Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Vytvořila Helena Černá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
Osová souměrnost – pojmy, postup konstrukce
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
21.1 Útvary souměrné podle osy
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_178
VY_42_INOVACE_115_STŘEDOVÁ, OSOVÁ SOUMĚRNOST
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_25 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_24 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Rovinné útvary Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Štěpánka Vaňková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_V_M_HŠ_GEOMETRICKÉ_.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Věra Jahnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinatorika v geometrii.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
OSA SOUMĚRNOSTI Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
TÉMA: Obdélník a čtverec
Trojúhelník- druhy trojúhelníků
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_14_Převody jednotek obsahu.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
TÉMA: Osová souměrnost
MATEMATIKA – GEOMETRIE 6
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Vyvození a procvičení učiva
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_Mil_II_08 Osově souměrné útvary
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 42 INOVACE 01 Matematika a její aplikace.
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Útvary souměrné podle osy, osa úsečky, osa úhlu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
TÉMA: Rýsování čtverce
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
TÉMA: Úlohy na rýsování kolmic a rovnoběžek
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_V.M2TŠ_OSOVÁ SOUMĚRNOST Téma: M- 6. ročník – geometrie –osová souměrnost Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 6. ročník speciální základní školy List č. 3 je úvodní , motivační Listy č. 4 a 5 jsou určeny pro přímou práci žáků na int. tabuli Listy č. 6 a 7 jsou výkladem osové souměrnosti geometrických tvarů List č. 8 představuje žákům osovou souměrnost na písmenech Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, seznamují se s osově souměrnými útvary Inovace: Interaktivní způsob učení Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero, fix

ÚTVARY SOUMĚRNÉ PODLE OSY 2. 3. 1. 1. Přeložíme list papíru. 2. Vybereme si některý obrázek a obkreslíme ho. 3. Pak tvar vystřihneme a rozložíme. Přehyb vytáhneme barevně. Přehyb vyznačuje část přímky, která je osou souměrnosti vystřiženého útvaru.

Obrázky jsou rozděleny přímkou o na dvě poloviny Obrázky jsou rozděleny přímkou o na dvě poloviny. Přeložíme-li papír s obrázkem podle přímky o, obě poloviny se budou krýt. Jak již víme, přímka o je osa souměrnosti. Dokážeš dokreslit chybějící části obrázků? Použij pero nebo fix. o o

Zapamatuj si: Osově souměrný útvar poznáme tak, že se po vystřižení a přeložení podle osy souměrnosti obě jeho části kryjí. Dokresli do obrázku čtverec, obdélník a trojúhelník tak, aby všechny tyto obrazce byly souměrné podle vyznačené psy o. ŘEŠENÍ R Q Z N M Y o K L X O P

Mohou mít čtverec a obdélník více os souměrnosti? Zjistíme to jejich překládáním. 4 osy 2 osy

Odhadneš, kolik os má rovnostranný trojúhelník a kolik kruh? ŘEŠENÍ Nekonečně mnoho os 3 osy C a a + + + o o S o B A a Osou souměrnosti kruhu je každá přímka, která prochází středem tohoto kruhu.

Některá písmena jsou také souměrná podle osy. 1. Například tyto, které vidíš. Vyznač jejich osu souměrnosti. ŘEŠENÍ 2. Rozhodni, která písmena jsou osově souměrná. Vyznač jejich osu. G Q S A U R V Z F E D X P W N T

ZDROJE: BLAŽKOVÁ, RNDR.,CSC., Růžena, Milena VAŇUROVÁ, RNDR., CSC., Květoslava MATOUŠKOVÁ, RNDR., CSC. a Hana STAUDKOVÁ. MATEMATIKA pro 4 ročník základních škol 2. díl. Přípotoční 31, 101 00 Praha 10: ALTER, s.r.o., Všeň, 1996, 62 s. ISBN 80-85775-96-4. JUSTOVÁ, Jaroslava, RNDr.MATEMATIKA: pro 5. ročník základních škol, 3. díl. Nad Pahorkem 403/24, 141 00 Praha 4,ALTER, s.r.o., Všeň, 2010.62 s. ISBN 978-80-7245-214-9.Dostupné z: www.alter.cz Automatické tvary: Vlastní animace Citováno: 04.01.2013. [cit. 2013-01-04].