STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČASOVÁNÍ PRAVIDELNÝCH SLOVES VE ŠPANĚLŠTINĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu.
Advertisements

Z ÁKLADY ŠPANĚLŠTINY Seznámení s osobními zájmeny a nepravidelným slovesem „SER“ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva.
IMPERATIVO POSITIVO Y NEGATIVO. AnotaceIMPERATIVO Klíčová slovaimperativo, habla, no comas, tú, negativo PředmětŠpanělský jazyk AutorMgr. Eva Šimonková.
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou Eurobankovek. AutorČekalová Sylva JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace - Animals Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
PRÉTERITO INDEFINIDO VERBOS REGULARES 1
POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
ZÁJMENA NEURČITÁ A ZÁPORNÁ
SLOVESA SE ZMĚNOU KMENOVÉ SAMOHLÁSKY
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
KOLÁŽ A FOTOMONTÁŽ Mgr. Alena Ščuková
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
PROBLEMAS DE SALUD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZÁJMENA NEURČITÁ A ZÁPORNÁ
EL ASPECTO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Finanční gramotnost Základní pojmy
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek interaktivní
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pracovní listy zvířata
Rozvíjíme pozornost a soustředění
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
pedagogických pracovníků.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Obst und Gemüse Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Skládání sil, rovnováha sil
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Přírodní vědy DUM 23 HOUBY - TEST
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
POROVNÁVACÍ VÝRAZY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Nový dokument v Adobe Photoshop
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Rovnice s absolutními hodnotami
Pracovní list - pocity a emoce Jméno: …………………………
Porovnávání obrázků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Základní obeznámení s programem
Rozumíš mi 2 HRAČKY Čtecí list:
Vypočítej ceny zlevněného zboží
Ruský obrázkový slovník XX Hudba – музыка
KARTY NA PŘIŘAZOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Rozmanitost přírody – interaktivní test – liška obecná
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Rozumíš mi 1 Zvířata Čtecí list:
V dílně Hádáme … 1. Zatlučeme s ním hřebík. 2. Vyvrtáme s ní díru.
Seznamujeme se s geometrickými tvary - obdélník
Transkript prezentace:

STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). 1

Anotace Stupňování Klíčová slova Más, menos, mayor, superior Předmět Španělský jazyk Autor Mgr. Eva Šimonková Jazyk Druh učebního materiálu Prezentace a procvičení Potřebné pomůcky PC, interaktivní tabule Cílová skupina Studenti střední školy Druh interaktivity Zdroje Seznam viz. poslední strana

Popis: Po vysvětlení problematiky a uvedení příkladů následuje procvičení. Studenti se vyjádří. Následuje kliknutí a poté se objeví správné řešení.

DRUHÝ STUPEŇ PŘÍDAVNÝCH JMEN Druhý stupeň přídavných jmen tvoříme přidáním příslovce MÁS / MENOS před základní tvar. „Než“ překládáme jako „QUE“. „Mi libro es más caro que tu libro.“ „Moje kniha je dražší než tvoje kniha.“ „Su novia es menos guapa que mi novia.“ „Jeho snoubenka je méně hezká než moje snoubenka.“

Ejemplos: „La casa de Juan es más grande / más pequeňa que la escuela.“ „Juanův dům je větší / menší než škola.“ „Los problemas de Juan son mayores / menores que mis problemas.“ „Problémy Juana jsou větší / menší než moje problémy.“ Pokud umístíme mayor / menor za podstatné jméno, má význam starší / mladší. „Es mi hermana mayor / menor.“ „To je moje starší sestra.“

„Mi padre es más alto / más bajo que yo.“ „Můj otec je vyšší / menší než já.“ „Los precios en Alemania son superiores / inferiores a los precios en Suiza.“ „Ceny jsou vyšší / nižší v Německu než ve Švýcarsku.“

TŘETÍ STUPEŇ PŘÍDAVNÝCH JMEN Třetí stupeň přídavných jmen tvoříme přidáním určitého členu nebo přivlastňovacího zájmena před tvar druhého stupně. U třetího stupně používáme předložku DE. „Este coche es el más barato (de todos que están aquí).“ „Toto auto je nejlevnější (ze všech co tu jsou). „Juan es el más guapo (de toda la clase).“ „Juan je nejhezčí (z celé třídy).“ Uvedený slovosled platí, jen pokud přídavné jméno stojí samostatně.

