. Charakteristika Součást veřejných financí Součást veřejných rozpočtů Alternativní financování x přímé dotace Přímá kontrola veřejnou mocí – parlament, vláda, ministerstvo ve fondu může vzniknout přebytek finančních prostředků, které později budou chybět někde jinde

Příjmy fondů Daně Poplatky Cla Příjmy z privatizace Dobrovolné vklady fyzických a právnických osob Dotace z rozpočtů Dotace z jiných fondů

Rozdíly mezi hospodařením rozpočtovým a fondovním Prolomení zásady každoročního sestavování a schvalování rozpočtu omezení převodu finančních prostředků na následující fiskální rok (fondy garantují stálé příjmy na realizaci určitého cíle na nezbytně nutnou dobu)

Prolomení zásady jednotnosti a úplnosti Z. formální jednotnosti (na jednom území pouze jeden rozpočet) Z. materiální jednotnosti (všechny příjmy do jednoho rozpočtu a všechny výdaje z tohoto rozpočtu) => fond představuje speciální nástroj k financování úzké skupiny úkolů navázaných na konkrétní příjem

Kategorie veřejných fondů Veřejné fondy sensu largo: Státní rozpočet, územní rozpočty, rozpočty komor Veřejné fondy sensu stricto Státní fondy Národní fond Účelové fondy ÚSC a jiných VP korporací Netržní fondy (veřejné pojistné fondy) Zajišťovací fondy

Třídění veřejných fondů podle spravovaného orgánu F. na úrovni státu Státní fondy, Národní fond, Privatizační fondy, Fondy netržní, Zajišťovací fondy, Fondy OSS a PO, Jiné fondy F. na úrovni územních samosprávných celků Peněžní fondy, Fondy OS ÚSC F. na úrovni Evropské unie Strukturální fondy, Fond soudržnosti, Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova, Evropský rybářský fond, Evropský fond solidarity, Nástroj předvstupní pomoci F. na mezinárodní úrovni Prototypový uhlíkový fond

Třídění podle charakteru a úlohy fondu v systému veřejných rozpočtů Fondy poskytující prostředky na netržních principech Instituce na podporu podnikatelských aktivit Zajišťovací a jiné fondy Podle zdrojů příjmů Fondy s vlastními příjmy Fondy dotované z veřejných rozpočtů Kombinace obou metod Fondy obligatorní X fondy fakultativní Fondy celostátní X fondy regionální Dělení podle konkrétního účelu (f. podporující kulturu, osvětu, rozvoj infrastruktury, sport, národnostní menšiny atd.)

Fondy Evropské unie Zahrnují širokou škálu nástrojů technické a finanční pomoci Slouží především k podpoře hospodářského růstu členských států, zlepšování vzdělanosti jejich obyvatel a snižování sociálních nerovností Některé fondy pomáhají kandidátským zemím při přípravě na jejich vstup do EU

Co je to programovací období? EU realizuje cíle své politiky v rámci sedmiletých cyklů, pro které členské země zpracovávají vždy nové programové dokumenty V těchto dokumentech je stanoven rozpočet a jsou definovány a nastaveny nové cíle a priority, jež se členské státy v daném období snaží dosahovat a naplňovat v souladu se základními strategickými dokumenty EU

Období 2000-2006 Podpora rozvoje zaostávajících regionů Podpora oblastí potýkajících se s restrukturalizací Podpora politiky zaměstnanosti a vzdělání Období 2007-2013 Podpora rozvoje vědy a výzkumu a informační společnosti Životní prostředí a předcházení rizikům Řízení vodních zdrojů

Cíle reagují a jsou zaměřeny na nejzávažnější problémy členských států a přistupujících zemí Regionální politika – snaha zamezit vzniku a zvětšování rozdílů mezi jednotlivými regiony V EU princip solidarity, soudržnosti a subsidiarity

Pomoc regionální politiky je zaměřena na regiony, které jsou hospodářsky slabé, zaostávající v ekonomických ukazatelích, na regiony se sociálními problémy a poškozeným životním prostředím

ČR má možnost získat nejvíce prostředků z EU v přepočtu na jednoho obyvatele ze všech členských zemí Až 100 mld. Kč ročně

