RADIOIMUNOANALÝZA Týden vědy na FJFI 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Advertisements

Představení společnosti Tomáš Vodenka – People manager ARTIN.
VYHODNOCENÍ TECHNICKÉHO ZÁZNAMU POŘÍZENÉHO PŘI MĚŘENÍ EXPERIMENTŮ HMI Telematika K620 Ústav řídicí techniky a telematiky Václav Plevka Petr Svejkovský.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Hydroxidy Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Fotografie Zbožíznalství 3. ročník Fotografie - proces získávání a uchování obrazu pomocí specifických reakcí na světlo - zahrnuje získání záznamu světla.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_08_FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ RYCHLOST CHEMICKÉ REAKCE TÉMA: FAKTORY.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_489_Peroxid vodíku. NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
Ambasadoři přírodovědných a technických oborů Numerické metody Martin Hasal.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Ing. Petr Bačík, Ph.D.. Jsou peněžním vyjádřením opotřebení dlouhodobého majetku a především jsou významným zdrojem financování. Opotřebením ztrácí majetek.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Postup modelování Kateřina Růžičková. Postup modelování Rozhodnutí modelovat Definice problému Existence modelu, pro daný problém Identifikace modelu.
VY_32_INOVACE_67.
Komplexní systém hodnocení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
MOC VÝKONNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Podpora krajského akčního plánování
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Finanční část Praha, 25. července 2017.
Obrázky Ram Rom Nástupci ROM Počítačová pamět Obrázky Paměti Ram rom
Základní škola, Hradec Králové
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
RTG fázová analýza Radomír Benk Petr Gallus Pavel Solný Vít Hubka
Název vzdělávacího materiálu Kyseliny
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Vyšetřování parametrů humorální imunity
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Klíčová témata projektu
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
C1200 Úvod do studia biochemie 2.1 Biochemická diagnostika
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Logistický a výrobní proces ve firmě PENAM, a.s. Obhajoba diplomové práce autor diplomové.
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
Autoři: Zdeněk Švancara Petr Marek Martin Pavlů
Sekvencování DNA.
Polymerase chain reaction Polymerázová řetězová rekce
DELFIA Dissociation-Enhanced Lanthanide Fluorescent ImmunoAssay
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výsledky měření ozonu pasivními dosimetry Ogawa
Laboratorní diagnostika
Martin Matušů Miroslav Šaur Kristýna Holanová
Výzkumníci a pomocníci: Brzula O., Čuříková A., Kopecká S., Kutra, D.,
IMUNOESEJE.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
Zjišťování složení hornin
Halogenidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Základní chemické veličiny
Transport nanočástic rostlinou
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

RADIOIMUNOANALÝZA Týden vědy na FJFI 2017 Nela Hrobařová, Filip Jozefov, Václav Löffelmann, Janka Motešická, Martin Osowski, Zuzana Petrová

Obsah Co je to radioimunoanalýza? Na jakém principu funguje? Jaké využívá metody? Co jsme dělali my?

Historie 1959 – objev radioimunoanalýzy 1977 – Nobelova cena Rosalyn S. Yalow

Princip a specifika Základ - imunochemická reakce antigenu se specifickou protilátkou, prováděná in vitro pomocí vhodné radioaktivně značené sloučeniny jako radioindikátoru Vysoká citlivost metody Radioaktivní látky v procesu Možno automatizovat Nákladné přístroje

IRMA Popis první a druhé fáze Celkový průběh

Postup 8 zkumavek (T, K1 – K5/K6, C) T: kontrolní K1 – K5/K6: kalibrátory se známou koncentrací C: neznámý vzorek Přidáno: 50 µl kalibrátoru, vzorku 200 µl radioindikátoru, značený 125I 2 ml promývacího roztoku

Naměřené hodnoty Alfafetoprotein (AFP)   koncentrace (UI/ml) 1. měření (cps) 2. měření (cps) 3. měření (cps) průměr (cps) vazebnost (%) K1 2 1 - K2 4,9 12 14,0 13,0 2,32 K3 20,4 36 35,0 36,0 35,7 6,38 K4 90,0 125 127,0 121,0 124,3 22,26 K5 218,0 137 135,0 135,7 24,26 C 22 22,0 19,0 T 558 555,0 562,0 558,3

Výsledky skupiny 1 – Alfafetoprotein (AFP) Výpočet koncentrace C: (y+9,422) / 14,775 = x X = 7,244 UI/ml

Naměřené hodnoty lidský choriogonadotropin (hCG) koncentrace (IU/ml) 1. měření (cps) 2. měření (cps) 3. měření (cps) průměr (cps) Vazebnost (%) K1 2 1 0,13 K2 8,2 5 0,66 K3 27,4 10 11 10,33 1,36 K4 82 19 17 18,33 2,41 K5 274 84 85 84,33 11,10 K6 820 227 232 230 229,67 30,23 C - 12 13 12,33 T 755 766 758 759,67

Výsledky skupiny 2 – lidský choriogonadotropin (hCG) Výpočet koncentrace C: x = (y – 0,209)/0,0368 x = 38,44 UI/ml

Poděkování Děkujeme FJFI ČVUT za poskytnutí možnosti experiment provést. Také děkujeme Bc. Michalu Sakmárovi za vedení projektu.

Děkujeme za vaši pozornost