Biota ČR - Prezentace s výkladem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Proč u nás nežijí lední medvědi
Smíšené a listnaté lesy
Zpracovala Jitka Ciprová
Zpracovala Jitka Ciprová
BIOSFÉRA ČR.
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Česká republika Živá příroda Z_104_Česká_republika_Živá_příroda
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Lesy mírného pásu.
ROZMANITOST PŘÍRODY V EVROPĚ
Biosféra.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Lesy mírného pásu Listnaté (J) Smíšené Jehličnaté (S)
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
PŘIZPŮSOBIVOST ROSTLIN A ŽIVOČICHŮ
Podnebí, vegetace Ameriky
Asie – vegetační pásy a živočišstvo
Ekologie jako věda Obory ekologie.
PŘÍRODNÍ ZEMSKÉ PÁSY.
17.VY_32_INOVACE_P16_SUROVINY A VÝROBKY
Biosféra.
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Biosféra. obsah  úvod  životní podmínky  vlivy působící na životní podmínky  závislost přírodních krajin na podnebí  kontrolní otázky.
VY_32_INOVACE_18_32_DEŠTNÉ LESY
Podnebné pásy – mírný pás
Základy programu Excel
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
VEGETAČNÍ PÁSY.
Přírodní společenstva v České republice
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
Krajina České republiky
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Informatika – Textový procesor Word 2010
VY_32_INOVACE_13_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - TAJGA
Modernizace společnosti
Základní škola, Hradec Králové
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Přírodní společenstva v České republice: LES
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Přírodní krajiny AUTOR: Mgr. Aleš Skála
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
BIOSFÉRA stepi, lesy mírného pásu
Administrativní členění - Prezentace s výkladem
Biosféra = živý obal Země.
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_ZEMĚPIS
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
14. f Vegetace mírného pásu
Biosféra = živý obal Země
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
Podnebí a vegetace Asie
Podmínky pro život na Zemi
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Jméno autora výukového materiálu Soňa Maruničová
Transkript prezentace:

Biota ČR - Prezentace s výkladem Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 9. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a příroda Zeměpis Česká republika - přírodní podmínky Téma – název učebního materiálu Biota ČR - Prezentace s výkladem Anotace Pomocí prezentace s výkladem zpracovávají poznámky a získávají vědomosti o biotě ČR.

BIOTA

Co je to Biota Souhrnné obecné označení pro živé i vymřelé organismy.

Organismy a jejich životní prostředí Podmínkou života na naší planetě je sluneční záření. To vydává teplo a světlo. Dále je to voda, vzduch a půda.

Organismy a jejich životní prostředí Podmínky pro život rostlin a živočichů se v různých místech naší planety od sebe liší. Životní podmínky pro rostliny a živočichy se na naší planetě mění od rovníku k pólům.

Přírodní společenstva lesní travinná pouštní V původní krajině převažovala krajina lesů, stepí nebo pouští.

Přírodní krajiny společenstva rostlin a živočichů jsou dobře přizpůsobena přírodním podmínkám vlhku nebo suchu chladu a teplu

Přírodní krajiny Jsou značně pozměněny díky člověku. mění se v krajiny kulturní člověk kultura

Biota u nás V naší zemi převládá biota středoevropská. Mísí se s prvky severskými, karpatskými, sibiřskými i s pontickými prvky z jihovýchodní Evropy.

8 základních vegetačních stupňů podle druhů dřevin dubovo - bukový dubový bukovo - dubový dubovo - jehličnatý jedlovo - bukový Biota u nás smrkovo - bukovo jedlový smrkový klečový

Druhové zastoupení dřevin v lesích Dub 6 % Borovice 19 % Smrk 56 %

Druhové zastoupení dřevin v lesích ostatní listnáče 9 % jedle 2 % buk 5 %

Druhové zastoupení dřevin v lesích ostatní jehličnaté 3 %

Les plní v krajině i životě lidí mnoho významných funkcí. Závěr Les plní v krajině i životě lidí mnoho významných funkcí. produkční mimoprodukční Veřejně prospěšná z hlediska životního prostředí. Produkce dřeva, semen a plodů.

Shrnutí Biota našeho státu je dána tím, že území republiky patří do oblasti lesů mírného pásu. Naše krajiny se však vzájemně výrazně liší podle nadmořské výšky. Vytvořila se výšková (vegetační) stupňovitost hmoty.

Literatura a použité zdroje: Zeměpis pro 9. ročník Základní školy – SNP, Praha 2009; str. 38 - 41 Zeměpis pro 8. a 9. ročník Základní školy – SNP, Praha 2001; str. 24 - 27 Wikipedia.org – Dřeviny Využito sady Klipartů ze sady Microsoft Office http://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Jehli%C4%8Dnat%C3%A9_stromy http://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Listnat%C3%A9_stromy Otázky a úkoly : Zeměpis pro 8. a 9. ročník Základní školy – SNP, Praha 2001; Str. 27 – Vypracovat otázky 1 – 8 do sešitů (do příští hodiny)

Děkuji za pozornost