Rozdělení fondů EU Strukturální fondy Fond soudržnosti Evropský fond regionálního rozvoje (ERDF) Evropský sociální fond (ESF) Fond soudržnosti Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova (EAFRD) Komunitární programy Fondy předvstupní pomoci Fond solidarity (EUSF) Finanční nástroje regionální politiky

Strukturální fondy Tvoří jádro regionální a strukturální politiky Zaměřují se přímo na snižování rozdílů mezi regiony členských států a snižování zaostalosti nejvíce znevýhodněných regionů Konvergence Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost Evropská územní spolupráce

Evropský fond regionálního rozvoje Nejdůležitější a objemem peněz i největší strukturální fond Cílem modernizace a posilování hospodářství Evropský sociální fond Podporuje aktivity v oblastech zaměstnanosti a rozvoje lidských zdrojů Aktivní podpora zaměstnanosti Pomoc rizikovým skupinám obyvatel Podpora rovných příležitostí na trhu práce Zlepšování mobility pracovních sil v rámci EU

Fond soudržnosti = Kohezní fond Založen v roce 1993 pro poskytování pomoci vybraným zemím EU Jeho pomoc určena na přímé financování konkrétních velkých projektů v oblastech Životního prostředí Rozvoje dopravy Energetické účinnosti a obnovitelných zdrojů energie Max 90 % průměru HNP v EU na obyvatele

Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Nahradil činnosti Evropského zemědělského podpůrného a záručního fondu (EAGGF) Prostředky slouží ke zvýšení konkurenceschopnosti zemědělství, potravinářství a lesnictví Důraz kladen na multifunkční zemědělství (orientace na nepotravinářské využití zemědělské produkce a rozvoj venkova)

Evropský rybářský fond Nový nástroj společné rybářské politiky Nahrazuje Finanční nástroj na podporu rybolovu (FIGF) Cílem je zajištění trvale udržitelného rozvoje evropského rybolovu a akvakultury Podpora projektů v oblastech Zvýšení konkurenceschopnosti Zlepšování životního prostředí Mořského a vnitrozemského rybolovu

Evropský fond solidarity Založen po záplavách v roce 2002 Pomoc určená zemím (členským i přistupujícím), které jsou postiženy velkou přírodní katastrofou Škody minimálně 0,6 % HDP Poskytnutí rychlé a flexibilní pomoci v případě katastrofy Financování preventivních opatření proti těmto přírodním katastrofám

Nástroj předvstupní pomoci = IPA (Instrument for Pre-accession Assistance) Dříve PHARE, ISPA, Separd, Předvstupní pomoc Turecku, CARDS Nyní sjednoceno do jednoho nástroje Pomoc při přípravě na členství v EU, při zavádění evropských norem a legislativy Oblasti – přechodová pomoc, regionální a přeshraniční spolupráce, regionální rozvoj, rozvoj lidských zdrojů a venkova

Komunitární programy Slouží k prohlubování spolupráce a řešení společných problémů členských a kandidátských zemí Financování formou grantů Oblast vzdělání, vědy a výzkumu, kultury, podpory malého a středního podnikání, rozvoje dopravní a energetické infrastruktury, informační společnosti atd.

Nové nástroje JASPERS JEREMIE JESSICA Společná pomoc při podpoře projektů v evropských regionech JEREMIE Společné evropské zdroje pro mikropodniky až střední podniky JESSICA Společná evropská podpora udržitelných investic do městských oblastí

STÁTNÍ FONDY

Pojem a charakteristika Legální definice: Ø Právnická osoba zřízená zákonem Účelové veřejné fondy dotací vázané na státní rozpočet Obligatorní název „státní fond“ Obecná úprava: ZRP (218/2000 Sb.)

