Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

Využití cloudových služeb ve školství
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Jsou televize dalším ohroženým druhem?
Zkušenosti z měření PMD podél optických tras
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Komplexní řešení metropolitních sítí
Licenční politika Pro výuku devátého ročníku ZŠ Vypracoval: S.V.
Monitorovací systém Asistent
Národní síť VTP v ČR Pavel Švejda Společnost vědeckotechnických parků ČR Seminář Podnikové inkubace
Komplexní řešení pro monitorování a bezpečnost datové sítě Správa IT infrastruktury: lépe, snadněji, bezpečněji a levněji.
NetMonitor jaké služby nabízí a jak s ním pracujeme CIF
Sdružení pro internetovou reklamu Mobilní metokomise.
Operační systémy. OPERAČNÍ SYSTÉMY pomoc operátorovi, podpora vlastností reálného času, víceuživatelských a více úlohových systémů.
Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Tvorba webových aplikací
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Informatika Internet.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Webové stránky obcí jako zdroj informací pro občany Mgr. Andrej Kyselica Oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti Český statistický.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Měření mobilních služeb Mobilní metokomise Mobile Internet Forum 2010.
Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná Rozdíl je v lidech TechIN - Propojení studia a praxe , Karviná ROZVOJEM.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Mobilní trh v číslech Internet Advertising Conference 2011 Pracovní skupina pro mobilní reklamu.
Zavádění a údržba informačních systémů
Statutárního města Liberec
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Počítačové sítě Architektura.
Lokální počítačové sítě Novell Netware Ing. Zdeněk Votruba Technická fakulta ČZU Laboratoř výpočetních aplikací.
Internetový prohlížeč
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Úvod do JavaScriptu JavaScript je p JavaScript je programovací jazyk, který se používá na webových stránkách. JavaScript je typu KLIENT - KLIENT To znamená,
Martin Goldammer.  Model nasazení  veřejný (Public cloud computing)  soukromý (Private cloud computing)  hybridní (Hybrid cloud computing)  komunitní.
Web 2.0, folksonomie a uživatelská rozhraní Lenka Němečková Eliška Pavlásková Založeno mimo jiné na prezentacích prof. B. Whitea „The Promise of Rich User.
Obsah systému péče o zdraví zaměstnanců a jeho praktická aplikace v konkrétním prostředí POKRAČOVÁNÍ Ing. Kristýna Přibylová.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Aktivní inovační podpora malých a středních firem v koridoru od Baltického po Středozemní moře.
Posuzování kvality národních internetových zdrojů
Vzdálená správa Tomáš Kalný.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor Výsledky za březen 2010.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
NaturNet Plus Počítačem podporované vzdělávání na ochranu životního prostředí REGEO ICT ŘŠENÍ PRO VENKOVSKÝ TURISMUS.
Open Source LMS systémy Open eDoceo Miroslav Bureš.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Měření sledovanosti obrazovek připojených k internetu Tomáš Bičík INNOVATION DAY, 7. října 2015.
Page 1 Energetická závislost EU - Možná řešení - Daniela Štoková.
EPreskripce – lékařský záznam – pozadí a zkušenosti z Dánska 17. prosince 2008 SÚKL Praha Příprava lékáren na ePreskripci a poskytování údajů o vydaných.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Přednáška Akce: Přednášející: Agnieszka Markiewicz | Sales Digital Products | Kärcher | TFM Kärcher Digital Solutions.
Vývoj mobilních her a současné trendy
Elektronické bankovnictví
DRUHY POČÍTAČŮ Simona Korbová / 1.L.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
A – FORUM CS A KVALITA Mgr. Bc. Jan Vojvodík A – FORUM CS
Praktický návod při vyhodnocování
Tomáš Búřil, předseda Výkonné rady SPIR
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
Web Application Scanning
Prezentace projektu SMART_watch
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování? Pavel Ševera, SPIR Internet Advertising Conference 27.4.2010, Slovanský dům, Praha

OBSAH 1. Způsoby měření internetové návštěvnosti 2. Smysl auditovaného (nezávislého) měření 3. Měřící systémy ve vybraných zemích 4. Možnosti zkvalitnění měření českého internetu

Internet: nelépe měřitelné médium ?

