Konce a začátky z hlediska New Age

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Advertisements

Hodnotová orientace svobodné generace
Socioekonomická geografie
Řeč, jazyk, mluva.
Základní pojmy a souvislosti
Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
Etika autenticity-Charles Taylor Zpracoval : J.Lang.
Předmět a prameny pracovního práva
Durkheimovo pojetí času jako sociální kategorie Jiří Šubrt Katedra sociologie FF UK Praha
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
VILFREDO PARETO.
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Osvícenství.
Dominik nedzbala Svět TECHNIKY A JÁ Můj pohled na věc
Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci,  Je plné radosti = jásavý chvalozpěv. Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, 2013.
KOMUNISMUS Michal Hess.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Technika (z řeckého techné – řemeslo, umění) je základní označení pro složku lidské kultury, která zaručuje schopnost nebo dovednost v kterémkoli oboru.
Motivační témata a životní příběhy
Rozdíly mezi osobnostmi
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Cesta a význam dó, tao Staří válečníci se vydávali dokonale připraveni na krvavou cestu života Ani dnes to není jiné, stačí např.nasednout do automobilu…
Buddhistická magie.
Motivační témata a životní příběhy
Člověk jako přírodní a společenská bytost
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Průřezová témata.
26. července26. července 1875 – 6. června června1961 Byl švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie. Jeho přínos psychologii.
Psychologie osobnosti
Všeobecné osobnostní právo
prof. RNDr. Rudolf Brázdil, DrSc. Mgr. Zdeněk Máčka, Ph.D.
Marek Zámečník C4A ŽIVOTNÍ SÍLA.   francouzský filozof  představitel filozofie života  z rodiny židovského hudebníka  studium matematiky.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Základní principy geografického výzkumu
Environmentální etika
Psychologické aspekty zdraví
Spirituální teologie 5. DOBRÁ A ŠPATNÁ MOC. Úvodem  Celou Biblí prochází kritika moci  Dobrá moc je jen ta, která chrání slabé  Násilní lidé potřebují.
1. Nervová soustava: úvod.
Transpersonální psychologie
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
OBLÍBENÝ PŘEDMĚT. Krátce o předmětu Tento předmět sdružuje široké spektrum oborů, které se týkají soužití lidí ve společnosti i mimo ni. Filosofie Ekonomie.
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 6 Subjektivní, objektivní a absolutní idealismus.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
INDICKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
INDICKÁ FILOSOFIE I. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_mix2_zsv01
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SPIRITUÁLNÍ PROJEVY V KULTUŘE MLÁDEŽE
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Smrt Vypracoval: Jakub Polášek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Socializace Kejřová.
Transpersonální psychologie
Buhismus David Lučný :D (budha).
Sociálně psychologické aspekty kulturní historie lidstva
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Platon př. n. l. z bohaté athénské rodiny
Novoplatonismus.
Základní filozofické otázky
Francouzský materialismus I
Sociální práce a spiritualita
Transkript prezentace:

Konce a začátky z hlediska New Age RLB 266 Konce světa Konce a začátky z hlediska New Age

Co je to New Age? Základní interpretační paradigmata: New Age jako pokračovatel či (pozdně)moderní podoba tzv. metafyzického náboženství (západního esoterismu) – C. Albanese, W. Hanegraaff New Age jako výraz tzv. individualizované a privatizované religiozity – P. Heelas New Age jako výraz soudobé formy lidové religiozity – S. Sutcliffe

IDEOVÝ BACKGROUND NEW AGE Co je to New Age? “Genealogie” západního esoterismu podle G. Meltona ROSEKRUCIÁNSTVÍ E. SWEDENBORG ZEDNÁŘSTVÍ SPIRITUALISMUS RITUÁLNÍ MAGIE IDEOVÝ BACKGROUND NEW AGE THEOSOFIE NEW AGE SCIENTOLOGIE WICCA

Co je to New Age? Základní charakteristiky New Age - William Bloom: Veškerý život, tj. veškerá existence – je projevem Ducha (Spirit), něčeho Nepoznatelného (Unknowable), je projevem nejvyššího vědomí (supreme consciousness), které je známé pod různými jmény v mnoha různých tradicích. Cílem a „motorem“ veškeré existence je plné rozvinutí Lásky, Moudrosti a Osvícení. Všechna náboženství jsou vyjádřením této stejné vnitřní reality.

