Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování Mezopotámie
Opakujeme starověk Dějepis 2. stupeň
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
Mezopotámie oblast mezi řekami Eufrat a Tigris
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Starověký Egypt.
Opakujeme starověk.
MEZOPOTÁMIE Sumer.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: ___________________________________________________________________.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Charakteristika starověku
Mezopotámie Jakub Šetka.
Starověká Mezopotámie
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ296 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
PŘEDNÍ VÝCHOD.
STAROVĚK.
Vznik sumerských měst Sumerové - jih Mezopotámie, řeky Eufrat a Tigrid
Kultura starověké Mezopotámie
Starověká Mezopotámie
SUMERSKÁ SPOLEČNOST Časté války o území a o přístupy k surovinovým zdrojům způsobily, že v sumerských městech rostl význam funkce voleného vojenského velitele.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
VY_32_INOVACE_211_Mezopotámie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Starověk.
Úvod do starověku; Vznik písma
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MEZOPOTÁMIE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
OP VK Využívání ICT Sada č
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PŘEDNÍ VÝCHOD.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úvod do starověku uč. str
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
STAROVĚKÁ ORIENTÁLNÍ LITERATURA
Život mezi řekami Mezopotámie.
Mezopotámie VY_32_INOVACE_D
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum: 12. 10. 2011 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum: 12. 10. 2011 Název: VY_12_INOVACE_05_D6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2371 Téma: Mezopotámie - opakování Anotace: DUM; žáci si formou různých úkolů interaktivně, ústně i písemně procvičí probrané učivo týkající se Mezopotámie

MEZOPOTÁMIE OPAKOVÁNÍ NA TEST

1. Přiřaďte k sobě území a řeky: MEZOPOTÁMIE EGYPT INDIE ČÍNA INDUS ŽLUTÁ ŘEKA NIL GANGA TIGRIS EUFRAT

2. Pokuste se zodpovědět otázky: Jak se jmenuje období, které následovalo po PRAVĚKU? Kde vznikaly první státy? Z jaké nové suroviny se začínaly vyrábět nástroje? Jak se nazývá první sumerské písmo? Jaké vědy se začaly rozvíjet ve starověké Mezopotámii?

3. Rozluštěte slovo a pokuste se vysvětlit jeho význam: 1. GYPET=________________________ 2. DUNIS=________________________ 3. MÁPETIMOZOE=_________________ 4. IPARUMMAHC=___________________ 5. SOMÍP VÉKNOLÍ=________________ 6. DÁLOR=_______________________ 7. BORZN=_______________________ 8. MÉUVRÉSO=___________________ 9. LABYBON=______________________ 10. TASKÁBSRONYLABO SÍŘE=_______

4. Jaké vrstvy obyvatel žily v Mezopotámii?

5. Pokuste se v řadě písmen najít co nejvíce slov (čtená odpředu i odzadu): EUFRATIGRISUDNIPARUMMAHCBRONZÉVOREMUSBABYLONIL

Správné řešení: 1. Přiřaď k sobě území a řeky: Mezopotámie – Eufrat a Tigris Egypt – Nil Indie – Indus a Ganga Čína – Žlutá řeka 2. Pokuste se zodpovědět otázky: Jak se jmenuje období, které následovalo po PRAVĚKU? Starověk. Kde vznikaly první státy? V blízkosti velkých řek (např. Nil, Eufrat, Indus…atd.) Z jaké nové suroviny se začínaly vyrábět nástroje? Z bronzu. Jak se nazývá první sumerské písmo? Klínové písmo. Jaké vědy se začaly rozvíjet ve starověké Mezopotámii? Astronomie, matematika, historie, literatura, architektura.

3. Rozluštěte slovo a pokuste se vysvětlit jeho význam: GYPET - EGYPT – starověký stát u řeky Nil DUNIS - INDUS – řeka v Indii MÁPETIMOZOE - MEZOPOTÁMIE – starověký stát u řek Eufrat a Tigris IPARUMMAHC – CHAMMURAPI – panovník Starobabylonské říše SOMÍP VÉKNOLÍ – PÍSMO KLÍNOVÉ – obrázkové písmo užívané v Mezopotámii DÁLOR - RÁDLO – nástroj k orbě BORZN – BRONZ – surovina na výrobu nástrojů MÉUVRÉSO - SUMÉROVÉ – obyvatelé Mezopotámie LABYBON - BABYLON – hlavní město Starobabylonské říše TASKÁBSRONYLABO SÍŘE – STAROBABYLONSKÉ ŘÍŠE - říše, která vznikla na území Mezopotámie

4. Jaké vrstvy obyvatel žily v Mezopotámii? PANOVNÍK, PÍSAŘI, ÚŘEDNÍCI, VOJÁCI, KNĚŽÍ, ZEMĚDĚLCI, ŘEMESLNÍCI 5. Pokus se najít co nejvíce slov EUFRAT, TIGRIS, INDUS, CHAMMURAPI, BRONZ, SUMÉROVÉ, BABYLON, NIL

Použité zdroje: MICHOVSKÝ, Václav. Dějepis: Pravěk a starověk pro základní školy, 1. díl. Praha: SPL – Práce, 1996. 71 s., ISBN 80-208-0455-2.