NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Názvosloví oxidů Některé významné oxidy
Advertisements

OXIDY Ch_092_Oxidy_Oxidy
Oxidy nejen v mineralogii oxid hlinitý oxid křemičitý
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
HYDROXIDY tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty OH- vázané na kationty kovu K I (OH) -I hydroxid draselný Na I (OH) -I.
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Hydroxidy (zásady) nazývané též žíravé louhy, obsahují kov a charakteristickou hydroxidovou skupinu – OH, hydroxidový aniont = OH oxidační číslo hydroxidu.
OXIDY Ch_092_Oxidy_Oxidy
Významné oxidy Oxid uhličitý- CO2: -vzniká dokonalým spalováním,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_104_Výroba vápna AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 9., 15.
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Oxidy důležité pro stavebníky a malíře
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem a využitím oxidu vápenatého,
VY_52_INOVACE_02/1/36_Chemie PEVNÉ OXIDY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a zkvalitnění.
Sloučeniny vápníku Mgr. Jitka Vojáčková.
Křemík Mgr. Jitka Vojáčková.
SOLI Stavební materiály
Ch_005_Hydroxid vápenatý
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Mgr. B. Nezdařilová H LINÍK. O BSAH Výskyt Vlastnosti Příprava Významné sloučeniny Využití.
Oxidy.
Oxidy důležité pro stavebníky, malíře a jako drahokamy
Zástupci oxidů RZ
Vybrané příklady průmyslově významných hydroxidů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 16 TEMA: Chemie – Deriváty uhlovodíků,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 03 Typy chemické vazby TEMA:
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jitka Malíčková NÁZEV:Význam a použití hydroxidů TÉMATICKÝ CELEK:Anorganické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 17 Alkoholy TEMA: Chemie - Alkoholy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 13 Polymerace TEMA: Chemie -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Ch_070_Tepelně zpracovávané materiály – cement, vápno, sádra, keramika Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Nejvýznamnější oxidy Autor: Mgr. Iveta Studená Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_18_Oxidy Téma: Chemie 8.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
OXIDY. Co to jsou oxidy? Oxidy jsou dvouprvkové sloučeniny kyslíku s jinými prvky. Dříve se označovaly jako kysličníky V oxidech má kyslík oxidační číslo.
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
Sklo, keramika, stavební pojiva. Sklo Vzniká roztavením a opětovným ztuhnutím nerostných surovin Nemá pravidelnou krystalovou strukturu = je amorfní Pevný.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití oxidů VI TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Síra.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zásady.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_20
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Chemie, Významné oxidy Autor: Ing. Světlana Hřibalová.
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Ch_007_Chemické reakce_Rozkladné
Státní symboly státní znak velký a malý státní vlajka státní hymna
Mineralogický systém IV. Oxidy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3. 2. 4. 3. F 05 Pevné oxidy TEMA: Chemie - Pevné oxidy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2976

Anotace Tento materiál je určen pro žáky 8. ročníku ZŠ, zpracovává téma oxidů Uvádí vlastnosti a použití oxidu vápenatého, oxidu hlinitého a oxidu křemičitého

Pevné oxidy Ca O, Al2O3, SiO2

OXID VÁPENATÝ Ca O („pálené vápno“) Způsobuje těžké poleptání kůže a poškození očí.

OXID VÁPENATÝ CaO („pálené vápno“) Bílá, pevná látka (prášková nebo kusová) Vyrábí se ve vápenkách tepelným rozkladem vápence CaCO3 → CaO + CO2 Jeho reakce s vodou se nazývá hašení vápna: CaO + H2O → Ca(OH)2 hydroxid vápenatý („hašené vápno“) V zemědělství a lesnictví snižuje kyselost půdy (vápnění) Výroba hašeného vápna pro stavebnictví

OXID HLINITÝ Al2O3 Výskyt: v přírodě se vyskytuje jako minerál korund - jeho odrůdy jsou smirek (brusné materiály) drahokamy - modrý safír a červený rubín (šperky, korunovační klenoty)

OXID HLINITÝ Al2O3 použití surovinou pro výrobu oxidu hlinitého je minerál bauxit oxid hlinitý se používá při výrobě porcelánu, zubních cementů, barev a k výrobě hliníku smirek jako brusný materiál bauxit

Křišťál – krystalický SiO2 Oxid křemičitý SiO2 Křišťál – krystalický SiO2 pevná látka, těžko tavitelná, jedna z nejstálejších látek vůbec -v přírodě se vyskytuje jako křemen a písek

OXID KŘEMIČITÝ SiO2 Využívá se ve stavebnictví – říční písek do malty a betonu a ve sklářství – křemenný písek je základní sklářskou surovinou.

Zdroje a citace Oxid vápenatý. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011 -11-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oxid_v%C3%A1penat%C3%BD.PNG Žíravý: piktogram. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011 -11-21]. Dostupné z: Oxid vápenatý. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-03-10]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oxid_v%C3%A1penat%C3%BD.PNG Oxid křemičitý. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011 -11-21]. Dostupné z: Žíravý: piktogram. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2011 -11-21]. Dostupné z: Oxid vápenatý. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-03-10]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oxid_v%C3%A1penat%C3%BD.PNG

Zdroje a citace Oxid hlinitý. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oxid_hlinit%C3%BD.JPG Safírový prsten. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: Oxid hlinitý. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oxid_hlinit%C3%BD.JPG Rubín. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cut_Ruby.jpg Broušení skla. .moser-glass.com [online]. 2011 [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: http://www.moser-glass.com/pages/rucni-brouseni-skla/ Bauxit. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-11-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Bauxit ČTRNÁCTOVÁ,CSC., Doc. RNDr.Hana, Prof. Ing.Karel KOLÁŘ,CSC., PaedDr. Miloslava SVOBODOVÁ a RNDr.František ZEMÁNEK. Přehled chemie pro základní školy. 1. vydání. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, a.s., 2006. ISBN 80-7235-260-1.