Co je to New Age? Veškerý život vnímaný pěti smysly či vědeckými nástroji, je pouze vnějším závojem neviditelné vnitřní a kauzálně chápané reality Stejně tak i lidské bytosti se skládají ze dvou komponent: a) vnější, časově omezené osobnosti a b) mnohodimenzionálního vnitřního bytí (duše nebo vyššího Já) Vnější osobnost je omezena a směřuje k materialismu Vnitřní osobnost je neomezená a směřuje k lásce

Co je to New Age? Cílem inkarnace vnitřního bytí je souznění chvění vnější osobnosti s láskou Inkarnované duše si mohou svobodně zvolit svojí vlastní duchovní cestu Naši duchovní učitelé jsou ti, jejichž duše jsou osvobozeny od potřeby inkarnace a kteří vyjadřují ničím nepodmíněnou lásku, moudrost a osvícení. Některé z těchto velkých bytostí jsou známé a inspirovaly světová náboženství. Některé jsou neznámé a pracují neviditelně

Co je to New Age? Inkarnované duše si mohou svobodně zvolit svojí vlastní duchovní cestu Naši duchovní učitelé jsou ti, jejichž duše jsou osvobozeny od potřeby inkarnace a kteří vyjadřují ničím nepodmíněnou lásku, moudrost a osvícení. Některé z těchto velkých bytostí jsou známé a inspirovaly světová náboženství. Některé jsou neznámé a pracují neviditelně

Co je to New Age? Veškerý život, ve všech svých rozličných formách a stavech, je vzájemně propojen energií, která zahrnuje naše skutky, pocity a myšlení. Proto my sami pracujeme s Duchem a těmito energiemi na vytvoření naší reality I když jsme zcela pod vlivem kosmické lásky, jsme zodpovědní sami stav nás samotných, našeho životního prostředí a všeho života

Co je to New Age? V současnosti dosáhl vývoj planety a lidstva bodu, ve kterém procházíme zásadní duchovní změnou našeho individuálního a kolektivního vědomí. Právě proto hovoříme o Novém věku (New Age). Nové vědomí je výsledkem stále úspěšnější inkarnace toho, co někteří nazývají energiemi kosmické lásky. Nové vědomí se projevuje v instinktivním porozumění posvátnosti a ve vzájemné propojenosti veškeré existence Toto nové vědomí a nové chápání dynamické vzájemnosti veškerého života znamená, že se v současnosti nacházíme v procesu vznikaní zcela nové planetární kultury

Počátek nebo konec? Díky svým “inspiračním” zdrojům opuští New Age tradiční (křesťanské) pojetí konce světa založené na eschatologii a apokalyptice, resp. je výrazně re-interpretuje Klíčovou roli v této re-interpretaci hraje koncepce duchovní evoluce “Konec světa” je tak chápán jako součást složitých dialektických vztahů mezi počátkem a koncem, resp.”strarým” a “novým” vedoucích k transformaci, která se odehrává na několika úrovních zároveň

VZÁJEMNÉ PROPOJENÍ (HOLISMUS) Počátek nebo konec? Úrovně transformace: Úroveň vědomí (subjektu, Já,…) Planetární úroveň (ekologická) Kosmická úroveň PARADIGMATICKÝ ZLOM VZÁJEMNÉ PROPOJENÍ (HOLISMUS)

Počátek nebo konec? Klíčem k pochopení vztahu počátku a konce je princip holismu Všechny uvedené úrovně jsou vzájemně propojené a proto se vzájemně ovlivňují Celková změna/transformace/konec tak může být (a bude) způsobena/vyvolána změnou/transformací/koncem v jedné z úrovní, přičemž platí, že paralelně s touto “dílčí” změnou/transformací/koncem dochází I ke změnám/transformacím/koncům v ostatních úrovních

Podoby (témata) transformace Změny/transformace/konce jsou často vyjadřovány a spojovány se symbolickými koncepty, které mají podtrnout hloubku a důležitost změn Součástí změn/transformací/konců jsou všechny klíčové “systémy” – počínaje systémy explanačními (věda) a konče systémy sociálními (politika) V této souvislosti se pak mluví o “nové” vědě, “novém” náboženství, “novém” člověku, “nové” společnosti

Podoby (témata) transformace “Symbolická” vyjádření změny/transformace/konce Věk vodnáře Vodnářské spiknutí Bod obratu

Zdroje Fritjof Capra: The Turning Point (Bod obratu) Merilyn Fergusonová: The Aquarian Conspiracy (Vodnářské spiknutí) James Redfield: The Celestine Prophecy (Celestinská proroctví) George Trevelyan: A Vision of the Aquarian Age