Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Září 2012 Ročník 6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Advertisements

Fyzika – přírodní věda (z řečtiny)
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Úvod do fyziky (pokračování)
Fyzika 7. ročník Síla Anotace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_FYZIKALNI.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Měření délky a hmotnosti
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_FY_A Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
Převody jednotek objemu,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_166_rychlost Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_457.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_145_dráha-seznámení s fyz. veličinou Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše,
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Fyzikální veličiny a jejich jednotky v soustavě SI
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Mezinárodní soustava jednotek SI (odvozené jednotky)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
M EZINÁRODNÍ SOUSTAVA JEDNOTEK SI (odvozené jednotky) Mgr. Kamil Kučera.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 7.ROČNÍK.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
FYZIKÁLNÍ VELIČINY A PŘEVODY JEDNOTEK
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Leden Ročník 6.
Hustota a její měření.
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas čas je fyzikální veličina, kterou značíme t
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Výukový materiál pro 7.ročník
Jednotky času.
Gravitace, působení a měření
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Anotace: Prezentace slouží k procvičování převodů jednotek.
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Březen Ročník 6.
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Listopad 2012 Ročník 6.
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Jednotky času Kalendář
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Březen Ročník 6.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Září 2012 Ročník 6.
Transkript prezentace:

Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Září 2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast Obor tematický okruh Přírodní vědy   Fyzika (DUM 4) O čem se budeme učit, seznámení s pojmy Téma – název učebního materiálu Úvod – čím se zabývá fyzika Anotace Prezentace je určena pro žáky 6. ročníku ZŠ praktické. Žáci si zopakují, co dosud vědí. Na tomto základě pomocí svých zkušeností a vlastního úsudku pojmenují nutné předpoklady k poznávání fyziky (používání stejných jednotek, názvů apod.). V závěru se seznámí s pojmy, se kterými se budou v tomto předmětu setkávat. Vyobrazení vše z klipartu, verze Windows XP - www.office.microsoft.com

Co se budeme ve fyzice učit?

Fyzika se zabývá: Fungováním přírody Jejím popisem A jejími zákony

Čím se fyzika zabývá… …jak to popsat, abychom si rozuměli …a všechno, co je k tomu potřeba…

Abychom se mohli přírodou a jejími zákony zabývat, musíme: …si rozumět Abychom si rozuměli, musíme: - mluvit stejnou řečí (jakou řečí spolu mluvíme? Budete vědět, co vám říkám, když budu mluvit česky?

Řekněte, jak je to veliké, jak je to daleko a kolik toho je: Není to veliké, jen asi dva lokte a pět palců Ušli jsme dobré dvě míle Koupil jsem tucet vajec Máme doma snad kopu jehel

Abychom si tedy mohli rozumět, musíme… … používat stejné názvy, …stejná měření a podobně…

Jaká slova používáme při měření Jaká slova používáme při měření? Zkuste odhadnout: při měření kterých veličin se která slova používají? Metr a jeho odvozeniny Gram a jeho odvozeniny, metrák, tuna Litr, metr krychlový a jejich odvozeniny Newton (čteme ňůtn) a jeho odvozeniny Pascal (čteme paskal) a jeho odvozeniny Vteřina (sekunda), minuta, hodina, den, týden, měsíc, rok… Stupeň Celsia

A aby toho nebylo málo, někdy je kombinujeme - kilometry za hodinu - Newtony na metr čtverečný (= Pascaly) - kilogramy na metr krychlový ALE NEDĚSTE SE!

Všechno si budeme objasňovat pomalu a postupně! (schůdek po schůdku)