Stojí-li přídavné jméno s podstatným jménem, je slovosled následující: člen určitý / přivl. zájmeno + podst. jméno + tvar 2. stupně „Praga es la ciudad más grande de la República Checa.“ „Praha je největší město České republiky.“ „Es la chica más guapa de la clase.“ „To je nejhezčí dívka ze třídy.“

Ejercicios: Doplňte vhodný výraz: Juan es tonto. Juan es ……… tonto ………. Pablo. Juan es ……… …tonto ………. todos. Madrid es grande. Madrid es ……... grande ……….. Barcelona. Madrid es ………. ciudad ………. grande ……….. Espaňa. Yo soy un buen estudiante. Yo soy ……………estudiante que José. Yo soy ………….. estudiante………. la clase. más que el más de más que la más de mejor de el mejor

más guapa menos caro más grande mayor menos alta inferiores menores Vyjádřete vyšší nebo nižší míru vlastnosti podle + nebo -. María es muy guapa. Su amiga es +……………………………….. Mi coche es caro. Tu coche es - ……………………………………. La casa es grande. La escuela es +………………………………... Mi abuela es vieja. Mi abuelo es +………………………………….. Los Picos de Europa son altos. La Sierra Nevada es -…………… Los precios en Alemania son altos. En Chequia son - .………….. Yo tengo grandes problemas. Ellos tienen - ………………………. Juan y Luis son buenos estudiantes. Nosotros somos +……….... Es malo estudiar poco. No estudiar nada es -……………………. más guapa menos caro más grande mayor menos alta inferiores menores mejores peor

Porovnej oba obrázky. Použij výrazy 1. alegre, 2. joven, 3. triste, 4 Porovnej oba obrázky. Použij výrazy 1.alegre, 2. joven, 3. triste, 4. viejo. 1. José es ………………….......Carlos. 2. José es ……………………....Carlos. 3. Carlos es …..…………………José. 4. Carlos es …………………......José. más alegre que menor que más triste que mayor que José Carlos

POROVNEJ DOMY. POUŽIJ VÝRAZY JAKO: ALTO, BAJO, MODERNO, ANTIGUO, BONITO, FEO, CÓMODO, ACOGEDOR, INCÓMODO,… EL CHALET EL RASCACIELOS LA CHOZA

autor: Volné pro komerční užití / Není nutné uvádět zdroj Obrázek 1: [Cit. 2016-02-21] Dostupný pod licencí CC0 Public Domain / FAQ na WWW: ˂https://pixabay.com/cs/chlapec-syn-rodina-%C5%A1%C5%A5astn%C3%BD-d%C3%ADt%C4%9B-476092/˃ autor: Volné pro komerční užití / Není nutné uvádět zdroj Obrázek 2: [Cit. 2016-02-21] Dostupný pod licencí CC0 Public Domain / FAQ na WWW: ˂https://pixabay.com/cs/samoty-s%C3%A1m-archetyp-archetypy-513526/˃ Obrázek 3: [Cit. 2016-02-21] Dostupný pod licencí CC0 Public Domain / FAQ na WWW: ˂https://pixabay.com/cs/apremont-d%C5%AFm-star%C3%BD-d%C5%AFm-francie-1161688/˃ Obrázek 4: [Cit. 2016-02-21] Dostupný pod licencí CC0 Public Domain / FAQ na WWW: ˂https://pixabay.com/cs/opu%C5%A1t%C4%9Bn%C3%A9-chatr%C4%8De-bouda-star%C3%A9-722899/˃ Obrázek 5: [Cit. 2016-02-21] Dostupný pod licencí CC0 Public Domain / FAQ na WWW: ˂https://pixabay.com/cs/mrakodrap-budova-architektura-825546/˃