Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polární pás.
Advertisements

Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: 6. Tematická oblast: Zajímavá místa na Zemi Téma: rostlinstvo.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_ZEMĚPIS Téma: Země jižního cípu Ročník: 7.
Stepi Natálie Prokopová.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
SEVERNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme do států severní Evropy?
Pouště a polopouště.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Lesy mírného pásu.
Fotosyntéza je váš kamarád
Podnebné pásy – tropický pás
Témata: Klasifikace podnebí Globální změny klimatu Předpověď počasí
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
Savci biomů světa 8. ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
VY_32_INOVACE_12_Z_LESY MÍRNÉHO PÁSU - LES LISTNATÝ A SMÍŠENÝ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Tundra a polární pustina
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
Rozmanitost podmínek života na Zemi
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_19 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola, Hradec Králové
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Lesy mírného pásu TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PODNEBÍ JIŽNÍ AMERIKY.
Kde jsou jen dvě roční období?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Biomy.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Přírodní krajiny - test
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Základní společenstva – skály a hory
Rostliny a živočichové Evropy VY_32_Inovace_08KR-3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Smíšené a listnaté lesy
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
5. b Podnebí a vegetace Evropy.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Moře a oceány 26. ledna 2006.
Step.
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VEGETACE
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 17_Polární pás
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_14.PŘÍRODNÍ SLOŽKY A OBLASTI ZEMĚ Téma: PŘÍRODNÍ SLOŽKY A OBLASTI ZEMĚ (Přírodní krajiny) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2349 Anotace: Žáci se seznámí a porovnají jednotlivé typy přírodních krajin. Seznámí se s pojmem ekosystémy. Na jednotlivých příkladech zdůrazní ochranu životního prostředí. Kriticky posoudí vztah člověka k přírodě.

PŘÍRODNÍ SLOŽKY A OBLASTI ZEMĚ Přírodní krajiny

Přírodní krajiny: menší části zemského ekosystému Ekosystémy: tvoří je vše živé (zvířata, rostliny, různé organismy) společně s neživými přírodninami. mohou být různě velké (největší = celá planeta Země) Přírodní krajiny: menší části zemského ekosystému jejich rozložení je podobné podnebným pásům Rozšíření přírodních krajin je závislé na těchto podmínkách: zemská šířka + nadmořská výška množství slunečního záření vzdálenost od oceánu pravidelné vzdušné proudění oceánské proudy Základní životní podmínky pro všechny živé organismy: světlo, teplo, vzduch, voda, živiny

PŘEHLED PŘÍRODNÍCH KRAJIN (SMĚREM OD ROVNÍKU K PÓLŮM) Tropický deštný les rovníková oblast teplé a vlhké podnebí husté pralesy (džungle) s vysokými stromy velký ekologický problém = ničení (kácení) pralesů pro stavby a plantáže Savany travnatá krajina s roztroušenými stromy teplé podnebí, kde se střídá období dešťů a sucha početná stáda býložravců a dalších větších zvířat (národní parky) plantáže bavlníku, pastviny Pouště a polopouště podnebí téměř bez srážek; velký rozdíl v teplotách ve dne a v noci oázy: „zelené ostrovy“- místa s dostatkem vody (pěstování palmy datlové) rozmanitý povrch pouští (kamenité, písčité)

Tvrdolisté lesy (Středomoří) - teplé, velmi suché léto; mírná deštivá zima - dřeviny a keře přizpůsobené nedostatku srážek - pěstování subtropických plodin (citrusy, olivy, hroznové víno) - oblast vhodná pro rekreaci Listnaté a smíšené lesy mírný podnebný pás (střídání ročních období) dobré podmínky pro život obyvatel lesy často přeměněny na louky a pole (po vykácení velmi úrodná půda) uměle vysázené nové lesy (převážně smrkové) Stepi travnaté krajiny, kde množství srážek nestačí pro růst stromů prérie v Severní Americe (bizoni), pampy v Jižní Americe v mnoha oblastech světa velmi úrodné („obilnice světa“) srážky pouze několikrát do roka (často velmi silné větry)

Tajga Tundra Polární oblasti rozlehlý pás jehličnatých lesů na S-polokouli dlouhé a velmi chladné zimy velké šelmy a kožešinová zvěř (medvěd, vlci, rys,…) významná těžba a zpracování dřeva (skandinávské státy Švédsko, Finsko) Tundra krajina s trvale zmrzlou půdou dlouhá drsná zima a krátké léto (2-3 měsíce) typické porosty nízkých keříků, mechů a lišejníků obyvatelstvo: lovci, pastevci sobů (Inuité = Eskymáci, Laponci) Polární oblasti arktický podnebný pás trvale zmrzlá krajina nepříznivé podmínky pro život Arktida = severní polární oblast, Antarktida = světadíl na J-polokouli

Práce s atlasem světa Vyhledej, jaké přírodní krajiny se vyskytují v oblasti: o. Sumatra Grónsko pol. Labrador Keňa Atacama Britské ostrovy o. Kréta Niger 2. Vyhledej některé vědecké stanice na Antarktidě.