Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Digitální učební materiál
Užití Pythagorovy věty – 4. část
Elektronická učebnice - I
Povrch kvádru a krychle
Matematika Povrchy těles.
Povrchy a objemy těles.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Objem a povrch válce Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Kružnice Matematika, 5. ročník VY_32_INOVACE_082, 5. sada, M ANOTACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Tělesa –čtyřboký hranol
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VÝROBEK ZE DŘEVA HRACÍ KOSTKA Mgr. Jakub Karásek
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Povrch krychle.
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3228 Datum: 12. 5. 2013 Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Mgr. Kateřina Zimplová Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh, téma: VY_32_INOVACE_M4-5_17_Krychle_5.ročník Metodické doporučení/anotace: DUM slouží k výkladu a rozšíření učiva.

Krychle

Krychle A B D E F G H C Krychle v číslech Krychle je těleso Všechny její stěny jsou čtverce Všechny hrany mají stejnou délku Všechny úhly pravé stěna hrana A B D E F G H Krychle v číslech C 8 vrcholů 12 stejně dlouhých hran 6 stejných čtvercových stěn

Síť krychle Síť krychle je rovinný obrazec, ze kterého můžeme krychli po vystřihnutí poskládat.

Síť krychle další příklady sítí

Příklad Vejde se nám vystřihovánka krychle o hraně a = 6,5 cm na papír formátu A4? Papír má rozměry 29,7 x 21,0 cm 21 29,7 Vyznačíme rozměry do náčrtku 6,5 Nejprve změříme rozměry běžného papíru A4 Načrtneme si libovolnou síť krychle Sečteme rozměry v nejširším a nejdelším místě Šířka = 3 . 6,5 cm = 19,5 cm Délka = 4 . 6,5 cm = 26 cm Rozměry papíru jsou větší než rozměry krychle. Vystřihovánka se na papír VEJDE.

S = 6.a2 = 6 . a . a Povrch krychle a2 Povrch krychle je dán součtem obsahů všech čtverců které ji tvoří. a2 S = 6.a2 = 6 . a . a

Příklad Plechovka s barvou vystačí na 3 m2 Příklad Plechovka s barvou vystačí na 3 m2. Na kolik kostek o hraně a = 10 cm nám barva vystačí? Vypočteme povrch jedné kostky a = 10 cm a S = 6 . a . a = 6 . 10 . 10 = 600 cm2 Převedeme vydatnost plechovky na cm2 3 m2 = 30000 cm2 Když vydělíme vydatnost plechovky povrchem jedné plechovky, číslo které nám vyjde, představuje počet plechovek, které můžeme natřít. Počet plechovek = 30000 : 600 = 50 Jednou plechovkou natřeme 50 kostek.

Použité zdroje Učební texty byly vytvořeny s využitím učebnice: JUSTOVÁ, Jaroslava: Matematika pro 5. ročník ZŠ, 2. díl. 1. vyd. Praha: ALTER, 1996