§ 28 (1) Pro finanční zabezpečení zvlášť stanovených úkolů a hospodaření s prostředky pro ně určenými se zřizují státní fondy jako právnické osoby. Každý státní fond se zřizuje zákonem. (2) V zákoně, kterým se státní fond zřizuje, musí být stanoven orgán, do jehož působnosti státní fond patří, a stanoveny finanční zdroje státního fondu, způsoby jejich použití a stanoven způsob financování správních výdajů státního fondu; správní výdaje zahrnují výdaje spojené s činností zaměstnanců státního fondu a úhrady výdajů členům orgánů státního fondu stanovené zákonem. (3) Jsou-li správní výdaje státního fondu financovány z dotací ze státního rozpočtu, vztahují se na použití těchto prostředků právní předpisy upravující hospodaření organizačních složek státu. (4) Zůstatky prostředků státního fondu se převádějí do následujícího rozpočtového roku. (5) Název státního fondu musí obsahovat označení "státní fond". (6) Poskytování dotací a návratných finančních výpomocí ze státního fondu včetně způsobu jejich poskytnutí upraví zvláštní právní předpis.

Stávající státní fondy SF rozvoje bydlení SF životního prostředí SF kultury SF dopravní infrastruktury SF pro podporu a rozvoj české kinematografie Státní zemědělský intervenční fond

STÁTNÍ FOND ROZVOJE BYDLENÍ

Vznik: 21.6.2000 Úprava: 211/2000 Sb. Správce: MMR Statut: http://www.sfrb.cz/statut.htm Sídlo: OLOMOUC

Hlavní úkoly fondu

1. shromažduje finanční prostředky určené na podporu bydlení.

2. Podporuje soukromé a obecní investice do výstavby bytů, oprav a modernizace bytů a výstavby technické infrastruktury.

3. K plnění úkolů užívá fond své finanční zdroje v souladu s § 3 zákona a v souladu s nařízením vlády, kterým jsou stanoveny podmínky poskytování státní podpory bydlení podle jednotlivých programů.

4. Podle jednotlivých programů státní podpory bydlení rozděluje Fond finanční prostředky určené na podporu bydlení a sjednává za tím účelem smlouvy s bankami, obcemi i s jednotlivými příjemci podpory.

5. Fond rozděluje příspěvky z poskytnutých prostředků příslušných fondů Evropské unie podle schválených projektů se zabezpečeným kofinancováním.

6. Fond poskytuje poradenské služby v oblasti realizace programů poskytování státní podpory v oblasti bydlení.

7. Fond analyzuje situaci v bydlení a účinnost státní podpory bydlení a navrhuje Ministerstvu pro místní rozvoj opatření v oblasti bytové politiky.

Příjmy fondu příjem z vydaných dluhopisů, dotace ze státního rozpočtu, příjem z vydaných dluhopisů, výnosy z dluhopisů a hypotečních zástavních listů nakoupených v souladu s tímto zákonem, splátky z poskytnutých úvěrů včetně příslušenství, úroky z vkladů, penále, pojistná plnění a jiné platby získané v souvislosti s použitím prostředků Fondu, výnosy z veřejných sbírek organizovaných Fondem, dary a dědictví ve prospěch Fondu, prostředky ze strukturálních fondů Evropských společenství, přijaté půjčky a úvěry, splátky státních půjček poskytnutých do fondů obcí na opravy, modernizaci a rozšíření bytového fondu, další příjmy, pokud tak stanoví zvláštní zákon

PROGRAMY Úvěry pro mladé rodiny 300.000 Kč http://www.sfrb.cz/mladi300.htm Dotace obcím na výstavbu bytů http://www.sfrb.cz/dotace%20nb%20obce.htm Program PANEL http://www.sfrb.cz/program_panel.htm Opravy a modernizace bytového fondu http://www.sfrb.cz/program_panel.htm Povodně Úvěr na opravy, úvěr na pořízení bydlení, úvěry obcím

STÁTNÍ FOND ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ

Vznik: 1991 (spojení SF ochr.ovzduší + SF ochr. vod) Úprava: 388/1991 Sb. Správce: MŽP Statut: www.sfzp.cz Sídlo: Praha

Hlavní úkoly SFŽP Podpora investičních a neinvestičních akcí osob souvisejících s ochranou a zlepšováním ŽP

Příjmy SFŽP Ekologické „daně“ např.: Poplatky ze zákona o obalech (477/2001 Sb.): registrační a evidenční Poplatky ze zákona o odpadech (185/2001 Sb.): poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků Poplatky za vypouštění odpadních vod ad.

