ROLE METABOLIZMU ve vývoji chrupu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
POHYBOVÉ AKTIVITY FYZIOTERAPIE DiS. Radomíra Koubová.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Zdravý úsměv preventivní program pro zlepšení stavu chrupu dětí Diana Kubů.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – temnostní fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Název DUMu: VY_52_INOVACE_14_3_NÁZVOSLOVÍ SOLí Číslo skupiny: 3 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / CHEMIE.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 13 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Autor: Mgr.Lenka Preisová
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Komplexní systém hodnocení
Člověk a vývoj civilizace
Od skupiny ke kooperaci
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
Název vzdělávacího materiálu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_Slo_II_04 Oxidy 2 ppt.
Věcné učení Ochrana přírody
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Správa sociálního zabezpečení
POVOLÁNÍ.
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SOLI.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: Moderní škola
Sírany Vojta Čech.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Právo sociálního zabezpečení
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SLUŽBY RENOMIA BENEFIT PRO ČLENY OS KOVO
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

ROLE METABOLIZMU ve vývoji chrupu MUDr. Ilona Ludvíková

Základní pojmy METABOLICKÝ POTENCIÁL JEDINCE vrozené dispozice (genetika) + epigenetika METABOLICKÁ REZERVA výkyvy v energetice a metabolismu INDIVIDUÁLNÍ ADAPTAČNÍ SCHOPNOSTI METABOLISMU velké pole, kde se dá mnohé měnit:  homeopatická informace  úprava životního stylu

Výhoda pohledu stomatologa sleduje vývoj stomatognátního systému v čase sleduje vývojové etapy tkání ze všech tří zárodečných listů sleduje odezvu organismu na životní styl sleduje odezvu organismu na vnější zásahy (úrazy, intoxikace, infekce) sleduje odezvu organismu na hom. léčbu (pravidelný recall systém po půl roce)

Třístupňový systém sledování TĚHOTENSTVÍ Během intrauterinního vývoje se zakládá celý dočasný chrup a první stálé moláry. V druhém trimestru matka odhalí své metabolické predispozice a ve třetím trimestru své metabolické rezervy. ERUPCE DOČASNÉHO CHRUPU První návštěva u stomatologa do jednoho roku dítěte, potíže při erupci, vývoj spolupráce při ošetření. ERUPCE STÁLÉHO CHRUPU Období růstových akcelerací a přestavba mezičelistních vztahů – ortodontická terapie.

Kombinovaná terapie Ve své praxi využívám kombinaci tří terapeutických pohledů: KONSTITUČNÍ TERAPIE TERAPIE SCHÜSSLEROVÝMI SOLEMI OVLIVNĚNÍ PREDISPOZIC dle H. BERNARDA Celé profylaktické schéma doplňuji dle aktuálního stavu homeopatikem rostlinného původu – to nabídne pro organismus srozumitelné stavební schéma. Komplexní homeopatická léčba dle pravidel klinické homeopatie je samozřejmě nadřazena celému výše uvedenému systému.

Návrat ke konstitučnímu pohledu Využití tezí dle Nebela a Vaniera v praxi SULFURICKÁ KONSTITUCE KARBONICKÁ KONSTITUCE FOSFORICKÁ KONSTITUCE FLUORICKÁ KONSTITUCE

Období podle H. Bernarda období vápenaté - CALCAREA období hořečnaté - MAGNESIA období draselné - KALIUM období sodné - NATRUM období barnaté - BARYTA období amonné - AMMONIUM období kyselin - ACIDUM Jednotlivá období, kterými organismus prochází, jsou typická zvýšenou potřebou homeopatické informace směrem k určité skupině minerálů.

OBJEVOVÁNÍ Spočívá v tom, že sledujeme stejné věci jako všichni ostatní, ale myslíme si něco jiného … Albert Szent-Gyorgyi von Nagyrapolt (1893-1986) nositel Nobelovy ceny

Děkuji vám za pozornost.