Portfolio analýza Model GE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Advertisements

Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
2.Vnitřní analýza.
Cenová strategie Eduard Andráši.
Analýza konkurenčního postavení
Strategické plánování v marketingu
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Výběr trhu pro export, strategický marketing
Strategická mezera a její analýza s ohledem na nutnost změny strategie
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Metody analýzy portfólia
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_01.
Tržní prostředí.
Marketing Základy a postupy..
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Případová studie Klasik teoretická východiska
Odpisy dlouhodobého majetku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Likvidace obchodní společnosti 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Matice výrobkového portfolia Bostonská matice Podstata matice Pomůže rozhodnout, které produkty je vhodné podporovat a které se naopak mohou z nabídky.
Teorie komunikace 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Životopis 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Zaměstnanci v podniku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Práva duševního vlastnictví 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Portfolio analýza Matice BCG – Boston Consulting Group /bostonská matice/ 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MARKETING Přednáška P
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Rozdíly mezi různým podniky právnických osob
Digitální učební materiál
Pracovní podmínky žen a mladistvých
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
4 způsoby jak zvítězit v konkurenčním boji
Analýza hodnot zákazníka
Tvorba marketingového mixu
Uzavírání smluv CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketingový systém řízení
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Nezaměstnanost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Oběžný majetek CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Výrobní činnost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Náklady CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing Základy a postupy..
Veřejná obchodní společnost
Podnikání a jeho právní formy
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Portfolio analýza Model GE CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, 500 03 Hradec Králové Portfolio analýza Model GE Hradec Králové 5. 2. 2013

Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5 Název školy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektu CZ 1.07/1.5.00/34.0314 Název projektu Moderní škola Číslo DUM CSA_OPVK15_043 Předmět Marketing Tematický celek Marketingový informační systém Název materiálu GE rastr Autor Ing. Iva Kovaříková Datum ověření, třída 14.2. 2012, 3.A Časová dotace 45 min Pomůcky PC, projektor, flash disk Vzdělávací cíl Pochopení významu fungování informačního systému marketingu, ukázka fungování analytických metod v praxi.

Portfolio analýza - pokračování Model GE

GE rastr Dalším známým modelem je tzv. GE rastr, jehož autorem je významná americká společnost General Electric. Jedná se o zdokonalenou analýzu, která bere v úvahu - na rozdíl od BCG matice - i další faktory, které ovlivňují postavení SBU na trhu. Jde tedy o multikriteriální analýzu.

Atraktivnost trhu GE rastr pracuje se dvěma proměnnými: celková velikost trhu inflační zranitelnost technologická náročnost intenzita konkurence roční tempo růstu trhu dlouhodobá míra zisku

2. Konkurenční postavení růst podílu tržní podíl renomé značky efektivnost propagace distribuční síť úroveň výzkumu a vývoje jednotkové náklady

Každá firma se může poté rozhodnout, které z výše uvedených faktorů jsou pro ni z hlediska obou dimenzí /atraktivnost trhu a konkurenční postavení na trhu/ důležité. Atraktivnost závisí především na velikosti trhu a jeho ročním tempu růstu, konkurenční postavení zejména na růstu tržního podílu.

Jestliže jedna z těchto dimenzí chybí, pak nemůže obchod v žádném případě přinášet vynikající výsledky. Ani silná firma operující na málo atraktivním trhu nebo slabá firma operující na atraktivním trhu nebude dosahovat vysokého zisku.

Na základě tohoto zohlednění může analytik umístit do matice bod, který představuje postavení jednotlivého obchodu. Kolem bodu nakreslí kruh, jehož plocha vyjadřuje relativní velikost trhu. Tržní podíl společnosti je pak znázorněn výsečí v kruhu.

Matice společnosti General Electric

Matice má tři zóny. Buňky vlevo nahoře obsahují silné strategické podnikatelské jednotky, do nichž by měla společnost investovat a které by měla dále rozvíjet. Buňky na diagonále obsahují středně atraktivní jednotky. Zde by měla společnost nadále udržovat stejnou úroveň investic. Tři buňky vpravo dole značí SBU s nízkou celkovou atraktivitou. Společnost by se měla vážně zamyslet nad tím, zda je nemá vytěžit, případně se jich zbavit.

Kritika portfoliových modelů Nepřiměřená podpora SBU s vysokým tempem růstu Zanedbání řízení běžných obchodů Kompromisy při známkování jednotlivých faktorů Mnoho obchodů skončí díky známkování uprostřed matice Analýza negarantuje nalezení nejlepší strategie

Použité zdroje: 1. KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2. 2. KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, realizace a kontrola. 1. vyd. v čes. jazyce. Praha: Victoria Publishing, 1992, xxvii, 789 s. ISBN 80-856- 0508-2.