Člověk a krajina – moderní krajina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Advertisements

Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Název VM
Co se ti vybaví pod pojmem krajina?. Krajina o Krajina je to, co vidíme kolem sebe… o Krajina je část zemského povrchu, který se liší od svého okolí…
Zemědělství.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Ekosystémy přírodní a umělé
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY IV
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s západočeským městem Tachovem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podmínkami jednotlivých typů travních.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_261.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Příroda ČR – přirozené ekosystémy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
KRAJINNÉ TYPY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
KULTURNÍ KRAJINA.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Významné nížiny, úvaly a pánve České republiky - interaktivní slepá mapa Autor: Mgr. Martin RosochaDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Název školyStřední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Významná pohoří Skandinávie - interaktivní slepá mapa
Významná pohoří Německa - interaktivní slepá mapa
Rožmberkové a jejich sídla
Významná pohoří Španělsko- interaktivní slepá mapa
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Člověk a krajina – průmyslová krajina
Významná pohoří Ukrajiny - interaktivní slepá mapa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Krajina – vymezení pojmu, typy krajin
VY_32_INOVACE_191 Tomáš Nový osmý kraje ČR
Prusko-rakouské války I
2. světová válka – Hon na Bismarck
Francouzská revoluce II
Judaismus – košer strava
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Judaismus – počítání času
Název prezentace (DUMu): Ohrožení půdy
Judaismus – biblické dějiny I
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Člověk a krajina – vliv člověka
Významná pohoří Maďarska interaktivní slepá mapa
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Křížovka – osobnosti 2. světové války
Křížovka – krycí názvy 2. světové války
Poslední Přemyslovci III
Příjemce podpory – škola:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Člověk a krajina – moderní krajina Autor RNDr. Markéta Drábková Datum: 15. 9. 2013 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

VY_32_INOVACE_BIO.kvinta.48_člověk a kraina_moderní krajina Škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BIO.kvinta.48_člověk a kraina_moderní krajina Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor RNDr. Markéta Drábková Název Člověk a krajina – moderní krajina Předmět Biologie Tematická oblast Ekologie a ochrana ŽP pro SŠ Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník SŠ  Metodický list/Anotace Zpracováno podle studijního textu pro biologickou olympiádu 2002/2003 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Rysy moderní krajiny Malá mozaikovitost Narušování (disturbance) Eutrofizace, cizorodé látky Malá přítomnost lidí Intenzivní nebo žádné hospodaření Neolit skončil Co bude dál? Víc scénářů

Malá mozaikovitost Starší krajina – jemná mozaika, větší počet malých sídel, políček s mezemi, lesy na neurodných místech Dnes – monotonní krajina – velké celky Jaká jsou podle tebe pro a proti? Ekonomicky, ekologicky? Najdi na mapách krajinu před víc než 100 lety a dnes.

Narušování (disturbance) Kulturní krajina je závislá na disturbancích – udržují bezlesí – pole, louka, pastvina Dnes narušování mnohem intenzivnější a pestřejší – rozježděné plochy, skrývky, kamenolomy, zarůstající opuštěná pole, opuštěné louky Znáš ve svém okolí místo, které se v poslední době výrazně změnilo?

Eutrofizace, cizorodé látky Dříve – sukcese blokována nedostatkem živin Dnes – umělá hnojiva, nitrofilní vegetace, eutrofizace vody, kyselé deště, dálkové ovlivnění hormony, léky, drogy Jak se projevuje eutrofizace vod?

Malá přítomnost lidí Koncentrace lidí do měst, práce v budovách, dojíždění za prací i z venkova Málo hospodářských zvířat Průmyslová krmiva ,,Petosféra,, – sportovní aktivity, ,, kochání se,, Země není živitelka, ale mazlíček neúcta k zemědělské půdě Jakou aktivitu jsi dělal v poslední době ,,venku,,

Intenzivní nebo žádné hospodaření Extenzivní kultury – trvalé a mírně ovlivňované člověkem Intenzivně – přehnojení, smrková monokultura, anglický trávník Vůbec – opuštěný kamenolom, halda, proluka ve městě

Neolit skončil Kdo má doma krávy, kozy, slepice, králíky…? Co bude dál? Víc scénářů Jak se bude společnost vyvíjet podle tebe?

http://www.biologickaolympiada.cz/files/pripravne_texty/PT2002.pdf