Dotazník
Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů
Výhody Levný Jednoduchý Pohodlný pro respondenta Nevýhody Nízká návratnost Nevěrohodnost
Pravidla pro sestavování dotazníku Vhodná grafická úprava Motivace respondenta Přiměřená délka / max 20 otázek / Stručné jednoznačné a srozumitelné otázky formulované podle úrovně respondenta Otázky by neměly být předpojaté Otázky by měly odpovídat cíli výzkumu
Struktura dotazníku Úvod Věcné otázky Osobní otázky
Úvod dotazníku Oslovení Představení firmy a výzkumu Motivace – dárek, slosování, zdůraznění důležitosti Pokyny pro vyplnění dotazníku Poděkování
Věcné otázky Na začátek se zařazují nejzajímavější otázky –cílem je zaujmout respondenta Vprostřed jsou nejdůležitější otázky – respondent se nejvíc soustředí Poslední otázky méně důležité, důležitá logická návaznost
Osobní otázky Týkají se osobnosti respondenta např. věku, vzdělání… Jsou důležité pro vyhodnocení dotazníku Z psychologických důvodů se zařazují na závěr dotazníku