NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objemy a povrchy geometrických těles
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Pythagorova věta užití v prostoru
Rotační kužel - výpočet objemu
Povrchy a objemy těles.
Digitální učební materiál
síť, objem, povrch opakování
Mgr. Ladislava Paterová
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
OBJEM a jeho měření.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Zdroj obrazového materiálu
Užití diferenciálního počtu
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Objem a povrch těles.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ RNDr.Ivana Řehková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R13_Model kužele TEMA: Matematika 9.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R11_Model jehlanu TEMA: Matematika 9.ročník.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Koule Základní škola a Mateřská škola
VÁLEC Popis, síť, povrch, objem. VÁLEC Popis, síť, povrch, objem.
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Rotační válec Síť, povrch, objem
- Výpočet povrchu příklady
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Matematika Komolý jehlan
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor: Ing. Jitka Michálková
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa Geometrická tělesa.
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Rotační válec Síť, povrch, objem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Povrch krychle.
Rotační válec Síť, povrch, objem
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.7.2.R15_Tělesa TEMA: Matematika 9.ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2976

Anotace: Prezentace je určena na zakončení učiva o tělesech. Na závěr je vhodné shrnout všechny důležité poznatky o tělesech, se kterými se žáci seznámili na základní škole. Příklady využívají kombinace těchto znalostí.

Která tělesa jste probírali v 9. ročníku? Jehlan Koule Kužel

Jaká znáte tělesa? Kvádr Krychle Hranol Pojmenujte tělesa: Jehlan Kužel Krychle Koule Hranol Válec

Vraťte se k nákresům těles a vysvětlete význam písmen Vzorce. Těleso Objem Krychle Kvádr Hranol Válec Jehlan Kužel Koule V= a3 V= a.b.c V= Spo.v V= πr2v V= 1 3 Spo.v V= 1 3 πr2v V= 4 3 πr3 Vraťte se k nákresům těles a vysvětlete význam písmen

Povrch. Těleso Povrch Krychle Kvádr Hranol Válec Jehlan Kužel Koule S= 6a2 S=2( ab+ac+bc ) S= 2 Spo+ Spl S= 2πr ( r+ v) S= Spo+ Spl ´ S= πr ( r+ s) S= 4π r2

Shrnutí

Sítě těles. Určete, kterým tělesům patří sítě: Pravidelný čtyřboký jehlan Kvádr Úkol: načrtněte sítě dalších těles

Úkol. Které z následujících obrázků představují síť krychle? Vyznačte, které čtverce se překryjí tam , kde se nejedná o síť krychle. Řešení: Síť krychle: 1.1,1.2,1.3, 1.5

Příklad. Tenisové míčky o průměru 7 cm se prodávají ve válcových krabičkách po třech. Vypočítejte objem krabičky.    Řešení: Válcová krabička má průměr 7cm a výšku 3.7=21 cm V= πr2v V= π 3,52.21 V=808 cm3 Objem krabičky je 808 cm3.

Příklad. V průhledných válcových krabicích se prodávalo po 5 čokoládových koulích . Průměr čokoládové koule byl 4 cm. Vnitřní průměr válcové krabice byl 4,2 cm, její výška 20,3 cm. Kolik procent objemu válcové krabice zaujímaly objemy všech čokoládových koulí? Řešení: 1/ Objem jedné koule(r= 2cm) V= 33,5 cm3 2/ Objem 5 koulí: 5.33,5 = 167,5 cm³ 3/ Objem válce(r= 2,1cm, v= 20,3cm ) V= 281,1 cm³ 4/ Výpočet počtu procent(základ 281,1, procent. část 167,5) p= 60% Čokoládové koule zaujímají 60% objemu krabice.

Příklad. Máme 3 nápojové sklenice. První tvaru Polokoule s vnitřním průměrem 8,2 cm. Druhou tvaru válce s vnitřním průměrem 6cm a hloubkou 5cm. Třetí kuželovitou s vnitřním průměrem 8,8 cm a hloubkou 5cm. Vypočtěte jejich objemy a porovnejte. Řešení: 1/ Polokoule(r= 4,2cm): V= 2 3 πr3 V= 144,3 cm3 2/ Válec( r= 3cm, v= 5cm): V= πr2v , V= 141,4 cm3 3/ Kužel ( r=4,4 cm, v= 5cm): V= 1 3 πr2v , V= 101,4 cm3 Největší Nejmenší

Citace: www.microsoft.com Matematika pro 9. ročník základní školy: 2.díl. Praha: SPN, 2003. ISBN 80-7235-057-9. Obr. č. 7 : www.datakabinet.cz Obr. č. 3 : fotografie-archiv autora