MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_INOVACE_09_Činnost litosféry na Zemi Autor: Mgr. Milan Javůrek
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Moderní škola
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Procvičení a upevnění učiva
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
PŘEDKOLUMBOVSKÁ AMERIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.15_lidska_prava-soutez Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Rovnice HRA.
Revoluce v evropských zemích 1848
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.06_mezilidska_komunikace_II. Datum: 15.11.2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Mezilidská komunikace Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II. Anotace: Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží jako výklad, její součástí jsou i aktivity k tématu.

Promyslet různá řešení Předem zvážit všechny následky Opakování: Řešení názorového střetu Seřaďte, jak máme správně jednat při názorovém střetu Promyslet různá řešení Předem zvážit všechny následky Říct, o co vám jde a jak se cítíte Zastavit se a zhluboka dýchat Najít vhodné řešení

Oprava: Řešení názorového střetu Zastavit se a zhluboka dýchat Říct, o co mi jde a jak se cítím Promyslet různá řešení Předem zvážit všechny možné následky Najít vhodné řešení

Prohlédněte si důkladně obrázky

Jaké způsoby komunikace znáte?

Způsoby komunikace - verbální a neverbální komunikace Jak se navzájem dorozumíváme? Slovy Gesty a mimikou Písemná forma Zvláštní formy Morseovka, Braillovo písmo, znaková řeč neslyšících

1. Pantomima- Sehrajte scénky na téma: Komunikace dnes a před 90 1. Pantomima- Sehrajte scénky na téma: Komunikace dnes a před 90. lety (Ve dvojicích si vyberte způsob komunikace buď používanou dnes nebo před 90. lety a pantomimou předveďte) 2. Rozlušti daný text: Ï = ; + °° + [Ω ≈ ß ≈ ? Ï ! - + ≈ ß ] = A ß G ~ M ï T * B / H ^ N - U ! C ] I + O ? V # D [ J & P } Y < E = K ≈ R { Z ; F : L °° S Ω Čárky nad písmeny- PODTRŽENÍM PÍSMENE

Použité zdroje Klipart [ on-line] 2011 [cit. 2011-11-13]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=gesta&ex=1&ctt=1#ai:MP900302899| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=gesta&ex=1&ctt=1#ai:MP900316773| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=dopis&ex=1&ctt=1#ai:MC900441456| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=dopis&ex=1&ctt=1#ai:MP900401825| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=mluvit&ex=1&ctt=1#ai:MP900402594| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=komunikace&ex=1&ctt=1#ai:MP900386354| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=my%C5%A1lenka&ex=1&ctt=1#ai:MC900441515| http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=zlobit+se&ex=1&ctt=1#ai:MP900285144| LUNEROVÁ, J., ŠTĚRBA, R., SVOBODOVÁ, M. Výchova k občanství. Brno : Nová škola, 2010. ISBN 978-80-7289-117-7.

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží jako výklad, její součástí jsou i aktivity k tématu. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci vyjmenují různé způsoby komunikace, umí vysvětlit pojmy – verbální a neverbální komunikace. Klíčová slova verbální komunikace, neverbální komunikace, komunikace, způsoby komunikace Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity výklad, aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 530 kB

Metodická poznámka Prezentace slouží k výkladu. Snímek 1- Opakování- žáci připisují čísla, jak postupovat při názorovém střetu. Snímek 2- Správný postup při řešení názorového střetu Snímek 3- Žáci si prohlédnou obrázky, které znázorňují různé způsoby komunikace. Snímek 4- Žáci se pokusí vypsat různé způsoby komunikace a vymyslet ještě další možné, chodí je psát na tabuli. Snímek 5- Výklad- jaké základní způsoby komunikace máme- základní rozdělení na verbální a neverbální komunikaci- vysvětlení pojmů. Jak se můžeme dorozumívat? Uveden je výčet základních způsobů komunikace i se zvláštními formami komunikace. Snímek 6- Úkoly pro žáky – a) Pantomima- nejprve sehrají scénky na téma, jaký způsob komunikace je dnes nejčastější a jaký byl používaný nejvíce před 90. lety; b) podle tajné abecedy rozluští zašifrovaný text.