Trhy kulturního dědictví a umění

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Advertisements

Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Pokyny k zadanému úkolu Knižní marketing. Dvě možné varianty 1. Analýza marketingové strategie 2. Tvorba vlastní marketingové strategie.
Dotační programy odboru umění, literatury a knihoven kulturní aktivity v oblasti profesionálního umění program státní podpory stálých profesionálních divadel,
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Kulturní a kreativní obory a strukturální fondy Nosticz Palais June 26, 2013 Compiled by A. Marks, Ph.D. (Cant.)
Centrum nových strategií muzejní prezentace =
Typologie muzeí VIII. běh Školy muzejní propedeutiky
funkce médií ve společnosti moc médií
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Obnova a využití klášterních komplexů Plasy a Kladruby
Základní literatura PISTORIUS, Vladimír. Jak se dělá kniha. Praha/Litomyšl, TELEC, Ivo – TŮMA, Pavel. Přehled práva duševního vlastnictví 1. Brno:
KULTURNÍ INSTITUCE Mgr. Michal Oblouk.
Kultura.
Marketingové prostředí (mikro, makro)
DĚDICTVÍ NAŠICH PŘEDKŮ OBLASTI PODPORY: v. Udržení kulturního dědictví venkova realizací stálé výstavní expozice a muzea s nabídkou místních kulturních.
SPOLUFINANCOVÁNO Z PROSTŘEDKŮ EVROPSKÉHO FONDU PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
Hodnota umění Estetika II.
Marketingové prostředí obce
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Kulturní předpoklady cestovního ruchu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Projekt ROSTISLAV - Routes and Stories of Slavs Slovácké muzeum v Uherském Hradišti.
Tržní prostředí.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Marketing v knihovnách Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Marketing Příklady pro trh s výtvarným uměním Ukázka aplikace.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Kultura má ve společnosti svou nezpochybnitelnou pozici. Schopností kultury je představit vyspělost dané země, prezentovat její tradice, uznávané hodnoty.
Muzea a galerie v digitálním světě Vlaďka Mazačová Alena Uxová Vlaďka Mazačová Alena Uxová Seminář Muzea a digitalizace, CITeM Brno
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)
Strategie.
KULTURNÍ INSTITUCE Mgr. Michal Oblouk.
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
INSPIRAČNÍ ZDROJE KNIHY A ČASOPISY.
Marketingové nástroje
Autorské právo.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Plánování Marketingový plán.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Tvorba značky.
CENA.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Sponzoring.
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Velehrad - Centrum kulturního dialogu západní a východní Evropy
Transkript prezentace:

Trhy kulturního dědictví a umění V neziskovém sektoru a v komerční oblasti

Art marketing Kulturní organizace, umělecké agentury Výtvarné umění (fine arts) Reprodukční umění Mediální umění Film Multimediální umění Literatura, hudba jako dílo Obchod s autorskými právy Nakladatelská a vydavatelská činnost Architektura Kulturní instituce, památky Sponzoring a mecenášství Využití umělců, uměleckých děl pro reklamní a marketingové účely

Kulturní dědictví Nezisková oblast Obchod s uměním – komerční oblast

Subjekty na trzích s uměním Tvůrci Zprostředkovatelé Zájemci

Užití díla Koupě díla plní funkce: Prohlížení plní funkce: investice dekorace, estetický motiv prestiž Prohlížení plní funkce: výchovná vzdělávací estetická zábavná

Kulturní dědictví Hmotné Nehmotné Živé Neživé

Typy muzeí a možnosti marketingu – „PRODUKT“ Všeobecná muzea Umělecká muzea a galerie Historická muzea Památky a historická místa Muzea vědy, techniky a technologie Antropologická a etnografická muzea Zoologické a botanické zahrady Speciální monotématická muzea Velká, tzv. encyklopedická muzea Malá muzea lokálního významu

MOUSEION, MÚSEION, MUSAION Chrám múz Bohyň inspirace Patronek umění

Soukromé sbírky a jejich přístupnost. Katolická církev, Sixtus IV, 15. stol. Renesance, světská orientace, příroda, vynálezy Královské rodiny, sir Ashton Lever, 1774 1759 British Museum 1793 Louvre

Komerční art marketing Potřeba díla Způsobilost díla Disponibilita díla

Trh s uměním Primární trh Sekundární trh

Primární trh Vznik díla Soukromé agentury Prodej z ateliéru Z popudu umělce Dílo na zakázku Soukromé agentury Prodej z ateliéru Internetoví prodejci Prodejní galerie

Sekundární trh Prodejní galerie Aukční síně a domy Sotheby’s Christie’s Dorotheum Soukromí zprostředkovatelé Starožitníci Znalci

The Art Loss Register www.artloss.com

Poslání muzeí vs. střet zájmů Sbírat Uchovávat Zkoumat Vystavovat Vzdělávat

Nabídka muzeí Vlastní sbírky Mimořádné programy

Typologie muzeí podle tržní orientace Tradiční muzea Tradiční muzea modifikovaná Technická a vědeckotechnická muzea a centra Muzea jako místní kulturní centra Muzea řízená kurátory Muzea tržně orientovaná

Trh s uměním, jeho subjekty a funkce Analýza prostředí Vnitřní prostředí Tržní prostředí Legislativní prostředí a další regulace Konkurenční prostředí Makroprostředí

Konkurence Konkurence v oblasti přání Generická konkurence Konkurence formy Konkurence mezi organizacemi Kooperace

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_2_Trhy Nebo www.sks.cz stránky učitelů © Radka Johnová, 2007