Měření internetové návštěvnosti Kvanta dat, různé měřící systémy ZNALOST? CHAOS? Nedostatečná mezinárodní standardizace Různé přístupy k měření internetové návštěvnosti CO? X KDO, JAK ? 4

Měření internetové návštěvnosti 2 hlavní přístupy k měření internetové návštěvnosti: Na straně měřeného serveru (site-centric) Na straně prohlížeče uživatele (user-centric) Site-centric User-centric Kódy vkládané do stránek, Census: měření kompletní návštěvnosti Úsudek ze vzorku uživatelů na celou (internetovou) populaci 5

Site-centric přístup (na straně měřeného serveru) Výhody: Detailní záznam aktivity uživatele na stránce Nízké náklady Nevýhody: Založeno na cookies – prohlížečích, nikoli reálných uživatelích Obtížně měřitelná sociodemografie a výpočet RU Funkční pouze pro participující servery 6

User-centric přístup (na straně uživatele) „Tradiční“ přístup známý z jiných mediatypů Zpravidla pomocí instalované aplikace monitrující všechny on-line aktivity na daném počítači Problematika správné konstrukce panelu Výhody: Snažší měření sociodemografie a výpočet reálných uživatelů Nevýhody: Vyšší náklady, omezený vzorek na měření malých webů, problém sledování různých on-line lokalit 7

Hybridní přístup Spojení výhod site-centric a user-centric přístupu Postihuje celkový traffic i sociodemografii Komplexní informace pro mediální plánování v on-line prostředí Problematika fúzování obou přístupů

JIC – Joint Industry Commitee Auditované měření JIC – Joint Industry Commitee (národní asociace podobné SPIRu sdružující internetové hráče na trhu) HLAVNÍ CÍLE: Zadavatel auditovaného měření on-line návštěvnosti (objektivní, srovnatelná a nezávislá data) Metodologická transparentnost Rozvoj internetu Standardizace 9

Auditované měření ve vybraných zemích Česká republika Zadavatelem výzkumu a vlastníkem dat SPIR Realizátorem Gemius + Mediaresearch Hybridní přístup: rozsáhlý „joint“ panel (cca 30.000 lidí), on-line rekrutace na základě vyplněných pop-up dotazníků Příprava měření streamovaného obsahu a mobilního internetu (první data plánovaná v červnu) V Evropě poměrně pokročilé řešení 10

Sousední státy Slovensko Polsko Německo Rakousko Auditované měření ve vybraných zemích Sousední státy Slovensko Cookie panel (40.000 lidí) Mobilní internet a videostreaming nejsou součástí řešení Polsko Softwarový panel (18.000 lidí) Zatím také bez měření mobilů a videostreamingu Německo Komplikovaný systém několika různých dodavatelů dat Technická stránka site-centric měření: Infonline Dodavatel softwaru pro měření: Spring Kontrola scriptů a audit řešení: IVW Fůzování site-centric dat s on-line a off-line výzkumem pro výpočet RU: zadává a kontroluje AGOF, provádí TNS Není používán měřící software, ale statistické modelování Rakousko Podobné řešení jako v Německu 11

Další vybrané státy Maďarsko Bulharsko Slovinsko Itálie Velká Británie Auditované měření ve vybraných zemích Další vybrané státy - Joint panel Měření videostreamingu Maďarsko Měření provádí současně 2 společnosti: 2 datové sady Zatím jen site-centric měření Bulharsko Site-centric měření kombinované s telefonickým a on-line průzkumem Měření mobilního internetu a videostreamingu se připravuje Slovinsko Itálie Hybridní řešení (softwarový panel 40.000 lidí) Měření mobilního internetu a videostreamingu se připravuje Měření založeno na softwarovém panelu (50.000 lidí) rekrutovaném offline i online, rozlišen přístup domov, práce Měření videostreamingu a mobilního internetu bude spuštěno letos Velká Británie 12

Příklady dalších měřících systémů Společnosti poskytující rozsahem a kvalitou srovnatelné řešení jako současný realizátor Mediaresearch + Gemius  Globální působnost Měření mobilního internetu   Měření videostreamingu  Hybridní přístup  Řada dalších firem schopných zajistit měření ve spolupráci 13

Možnosti zkvalitnění měření českého internetu Kvalita měření je závislá na objemu vynaložených prostředků - Kvalitnější rekrutace do panelu - Rozlišení přístupů na internet z různých lokalit - Měření vystavenosti reklamě, zohlednění neaktivních oken, AJAX - Mobilní panel pro srovnatelná sociodemografická data - Propojení s plánovacími systémy agentur - Technické zdokonalení měřícího softwaru (nezávisle na prohlížeči, počítači) - 3 screen measurement 14

Pro další informace prosím kontaktujte Děkuji za pozornost Pro další informace prosím kontaktujte pavel.severa@spir.cz petr.kolar@spir.cz www.spir.cz 15