Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK PODPOŘIT SPRÁVNÝ VÝVOJ NOVOROZENCE A DÍTĚTE - PŘÍPADNÁ TERAPIE VOJTOVOU METODOU (Mgr. Janetzky Vanda)
Advertisements

Kojenecké období.
Normální psychomotorický vývoj dítěte do 1. roku života
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
8. měsíc V poloze na zádech je během dne již zcela minimálně, většinou pouze ve spánku. Ze zad se okamžitě přetáčí na břicho, kde se plazí,umí se dostat.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Psychomotorický vývoj kojence
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
ÚRAZY V DĚTSTVÍ.
Kojenec – senzomotorika
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ
Lidé a čas 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Psychomotorický vývoj dítěte do jednoho roku
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE KOJENECKÉ OBDOBÍ
Downův a Edwardsův syndrom
Pří_227_Savci_Vývoj lidského plodu Autor: Mgr. Martina Vaculová
Výchovné zaměstnání v období kojeneckém
SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Zuzana Ježková Martina Drozdová Tereza Smejkalová Renata Světlíková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychomotorický vývoj a jeho poruchy Kurz Pediatrie
ONTOGENEZE LIDSKÉ MOTORIKY V 1. ROCE ŽIVOTA
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Zdroj obrazového materiálu
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
BATOLE Růst a vývoj dítěte. Charakteristika. Nejčastější patologie. Výživa u dětí. Poruchy výživy.
Jaký je naše tělo Kontrola
Podávání stravy kojencům a batolatům Obor: Všeobecná sestra
Vývoj schopností a dovedností u dítěte
BATOLE Růst a vývoj dítěte. Charakteristika. Nejčastější patologie. Výživa u dětí. Poruchy výživy.
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Můj komunikační pas Jmenuji se Martin Krtek. Osobní informace  Narodil jsem se  Oslovujte mne Martine.  Jsem žákem Základní školy speciální.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Péče o nemocné dítě.
Která čísla označují správné držení těla?
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12/01 Porod.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Prvouka Člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
Motorika Pohybový vývoj a diagnostika. Motorika  Je souhrnné označení pro pohyb  Je ukazatelem psychomotorického vývoje dítěte  Je oblastí diagnostiky.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Vývoj člověka Ontogeneze.
Postnatální období –starší školní věk
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
LIDSKÝ ORGANISMUS STAVBA TĚLA.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
13 odchylky ve skloňování podstatných jmen
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12/12- Růst a vývoj dítěte v prvním roce

Růst a vývoj dítěte v prvním roce Pracovní výchova – dívky 9.třída Prezentace č. 12

Přehled psychomotorického vývoje 1.měsíc: reflexní pohyby, poloha na zádech, držení ručiček v pěst, neudrží hlavičku 2. měsíc: sleduje očima, v poloze na břiše zvedne hlavičku, začíná se usmívat 3. měsíc: sleduje očima i hlavou, reaguje na zvuk, brouká si, poznává matku

4.měsíc: v poloze na zádech zvedá hlavičku, obrací se za zvukem, udrží předmět, hraje si s rukama 5.měsíc: sahá po hračkách, dává si je do úst, v poloze na břiše zvedá hlavu i horní polovinu těla

6.měsíc: najde zdroj hluku očima, přitahuje se do sedu, převrátí se na břicho, začíná poznávat blízké osoby 7.měsíc: hraje si s nohama, vyslovuje slabiky, v postýlce se zvedá, sedí a má uvolněné ruce pro hraní 8.měsíc: opakuje slabiky, samo se posadí, otočí se na zavolání, jí rohlík, plazí se

9. měsíc: dovede uchopit malý předmět mezi palec a ukazovák (např 9.měsíc: dovede uchopit malý předmět mezi palec a ukazovák (např. knoflík) leze po rukou a po kolenou, postaví se u nábytku 10.měsíc: na výzvu dělá paci-pacičky, předá předmět z ruky do ruky, chodí kolem nábytku a drží se oběma rukama, rozumí zákazu ne

11.měsíc: podá nebo ukáže známé předměty, vyleze na schody, chodí kolem nábytku a drží se jednou rukou, kouše tuhou stravu a umí pít z hrnečku 12.měsíc: staví se bez držení, někdy začíná samostatně chodit, rozumí slovům vyjadřující činnost

Psychomotorický vývoj (vývoj duševní a pohybový) je ovlivněn dědičným základem a postupným vytvářením podmíněných reflexů hlavním výchovným prostředkem je pohyb od narození také začíná citový vývoj dítěte oba rodiče by se měli podílet na vytváření harmonického rodinného prostředí jejich výchovné působení má být trpělivé, láskyplné, ale důsledné