Příjmy SFŽP Sankční platby Platby za obaly (z.č.477/2001 Sb., o obalech) Platby za autovraky (z.č. 185/2001 Sb., o odpadech) Dotace ze SR Splátky návratných finančních výpomocí Etc.

Programy SFŽP 1. Oblast ochrany vod 2. Oblast ochrany ovzduší 3. Program péče o přírodní prostředí, ochrana a využívání přírodních zdrojů 4. Nakládání s odpady 5. Technologie a výroba 8. Program podpory environmentálního vzdělávání a osvěty 9. Program pro zpracování krajských strategií udržitelného rozvoje A. Podpora investičních projektů na využívání obnovitelných zdrojů energie B. Podpora vybraných neinvestičních projektů v  oblasti využívání obnovitelných zdrojů energie

STÁTNÍ FOND DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY

Vznik: 1.7.2000 Úprava: 104/2000 Sb. Správce: MD Statut: www.sfdi.cz/statut.htm Sídlo: Praha

Hlavní úkoly SFDI rozvoj, výstavba, údržba a modernizace silnic a dálnic, železničních dopravních cest a vnitrozemských vodních cest. financování výstavby a údržby Podpora průzkumných a projektových prací, studijní a expertní činnosti zaměřené na dopravní infrastrukturu

Příjmy SFDI převody výnosů silniční daně, převody podílu z výnosu spotřební daně z minerálních olejů Převody výnosu z časového poplatku (z.č.13/1997 Sb.) Převody výnosů z mýtného Převody výnosů z koncesionářských smluv Dotace SR Příspěvky Evropské komise, poskytované prostřednictvím příslušných Evropských fondů

Příjmy SFDI Splátky návratných finančních výpomocí Výnosy z veřejných sbírek Výnosy z cenných papírů Etc.

Programy SFDI Příspěvky na průzkumné a projektové práce, studijní a expertní činnosti zaměřené na výstavbu, modernizaci a opravy silnic a dálnic, dopravně významných vodních cest a staveb celostátních a regionálních drah Příspěvky pro naplňování programů zaměřených ke zvýšení bezpečnosti dopravy a jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace Příspěvky na výstavbu a údržbu cyklistických stezek

STÁTNÍ FOND KULTURY

Vznik: 1.7.1992 Úprava: 239/1992 Sb. Správce: MK Statut: www.mkcr.cz Sídlo: Praha

Hlavní účel SFK Podpora české kultury Ediční počiny v oblasti periodických i neperiodických publikací Obnova a udržování kulturních památek a sbírek Výstavní a přednášková činnost Propagace české kultury v zahraničí Etc.

Příjmy SFK Výnosy z majetkových účastí (mimo film) Výnosy z cenných papírů Veřejné sbírky Loterie Výnosy z prodeje pohlednic, plakátů …. Dotace ze SR

Programy SFK Církve a náboženské společnosti Literatura a knihovny Média a audiovize - kinematografie a média Média a audiovize - podpora menšin Muzea, galerie a ochrana movitého dědictví Památky Zahraničí Profesionální umění Regionální a národnostní kultura Podpora příspěvkem dle účelu viz výše

STÁTNÍ FOND PRO PODPORU A ROZVOJ ČESKÉ KINEMATOGRAFIE

STÁTNÍ FOND PRO PODPORU A ROZVOJ ČESKÉ KINEMATOGRAFIE Vznik: 1.7.1992 Úprava: 241/1992 Sb. Správce: MK Statut: www.mkcr.cz Sídlo: Praha

Hlavní účel SFPRČK Podpora filmové tvorby v ČR Podpora propagace kinematografie Podpora technického rozvoje a modernizace kinematografie Realizace Evropské úmluvy o filmové koprodukci (http://www.mkcr.cz/article.php?id=1013)

