SLOVNÍ ÚLOHY NA PŘÍMOU A NEPŘÍMOU ÚMĚRNOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Doudleby Autor : Mgr. Jana Blažková Téma : Násobilka v oboru do 100 Název : VY_32_INOVACE_20_DĚLENÍ 6-9 Číslo.
Advertisements

SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_010 Šablona: Název školy: Základní škola Panenský Týne Panenský Týnec 166.
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Anotace: Žáci se v prezentaci seznámí s pojmem aritmetický průměr a jeho výpočtem. Procvičují si výpočty u tabule nebo na pracovním listě. Snímek 5 je.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : Prosinec.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
VY_32_INOVACE_67.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Voda Základ života.
Slovní úlohy o společné práci
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Opakování na 3. písemnou práci
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Početní operace v oboru přirozených čísel
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Chemie pro 9.ročník ZŠ Karboxylové kyseliny.
MATEMATIKA Procenta II.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_08
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Sčítání desetinných čísel
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Poměr v základním tvaru.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Hustota 8. ročník.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Stavba atomu 8. ročník.
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Autor: Ing. Jitka Michálková
Slovní úlohy o společné práci
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
PŘÍMÁ ÚMĚRNOST - TROJČLENKA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Úměrnost přímá a nepřímá Mgr. Petra Toboříková
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Poměr v základním tvaru.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Rovnice HRA.
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

SLOVNÍ ÚLOHY NA PŘÍMOU A NEPŘÍMOU ÚMĚRNOST TROJČLENKA

Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_INOVACE_5C_04_Přímá, nepřímá úměrnost Téma: Matematika pro 2. stupeň ZŠ

Anotace: Materiál je vytvořen pro výklad na téma Přímá, nepřímá úměrnost – slovní úlohy řešené trojčlenkou. Prezentace obsahuje základní pojmy: úměra, přímá, nepřímá úměrnost, trojčlenka Prezentace obsahuje praktické příklady

Úměra: 10 : 4 = 5 : 2 vnější členy úměry Vnitřní členy úměry Rovnost dvou poměrů se nazývá úměra.

Přímá úměrnost Přímá úměrnost je taková závislost jedné veličiny na druhé, kdy se při zvýšení hodnoty jedné veličiny zvýší i hodnota druhé veličiny

Nepřímá úměrnost Nepřímá úměrnost je taková závislost jedné veličiny na druhé, kdy se při zvýšení hodnoty jedné veličiny naopak sníží hodnota druhé veličiny

Trojčlenka: Používá se při řešení slovních úloh – např.: přímá, nepřímá úměrnost Úloha, ve které ze tří zadaných (známých) údajů počítáme čtvrtý (neznámý) údaj, se nazývá trojčlenka

Slovní úlohy Za 3,5 kg švestek zaplatila paní Nováková 133 Kč. Kolik korun zaplatila paní Svobodová za 6 kg švestek? Řešení: 3,5 kg………………133 Kč 6 kg……………………x Kč 3,5 : 6 = 133 : x 3,5 . x = 6 . 133 3,5x = 798 x = 228 Kč

Slovní úlohy Tři chlapci posekali zahradu za 20 minut. Jak dlouho při stejném výkonu by trvalo sekání stejné zahrady čtyřem chlapcům? Řešení: 3 chlapci …………… 20 minut 4 chlapci …………… x minut 3 : 4 = x : 20 4 . x = 20 . 3 4x = 60 x = 15 minut

Slovní úlohy na procvičení Pole farmáři sklidí 3 stejně výkonnými kombajny za 12 dnů. Kolik kombajnů musíme použít abychom sklidili pole už za 9 dnů? Za 9 minut se na soustruhu vyrobí 153 součástek. Za jak dlouho se vyrobí na soustruhu 187 součástek?

Citace : Vlastní text autora