Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Advertisements

Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pravěk (EUPŠD2),
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Neolit  Šablona: III/2  Číslo: 68  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“ 
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Charakteristika výukového materiálu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DOBA BRONZOVÁ A ŽELEZNÁ
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Pravěk – doba kamenná a objev kovů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-13_ PALEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
le Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Procvičení a upevnění učiva
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Poslední Přemyslovci Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální.
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Neživá příroda - vzduch
Rovnice HRA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM: D6 - 8 Datum ověření ve výuce: 1.12.2010 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Pravěk Téma: Pravěk - shrnutí učiva

ANOTACE Výukový materiál slouží k celému zopakování dějepisného období – Pravěk. Možnost využití – písemná práce, tematická práce nebo samostatná práce. Obsah učiva je od historických pramenů, období podle druhu použitého materiálu až po pravěké národy a kmeny. Otázky jsou různorodé. Žáci procvičují, upevňují a objasňují vědomosti z rozsáhlého dějepisného období – Pravěk. Závěr obsahuje řešení, které žákům ihned odhalí správné odpovědi.

PRAVĚK POJMY UDÁLOSTI ČASOVÁ PŘÍMKA ŽIVOT LIDÍ DOBA KAMENNÁ, BROZNOVÁ, ŽELEZNÁ PRAVĚK V ČESKÝCH ZEMÍCH

1. Jak se dělí historické prameny.

Kde se mohou uchovávat historické prameny. 2. Kde se mohou uchovávat historické prameny.

3. Uveď století 476 935 1212 1620

Jak se rozdělují dějiny 4. Jak se rozdělují dějiny podle časových úseků.

5. Přelož a doplň názvy lidí: homo habilis homo erektus homo sapiens

Jak se dělí pravěk podle materiálu. 6. Jak se dělí pravěk podle materiálu.

7. Kdo je na obrázku. Z jakého materiálu je soška. Kde byla soška nalezena.

8. Co je to domestikace.

9. Kdo je to kočovník.

Vyjmenuj vynálezy prvních zemědělců. 10. Vyjmenuj vynálezy prvních zemědělců.

11. Slitina mědi a cínu je..........

K čemu se využívala technika – lidí do ztracené 12. K čemu se využívala technika – lidí do ztracené formy.

Patří nástroje sekoromlat do doby bronzové. 13. Patří nástroje sekoromlat do doby bronzové. ANO NE

14. Uveď kovářské nářadí z doby železné.

15. Uveď období doby bronzové a) 2000 let př. n. l. – 750 let př. n. l. b) 750 let př. n. l. – přelom letopočtu c) přelom letopočtu – 2 000 let n. l.

16. Seřaď názvy kmenů Slovanské kmeny Germánské kmeny Pravěké tlupy Keltové

17. Vyber pojmy, které souvisejí s Kelty oppida neopevněné vesnice polozemnice druidové Markomani žďáření uctívání více Bohů

které žily na našem území. 18. Uveď germánské kmeny, které žily na našem území.

Uveď jednoho slovanského 19. Uveď jednoho slovanského boha a jakou měl nadpřirozenou moc.

Které dějepisné období následuje po Pravěku. 20. Které dějepisné období následuje po Pravěku.

ŘEŠENÍ hmotné, písemné, umělecké muzea, knihovny, galerie, archívy 5., 10., 13., 17. století pravěk, starověk, středověk, novověk, nejnovější dějiny zručný, vzpřímený, rozumný doba kamenná, bronzová, železná Věstonická venuše, z pálené hlíny, z Dolních Věstonic 8. ochočování zvířat

ŘEŠENÍ 9. příslušník pasteveckého národa, který se stěhuje 10. vynálezy: oradlo, kolo 11. bronz 12. k výrobě nástroje, předmětů z bronzu 13. ANO 14. kovadlina, kleště, kladivo 15. A 16. Pravěké tlupy, Keltové, Germánské kmeny, Slovanské kmeny

ŘEŠENÍ 17. oppida, druidové 18. Markomani, Kvádrové 19. Perun – bůh hromů, blesků, deště 20. Starověk

POUŽITÉ ZDROJE Válková Veronika; Dějepis 6 – učebnice; SPN Praha 2006 2. Bednaříková J.; Kysačan L.; fejfušová M. – Dějepis – Pravěk a starověk (učebnice), nakladatelství Nová škola 2007 3. Autor kolektivů, Dějepis 6 – učebnice; Fraus Plzeň 2007