rozšíření slovní zásoby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_15_NJ_KOMMUNIKATION téma Kommunikation číslo projektuCZ.1.07/ /
Advertisements

Essen und Trinken VY_32_INOVACE_02-26 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_06_NJ_EINKAUFEN témaEinkaufen číslo projektu CZ.1.07/ /
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.18_slovesa_se_zmenou_kmenove_samohlasky Datum:
M eine Umgebung: W as kann man hier sehen? Název školy: ZŠ a MŠ Dobrá Voda u Českých Budějovic Autor: Mgr. Petra Miková Název: VY_22_INOVACE_ZNJ.9.29 Téma:
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_06.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_17 Lokale Präpositionen TEMA:Jazyková.
Název školy ZŠ. J.E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_01_NJ_FARBEN témaFarben číslo projektuCZ.1.07/ /
Název školy ZŠ. J.E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_24_NJ_HAUSTIERE témaHaustiere číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.7 Mnohovýznamová slova Název sady: Český jazyk a literatura 3.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
Určování časových údajů VY_32_INOVACE_02-09 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Pyramida zdravé výživy VY_32_INOVACE_02_36. Pyramida zdravé výživy Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Energetická hodnota potravin (EH)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
WORD Číslování stránek
Vynechávání členu u podstatných jmen
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Pády podstatných jmen, rod střední, člen neurčitý
Pády podstatných jmen v množném čísle
Pády podstatných jmen, rod střední, člen určitý
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Essen und Trinken VY_22_INOVACE_07_125
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola VY_32_INOVACE_03_NJ_WOHNEN
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2012 Ročník
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Podstatná jména pomnožná hromadná a látková
WORD Tabulky - ohraničení
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
VY__III/2__INOVACE__161 Režim dne školáka.
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Označování času v němčině
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen neurčitý
Jednotky hmotnosti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
3/4 takt 3. ročník.
IM RESTAURANT ( k o m i k s )
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

rozšíření slovní zásoby Auf dem markt Konverzace, rozšíření slovní zásoby Název školy: ZŠ a MŠ Dobrá Voda u Českých Budějovic Autor: Petra Miková Název: VY_22_INOVACE_ZNJ.8.03 Téma: Auf dem Markt

Auf dem markt Konverzace, rozšíření slovní zásoby

Sloveso „können“ = moci, umět tzv. způsobové sloveso = potřebuje doplnit infinitivem s tímto infinitivem tvoří tzv. větný rámec je v čísle jednotném nepravidelné 1. a 3. osoba čísla jednotného je stejná

Větný rámec Vždy začíná způsobovým slovesem, končí infinitivem Ich kann einkaufen. Ich kann noch heute einkaufen. Ich kann noch heute etwas einkaufen. Ich kann noch heute etwas meiner Mutti und meinem Vati einkaufen.

Dnes se nemohu učit němčinu.  Dnes musím malovat. Versuche übersetzen: Mohu se učit. Dnes se mohu učit. Dnes se nemohu učit. Dnes se nemohu nic učit. Dnes se nemohu učit němčinu.  Dnes musím malovat. (začni vždy podmětem)

Rozšíření slovní zásoby máslo = e Butter chleba = s Brot, -e mléko = e Milch sýr = r Käse houska = s Brötchen maso = s Fleisch ryba = r Fisch, -e zelenina = s Gemüse ovoce = s Obst

Versuche übersetzen: Verkäuferin: Guten Tag, was wünschen Sie? Ich: Ich möchte Fisch und Käse einkaufen. Haben Sie alles frisch? Verkäuferin: Ja, natürlich, Sie können schauen oder auch Käse schmecken. Ich: Danke. Wie viel kostet es? Verkäuferin: Fische kosten 3, 25 Euro, ein Stück Käse kostet 4, 75 Euro. Ich: Danke, ich nehme beide. Auf Wiedersehen! Verkäuferin: Danke, auf Wiedersehen!

Übersetze mit dem wörterbuch: frisch natürlich schauen schmecken beide Která z těchto slov připomíná jiný cizí jazyk? A který? A víš proč? Které z těchto slov - drobně upravené - používá také čeština? Znáš jiná německá slova, která jsme převzali z němčiny?

Označení míry, hmotnosti a množství zwei Glas Bier = dvě sklenice piva zwei Flaschen Milch = šest lahví mléka fünf Stück Fische = pět kusů ryb sechs Kilo Äpfel = šest kilo jablek drei Tassen Kaffee = dva šálky kávy drei Pfund Kartoffeln = kilo a půl brambor ! das Pfund = 500 gramů; používané spíše v Německu, kde upřednostňují gramy před dekagramy

Rozšíření slovní zásoby A teď něco, co nám chutná: e Johannisbeere e Erdbeere e Himbeere e Blaubeere e Brombeere Najdi ve slovníku, cože je to „Beere“ 

Gratuluji! Používání větného rámce Rozšířili jsme si slovní zásobu Zvládli jsme následující: Používání větného rámce Rozšířili jsme si slovní zásobu Připomněli si 3. pád zájmen „mein“, „dein“ Řekli si něco o mírách a váhách v německy mluvících zemích Na závěr poslední překlad: Er hat Butter auf dem Kopf. Jaký význam má toto přísloví?

ANOTACE Tato prezentace je určena žákům 8. ročníku pro vzdělávací obor Základy německého jazyka. Žáci se seznámí s možností, jak vést jednoduchý rozhovor nejen na tržišti Prezentace obsahuje obohacení slovní zásoby + seznámení s označením měr, množství a vah v německy mluvících zemích Gramatika – sloveso „können“, větný rámec, 3. pád „mein“, „dein“ – vše jako opakování Očekávaný výstup Žák si uvědomuje rozdílnost stavby české a německé věty; chápe princip větného rámce.

Fotografie: archiv autorky Obrázky: kliparty Microsoft PowerPoint Použité zdroje Fotografie: archiv autorky Obrázky: kliparty Microsoft PowerPoint Německá vlajka: cs.wikipedia.org/wiki/Německá_vlajka Stránka 7 a 10 –Google -obrázky Prohlášení Není-li uvedeno jinak, je materiál dílem autorky podle tematických plánů odpovídajících ŠVP.

Identifikační tabulka Autor: Petra Miková Vytvořeno dne: 14. 10. 2012 Odpilotováno dne: 18. 10. 2012 Ve třídě: v 8. ročníku Vzdělávací oblast: Cizí jazyky Vzdělávací obor: Základy německého jazyka Tematický okruh: Nakupování Téma: Na tržišti (Auf dem Markt) Klíčová slova: können, větný rámec; mein, dein; wie viel kostet es?; lesní plodiny; potraviny; míry a váhy