Příjmy SFPRČK výnosy z majetkových účastí České republiky na podnikání právnických osob ve filmovém průmyslu, výnosy z cenných papírů nabytých Fondem od jiných subjektů, úvěry od právnických osob, úroky z návratných finančních výpomocí a z půjček poskytnutých Fondem žadatelům, a úroky z prostředků Fondu uložených v bance, splátky půjček a návratných finančních výpomocí poskytnutých Fondem žadatelům, smluvní pokuty dary a dědictví pro Fond, výnosy z veřejných sbírek a loterií organizovaných Fondem, sjednané podíly na příjmech z kinematografických děl, na které byly poskytnuty prostředky Fondu dotace ze státního rozpočtu, příplatek k ceně vstupného účastníka veřejné reprodukce kinematografického díla (1Kč) příjmy z využití filmových děl a příjmy ze získaných autorských

Programy SFPRČK Tvorba celovečerních filmů (scénář) Výroba dlouhometrážních filmů Výroba krátkometrážních filmů Distribuce hodnotného kinematografického díla Propagace českého kinematografického díla Technický rozvoj a modernizace české kinematografie

STÁTNÍ ZEMĚDĚLSKÝ INTERVENČNÍ FOND

Vznik: 2000 Úprava: 256/2000 Sb., Správce: MZ Statut: www.szif.cz Sídlo: Praha Předchůdce: Státní fond tržní regulace v zemědělství

Účel SZIF akreditovaná platební agentura a zprostředkovatel finanční podpory, kterou Evropská unie v rámci opatření Společné zemědělské politiky poskytuje České republice Intervence na trhu s potravinářskými a zemědělskými komoditami

Příjmy Dotace ze SR Prostředky ze SR na krytí správních výdajů Příjmy z prodeje intervenčně nakoupených zemědělských výrobků a potravin Úvěry Prostředky z evropských fondů

Programy Operační program Zemědělství Horizontální plán rozvoje venkova, zaměřené na podporou multifunkčního zemědělství včetně zpracování zemědělských produktů a zajištění trvale udržitelného rozvoje venkova Propagace kvalitních potravin

NÁRODNÍ FOND Odbor MF spravuje a řídí toky finančních prostředků pomoci EU poskytnuté ČR: 1. v rámci předvstupních nástrojů PHARE, ISPA, SAPARD 2. pro členské země EU (např. Transition Facility, finančních mechanismů EHP, Norska, Švýcarska) pomoci poskytnuté z Fondu solidarity, Fondu soudržnosti, ERDF, EAGGF-orientační sekce a ESF.

NÁRODNÍ FOND Metodicky řídí finanční toky těchto nástrojů a fondů, jakož i tzv. komunitárních programů. Vykonává funkci Platebního orgánu pro strukturální fondy a Fond soudržnosti, spravuje účty, zajišťuje evidenci peněžních prostředků Národního fondu a plní výkaznické povinnosti ve vztahu k orgánům EU i orgánům národním, zodpovídá za provádění certifikace výdajů uskutečněných v rámci strukturálních fondů a Fondu soudržnosti. Zajišťuje výkon funkce Kompetentního orgánu pro akreditaci Agentury SAPARD a platebních agentur určených k provádění opatření Společné zemědělské politiky EU financovaných ze záruční sekce Evropského zemědělského orientačního a záručního fondu. Zajišťuje v oblasti své působnosti veškeré související právní otázky, včetně uzavírání mezinárodních smluv a jejich výkladu, výkladu příslušných předpisů ES a spolupráce na vnitrostátních dokumentech smluvního charakteru. Řídí koncepčně, metodicky vede a koordinuje přípravu finanční perspektivy pro přípravu rozpočtu EU. Metodicky zajišťuje rozpočtové vztahy k EU na úseku vlastních zdrojů ES a zajišťuje odhady nároků spolufinancování programů EU ze státního rozpočtu, organizuje v těchto oblastech harmonizaci právních předpisů a postupů ČR s předpisy a postupy EU. V této souvislosti vystupuje jako koordinátor vztahů vůči orgánům EU. Odpovídá ve spolupráci s příslušnými útvary ministerstva a s ostatními ústředními správními úřady za funkční zadání a správu dat IS Národního fondu, popř. za uplatnění požadavku na modifikaci stávajícího IS, a zajišťuje metodické řízení týkající se tohoto systému v rámci státní správy, zajišťuje a odpovídá za jeho datovou komunikaci s Monitorovacím systémem strukturálních fondů MMR.