, Pedagogická fakulta MU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Advertisements

Život.  Jeho otec byl lékárník.  Kvůli finančním potížím jeho rodiny, nemohl Hanz chodit do školy. Učil se sám z knih.  Ve 12. letech pomáhal svému.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Hodnoty a vzdělávání Kamil Činátl, Ph.D. FFUK, ÚSTR.
Jakub Weinstein: Comenia Script.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI
VZDĚLÁVÁNÍ NÁHRADNÍCH RODIČŮ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Didaktické zásady výuky přírodopisu
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
CHEMIE KOLEM NÁS.
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Curieová Sklodowská Marie
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_121_Předmět chemie AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Výpočetní technika při výuce fyziky Jiří Tesař. VT – při výuce VT nedílná součást každodenního života, VT musí být také součástí výuky, vybavení škol.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
JITKA HOUFKOVÁ KDF MFF UK Praha
P1 Střední škola a Základní škola Tišnov. Projektový záměr vytvořit síť základních škol, které budou spolupracovat s naší střední školou zvýšit zájem.
ARTETERAPIE.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
O formálním vzdělávání dospělých v České republice Milada Rabušicová (ÚPV FF MU) Ladislav Rabušic (FSS MU) 16. conference ČAPV: Pedagogický výzkum jako.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Projekt CHIPS Projekt k řešení sociálně-patologických jevů.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Co dodělat  Nerozumím úvodnímu snímku – děti budou?  Přidej úvod – ne rovnou začít vyjmenovávat jedy, ale: co to je, kde to je, proč se tam vůbec vyskytují.
PROGRAM ZAČÍT SPOLU  V programu Začít spolu je kladen důraz na vlastní volbu dítěte, na výchovu ke zvídavému zájmu o učení a k řešení problémů, na komunikaci.
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
V rámci projektu OPVK „Centrum pro podporu přírodovědných a technických věd: Technická a přírodovědná laboratoř pro děti a mládež Zlínského kraje“ zveme.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
III. TYPOLOGIE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY A) Diagnostika neformální – mikrodiagnostika - průběžné diagnostikování: vědomostí, dovedností, názory, představy,
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět: Chemie 8 Tématická oblast: Chemické látky a jejich změny Obsah zaměření:
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.5 Školství v 17. a 18.století Téma: Vývoj školství u nás Číslo.
NázevJan Amos Komenský AnotaceVýklad nové látky AutorMgr. Zuzana Šmerdová Očekávaný výstupŽák zná základní údaje z tohoto období Speciální vzdělávací potřeby.
Stanovisko SKAV k problémům kázně ve školách.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vývoj didaktiky chemie
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
PROFESE UČITELE Radek Šír.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
VÝZNAM DEMONSTRAČNÍHO POKUSU VE VÝUCE CHEMIE
DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na.
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Sociální dovednosti učitele
Rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti ve výuce chemie
MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR
Pedagog.
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

21.3. 2014, Pedagogická fakulta MU Chemie hrou Eva Trnová 21.3. 2014, Pedagogická fakulta MU

Cíle 1. Motivovat 2. Tvorba postojů 3. Chemie kolem nás - bezpečnost 4. Prekoncepce 5. Získání primárních vědomostí a dovedností

Cíle Problémy Otázky Od čeho začít?

Jak motivovat? Vzbudit zájem o přírodní vědy- umění učitele 1) POKUSY - bezpečnost – při provádění i nápodobě - přiměřenost 2) aktivita dětí – sami si „hrají“ 3) spojení s každodenním životem 4) příběhy - nalákat k tomu, aby děti chtěly vědět, jak to je

Chemik v roli detektiva

Bezpečná školka Vedení školy – musí zajistit – chemické prostředky – uložení uklizečky, kuchařky – dbát na to, aby děti neměly přístup k Savu, prostředkům na čištění WC

Pokusy Demonstrační – překvapivé vyvolají zájem děti sledují – potlačovat pasivitu – otázky Děti by měly být aktivní – experimentovat samy – omezené možnosti Chemikálie pouze bezpečné Pozor na opakování pokusu doma – je to bezpečné?

Experimenty Mnoho na netu Dušová https://sites.google.com/site/dochepo/seznam-pokusua http://www.pokusyprodeti.cz/pokusy/chemie/53-horky-led http://www.chemiehrou.funsite.cz/kartoteka.html

http://vestenie.wbl.sk/Pokusy.pdf http://www.fyzikahrou.cz/fyzika/jednoduche-pokusy http://mojems.svet-stranek.cz/fyzikalni-pokusy/

Hodně sil a chuti do učení!