AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Stonek Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Tajný kód Hledej tajný kód, který ti pomůže získat neuvěřitelnou finanční odměnu. Je to snadné! Stačí jen odpovídat na otázky týkající se stavby těla rostlin.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Rostliny z našeho okolí Přírodní společenstvo Na louce.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
TÉMA: Rostliny-opakování
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
zpracovaný v rámci projektu
Rostliny.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Člověk a jeho svět 4. ročník
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_04_Houby
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
generativní rostlinné orgány
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
VY_32_INOVACE_28_Blatouch_bahenni Přírodověda - 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Užitkové rostliny Opakování učiva Foto archiv autorky.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 08 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_09- Sasanka hajní Přírodověda - 5. ročník
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY _52_INOVACE_24_Jaro – rostliny na jaře
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_03_Byliny – stavba těla TEMA: Byliny – stavba těla ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2004

Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník Anotace: Prezentace učiva: byliny - stavba těla, rostliny plané a kulturní. Pro procvičení osvojeného učiva je určen kvíz, správné řešení kvízu je umístěno v závěru pod obrázkem. Klíčová slova: kořen, stonek, list, květ, plod, planá rostlina a rostlina kulturní DUM je určen pro 4. ročník ZŠ, je vhodný pro výklad učiva, závěrečný kvíz pro procvičování, později pro opakování. Pomůcky: atlasy rostlin pro doplňující činnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Hana Vrtělková. 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník

Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník Stavba těla KOŘENY jsou podzemní části rostliny, přijímají vodu a živiny, upevňují rostlinu v půdě. Dělíme je na: kořeny svazčité – svazek tenkých kořenů (tráva) kořen hlavní s postranními kořeny (smetanka lékařská) Podzemní část některých rostlin jsou přeměněné části rostlinného těla, například listu nebo stonku: cibule (tulipán) oddenek (kapraď) hlíza (brambor) a) b) b) c) a) 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník

Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník STONEK je nadzemní část rostliny, nese listy, květy a plody: stvol - bezlistý stonek, růžice listů (sedmikráska chudobka) lodyha – stonek s listy (lilek rajče) stéblo – duté s kolénky, dlouhé listy (obilniny, trávy) b) a) c) 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník

Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník LISTY vyrůstají ze stonku nebo tvoří přízemní růžici. Listy rostlina dýchá a přijímá sluneční energii. Dělíme je: Listy jednoduché Čepel se skládá z jednoho lístku různého tvaru ( sedmikráska chudobka) b) Listy složené Čepel se skládá z více lístků (jetel) 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník

Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník KVĚT slouží rostlině k rozmnožování. Z květu se vyvine plod, ten obsahuje jedno či více semen. Části květu: květní lístky – barevné, lákají hmyz pestík – z něho se vyvíjí plod tyčinky – na nich se tvoří pyl KVĚTENSTVÍ je soubor květů (divizna, ..). Konvalinka Gladiola 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník

Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník PLODY obsahují jedno nebo více semen. Dělíme je na: Plody suché - lusky - hrách, fazole, čočka - oříšky, makovice - mák - obilky - trávy a obilniny - nažky - slunečnice, smetanka Plody dužnaté - bobule - okurka, rajče - peckovice - malvice 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník

Rostliny plané a kulturní Jaký je rozdíl mezi planými rostlinami a rostlinami kulturními? Rostliny kulturní pěstujeme proto, že nám přinášejí užitek nebo pouze proto, že jsou krásné a zkrášlují nám naše životní prostředí. Rostliny plané rostou ve volné přírodě, nepěstujeme je ani nešlechtíme. Správná odpověď je skryta pod barevným polem. 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník

Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník Kvíz 1. Kořeny jsou: nadzemní části rostliny, přijímají sluneční energii podzemní části rostliny, přijímají sluneční energii, vodu a živiny podzemní části rostliny, upevňují rostlinu v půdě, přijímají vodu i živiny 2. Podzemní část některých bylin může být: cibule, oddenek, list cibule, květ, hlíza cibule, oddenek, hlíza 3. Stonek je: nadzemní část rostliny, nese listy, květy a plody nadzemní část rostliny, nese pouze listy nadzemní i podzemní část rostliny 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník

Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník 4. Stonky bylin dělíme podle stavby těla na: lodyha, stéblo, strom lodyha, stéblo, stvol lodyha, strom, keř 5. Listy: krášlí rostlinu a udržují její rovnováhu, mohou být jednoduché i složené vyrůstají ze stonku nebo tvoří přízemní růžici, rostlina jmi dýchá a přijímá sluneční energii, mohou být jednoduché i složené c) vyrůstají z květu, rostlina jimi dýchá a přijímá sluneční energii, mohou být jednoduché i složené 6. Květ: slouží rostlině k rozmnožování, vyvine se z něj plod obsahující semena je důležitý pro svoji vůni není pro rostlinu důležitý 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník

Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník 7. Plod se vyvine z květních lístků pestíku tyčinek 8. Plody: dělíme na suché a dužnaté, obsahují semena dělíme na suché a mokré, obsahují semena dělíme na suché a dužnaté, obsahují vodu C A B 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník

Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník Citace: www.office.microsoft.com 2011/2012 Člověk a jeho svět - Přírodověda 4.ročník