Projekt: Moderní výuka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NERVOVÁ SOUSTAVA I. VY_32_INOVACE_E2-17 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Advertisements

Opakování - centrální nervová soustava
Nervová soustava funkce řídí činnost všech orgánů
Složka sady:EU III/2 č. 15 VY_32_INOVACE_Př.8.15
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Obvodová nervová soustava
Nervová soustava- úvod
SOUSTAVA NERVOVÁ Řídí činnost lidského těla
Nervová soustava Stavba nervové buňky: nervová buňka = neuron
Nervová soustava - úvod
NERVOVÁ SOUSTAVA. NERVOVÁ SOUSTAVA STAVBA Základem je nervová buňka (neuron) CNS (centrální nervový systém) - mozek mícha PNS (periferní.
Nervová soustava - udržuje a řídí vnitřní prostředí těla, udržuje vztahy mezi vnitřními orgány a mezi organismem a okolím - je tvořena: centrální nervovou.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
NERVOVÁ SOUSTAVA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci nervové.
Nervová soustava a smyslové orgány
Nervová soustava Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řízení organismu Filip Bordovský.
Řízení lidského těla Filip Bordovský.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
NERVOVÁ SOUSTAVA SZŠ A VOŠZ PŘÍBRAM.
Nervová soustava.
Řídící soustavy Nervová a hormonální.
Nervová soustava l Autor : Mgr. Irena Hudcová Přírodopis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NERVOVÁ SOUSTAVA (NS) - stavba : - základem – neuron : Tělo Dendrity
Stavba kůže. Stavba kůže Nervová soustava CNS umožňuje velmi rychlé reakce organizmu na rozmanité podněty zevního i vnitřního prostředí. Podněty-
Škola Střední průmyslová škola Zlín
NERVOVÁ SOUSTAVA.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Zdeněk Ogrodník NÁZEV:Soustava nervová - reflex TÉMATICKÝ CELEK:Biologie.
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_ Jméno autora: Mgr. Jana Matěnová Datum, období kdy byl.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NERVOVÁ SOUSTAVA.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Nervová soustava. Skládá se z: 1.) CNS = centrální nervová soustava (mozek, mícha) 2.) Periferní (obvodová) NS (nervy a nervové uzliny v těle) a) Nervy.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Nervové obvody, reflex. Nervový systém Mozek člověka je pravděpodobně nejkomplikovanější struktura na Zemi 1cm 3 mozkové tkáně obsahuje přes 50 miliónů.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
BIOLOGIE ČLOVĚKA NERVOVÁ SOUSTAVA
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
STAVBA A ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název prezentace (DUMu): Nervová soustava
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
VY_32_INOVACE_08_PR_NERVOVÁ SOUSTAVA
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NERVOVÁ SOUSTAVA (opakování)
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_12_28_Nervová soustava
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Anotace Prezentace slouží k úvodní hodině do tématického celku: nervová soustava Je určena pro žáky 8. ročníku ZŠ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Základní škola, Hradec Králové
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Transkript prezentace:

Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12.2.15 Jméno autora: Mgr. Jana Matěnová Datum, období kdy byl vytvořen: 4. března 2012 Název práce: Nervová soustava I. Předmět, pro který je VM určen: Přírodopis Ročník, pro který je VM určen: 8. ročník Časová dotace: 2 vyučovací hodiny Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Člověk a příroda, Přírodopis, 8. ročník Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: žáci využívají prezentaci k získání informací o stavbě nervové soustavy a reflexech. Pro žáky je i jednodušší zápis. Pomůcky: -

VY_32_INOVACE_12.2.15 NERVOVÁ SOUSTAVA

Význam NS Řídí činnost všech orgánů v těle Prostřednictvím NS a smyslů získáváme informace o svém okolí Centrem mozek (uložena paměť s myšlenkovými pochody) Nejvyšší funkce mozku je řeč a uvědomění si sebe samého

Mozek + mícha = CNS (centrální NS) Spojena s nervy = ONS (obvodová NS)

STAVBA NERVOVÉ SOUSTAVY

http://golgihoaparat.blog.cz/0903/21-nervova-soustava

Základem je neuron (nervové buňky s výběžky) Dendrit (krátké výběžky) Neurit (dlouhý výběžek), obalen myelinovou pochvou http://golgihoaparat.blog.cz/0903/21-nervova-soustava

http://golgihoaparat.blog.cz/0903/21-nervova-soustava

Neurony se spojují, vzniká zápoj (synapse) a vznikají složité nervové dráhy Mezi neurony štěrbina (vylévá se zde chemická látka – acetylcholin a šíří se vzruchy)

http://golgihoaparat.blog.cz/0903/21-nervova-soustava

Vzruchy (impulzy) zaznamenáme jako elektrické impulzy Šíří se rychlostí až 130 m/s

Vzruchy vznikají podrážděním smyslů a jsou přenášeny do míchy nebo mozku Odpovědí je reflex

Odpověď organismu na podnět REFLEXY Odpověď organismu na podnět

Přicházíme s nimi na svět Polykací reflex Dýchací reflex nepodmíněné Reflexy vrozené Přicházíme s nimi na svět Polykací reflex Dýchací reflex nepodmíněné

Míšní reflex Nervový děj Přenáší se signál z čidla nervovou dráhou přes míchu k výkonnému orgánu http://www.youtube.com/watch?v=QmNQdLkkJHM

Získáme v průběhu života jako reakce na opakující se podněty Reflexy získané Získáme v průběhu života jako reakce na opakující se podněty Studoval je I. P. Pavlov

http://golgihoaparat.blog.cz/0903/21-nervova-soustava http://www.youtube.com/watch?v=QmNQdLkkJHM