Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P14/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu:Botanika –věda o rostlinách.
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Víte, jak vypadá rostlina uvnitř?
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Jednobuněční.
Přechod rostlin na souš
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Obr. 1 Pro 6. ročník Opakování buňky.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Uspořádání rostlinného těla
Číslo a název šablony klíčové aktivity
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Základní struktura živých organismů
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Buňka.
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vegetativní orgány LIst
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Anatomie rostlinných orgánů
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola:. Základní škola Kladruby
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Úvod do botaniky.
ROZLIŠENÍ BUNĚK PŘÍRODOPIS 6.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3459 Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Vzdělávání pro konkurenceschopnost č. výzvy 21, prior. osa 7.1. Počáteční vzdělávání Výuková oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_91 Ročník: 7. Sada: Přírodopis Druh: Učební materiál Autor: Mgr. Nikola Žolnová Název: Úvod do botaniky Anotace: Materiál slouží k seznámení se základními botanickými pojmy. Žáci si zde zopakují pojmy, se kterými se setkali již v 6. ročníku. Tento výukový materiál může sloužit i jako zápis do sešitu. Datum vytvoření: 15. 1. 2013 Datum ověření: 16. 1. 2013

ÚVOD DO BOTANIKY Obr. 2 Obr. 1

Botanika vědní obor zabývající se rostlinami pro zopakování: fotosyntéza – 6CO2+6H2OC6H12O6+6O2+energie potravní pyramida producent – zelené rostliny, vytváří živiny konzument – požírají rostliny a živočichy DRAVEC HAD ŽÁBA BEZOBRATLÍ ROSTLINY

stavba rostlinné buňky mitochondrie vakuola buněčná stěna chloroplast cytoplazmatická membrána jádro cytoplazma Obr. 3

vědní obory botaniky: systematická botanika - popisuje a třídí rostliny do systémů morfologie - popisuje a studuje vnější stavbu rostlin anatomie - popisuje a studuje vnitřní stavbu rostlin fyziologie - popisuje zkoumá životní děje rostlin

Vyšší rostliny = MECHOROSTY = PLAVUNĚ = PŘESLIČKY = KAPRADINY Botanický systém Nižší rostliny = ŘASY Vyšší rostliny = MECHOROSTY = PLAVUNĚ = PŘESLIČKY = KAPRADINY = NAHOSEMENNÉ ROSTLINY - jinany - jehličnany = KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY - dvouděložné - jednoděložné Obr. 4 Obr. 5 Obr. 7 Obr. 8 Obr. 9 Obr. 6 Obr. 10 Obr. 12 Obr. 11

Přechod rostlin na souš původně vodní rostliny přechod na souš  PLETIVA pletiva - seskupení buněk stejného tvaru, funkce a původu - nauka o pletivech = HISTOLOGIE typy pletiv: pletivo vodivé rozvádí vodu a živiny od kořene do dalších částí těla Obr. 13

kryje povrch rostlinného těla, chrání před vysycháním pletivo krycí kryje povrch rostlinného těla, chrání před vysycháním pokožka – obsahuje průduchy - výměna plynů a páry pletivo podpůrné udržuje tvar a vzpřímený růst rostlin pletivo zásobní - ukládání zásobních látek Obr. 14

Použité zdroje Obr. 1 LINDSEY, James K. Polytrichum commune. Wikipedia [online]. 2004 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Polytrichum.commune.2.jpg Obr. 2 Leaf. Wikipedia [online]. 2004 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leaf_1_web.jpg Obr. 3 MAŇAS, Michal. Plant cell structure. Wikipedia [online]. 2006 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eukaryota_cell_strucutre.PNG Obr. 4 KEISOTYO. Spirogyra sp. Wikipedia [online]. 2006 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Spirogyra_sp.jpg Obr. 5 ALGIRDAS. Leucobryum glaucum. Wikipedia [online]. 2005 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leucobryum_glaucum.jpg Obr. 6 HAYNOLD, Bernd. Lycopodium clavatum. Wikipedia [online]. 2005 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lycopodium_clavatum_151207.jpg Obr. 7 PORSE, Sten. Equisetum arvense. Wikipedia [online]. 2006 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Equisetum-arvense-vegetative.JPG

Obr. 8 VALÉRIE75. Dryopteris filix. Wikipedia [online]. 2006 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Dryopteris_filix-mas_001.jpg Obr. 9 KRAASCH, Reinhard. Gingko. Wikipedia [online]. 2003 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gingko-Blaetter.jpg Obr. 10 HERMAN. Pinus mugo. Wikipedia [online]. 1996 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pinus_mugo_plant.jpg Obr. 11 LADAROZAN. Leknin. Wikipedia [online]. 2005 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leknin2.jpg Obr. 12 ROWEROMANIAK. Leucoium vernum. Wikipedia [online]. 2007 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leucoium_vernum_411-20.jpg Obr. 13 BAMADING. Leitbuendel zea mays. Wikipedia [online]. 2002 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Leitbuendel_zea_mays.jpg Obr. 14 BAMADING. Tomato leaf stomate. Wikipedia [online]. 2007 [cit. 2013-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tomato_leaf_stomate_1-color.jpg

ČABRADOVÁ, Věra, František HASCH, Jaroslav SEJPKA a Ivana VANĚČKOVÁ ČABRADOVÁ, Věra, František HASCH, Jaroslav SEJPKA a Ivana VANĚČKOVÁ. Přírodopis 7: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: FRAUS, 2005. ISBN 80-7238-424-4. JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie: pro gymnázia. Olomouc: OLOMOUC, 1999. ISBN 80-7182-070-9. Archiv autora