CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kamarádi :o) :o).
Advertisements

BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA – lekce i příběh
Je to takový náš prďola … sranda s nim je, ale občas i nám leze na nervy … je to takový náš třídní šašek …
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Soutěžní úkol. Naším společným úkolem je dostat cyklistu ve spodní části obrazovky na konec cesty. Musí ujet celých 10 kilometrů. Musíme mu pomoci správně.
Za rok už budu školák!!! 14.ZŠ ROZMARÝNOVÁ MOST.
Příběh o smutném pejskovi. Příběh, který rád vyprávím, aby jste věděli, že i lidé mohou být krutí na své mazlíčky… Nepamatuji si toho moc o místě, kde.
VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
SVĚT PSŮ Že pes je nejlepší přítel člověka víme již dlouho, někteří lidé možná ale netuší, že život bez psa by nemohl fungovat.
Člověk se nědy zeptá proč...???
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_362_Slohové postupy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Bezpečný internet Je důležité vědět, jak si chránit své zdraví i zdraví počítače a správně a bezpečně se u něj chovat.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0109 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
ŽIVOT PO ČTYŘICÍTCE A DÁL … VĚTŠINA LIDÍ OBYČEJNĚ VŮBEC NEVÍ, CO S TÍM, KDYŽ JE JIM PŘES 40 A NAJEDNOU MAJÍ NEČEKANOU SVOBODU A VŠE STÁLE FUNGUJE AMERICKÉ.
Klíčová otázka č. 5 Jakou roli by měli hrát různí aktéři (zejm. veřejná správa na všech úrovních, poskytovatelé služeb, volení představitelé, sdělovací.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se vrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů rodičům.
ZÁJMENA (pronomina).
Prezentace Jan   Nekopírovat !!!!.
JEN PRO TEBE.
Lidové noviny a webové stránky. Kdo je ta dy? Kdo má domácí úkol ?
CHARAKTERISTIKA znaky.
6. TŘÍDA .
Vytvořme společně lepší internet.
Větné členy PŘÍSUDEK.
Volba povolání.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
„Opravdový přítel je ten, kdo ti nabídne ruku a dotkne se tvého srdce“
1. Pokud mě někdo na chatu požádá o sdělení adresy a telefonu  Pošlu mu je teprve, až on mi pošle svoje Pošlu mu je teprve, až on mi pošle svoje 
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_14_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Bezpečnost na internetu
Slohové postupy.
OSTROV CUKROVÍ Vytvořila: Marie Anna Kurková START.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Základy pedagogické metodologie
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
Prázdniny a co dál … Nejdříve se mi nebude chtít odejít od mojí třídy (ze školy) bude se mi po nich stýskat nevím s kým zažiju ještě takovou srandu nikdo.
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení.
Happy Chickens Bezpečně na internetu.
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Viktor Kubečka je to boxer my mu říkáme (Viky) je to náš třídní šašek.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
JÁ A MŮJ KAMARÁD Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Sebevědomí Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Sebevědomí staví.
..kam jdu a odkud přicházím.. Sestavil: Willi Nowak.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Vztahy a pravidla soužití – vrstevnická skupina
Popisuje: Vojtěch Zedek
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
Les a voda Les i s vodou je důležitá pro nás, živočichy,
ČÍM CHCI BÝT, AŽ VYROSTU? Václav Pfleger.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Leona Čápová Název materiálu:
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – vystihuje vzhled, zevnějšek
Osnova a pracovní texty k procvičení učiva o slohovém postupu popisném
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
Vztahy a pravidla soužití - rodina
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Vy_32_INOVACE_77_Charakteristika
Volba budoucího povolání
UMÍŠ ŘÍCT – NE! Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Charakteristika.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Transkript prezentace:

CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení pro studenty středních pedagogických škol

Co je charakteristika: Hodnotící pojmenovávání VLASTNOSTÍ osoby a zvířete Charakterizovat lze i kolektiv, prostředí, město, období (epochu). Hodnocení vlastností lze doplnit krátkým vypravováním, zamyšlením, úvahou. Jedná se pak o CHARAKTERISTIKU NEPŘÍMOU.

Jazyk charakteristiky: Podstatná a přídavná jména Citově zabarvená slova Synonyma, antonyma Několikanásobné větné členy Přirovnání

CVIČENÍ 1. Pokračujte výčtem podobných vlastností: Odvážný, … Skromný, … Umíněný,… Společenský,…

Jaké vlastnosti můžeme sledovat? Temperament (uvážlivost, zbrklost, …) Vztah k lidem (obětavost, srdečnost,…) Vztah k sobě (sebevědomí, ctižádostivost,…) Zájmy a schopnosti (sport, četba,…)

CVIČENÍ 2. Následující obrázek vám připomene výkony olympijské vítězky Barbory Špotákové. Charakterizujte její výkon na OH v srpnu 2012. Které její vlastnosti byste vyzdvihli?

CVIČENÍ 3. Pána na následujícím obrázku vůbec neznáme, přesto u něj můžeme předpokládat určité vlastnosti. Které?

CVIČENÍ 4. Chytrý jako … Pomalý jako… Hbitý jako… Tvrdohlavý jako… Charakterizovat můžeme také zvíře. Některá zvířata jsou dokonce symbolem lidských vlastností: Chytrý jako … Pomalý jako… Hbitý jako… Tvrdohlavý jako…

CVIČENÍ 5. Jaké vlastnosti u pejska očekáváte? Napište pejskovi medailonek do pořadu „Chcete mě“nebo do profilu na Facebooku. Vymyslete krátký příběh, ve kterém bude některá z jeho vlastností hrát důležitou roli.

Ukázka 1. Naše sousedka je divná paní. Vždycky vyhlíží, když k nám někdo jde, a vyptává se, kdo je, odkud je a proč k nám přichází. Je to nepříjemné, ale to ona asi nevidí. Maminka říká, že je to osamělá paní, která si nemá s kým popovídat. Nikdo ji nenavštěvuje. Ale je to také proto, že má na dvorku psa, ten na každého štěká a ona mu to nezakáže. Tak nevím, jestli opravdu chce, aby za ní někdo přišel.

Ukázka 2. Mám kamarády, s kterými se mohu bavit o tom, co nás zajímá. Jiné kamarády nemám, ani nechci. Moje sestra si pořád vodí domů nějaké holky, pokaždé jiné, to by mě nebavilo. Nerad si zvykám na cizí lidi. Taky jsem nerad, když mě někdo vytrhne z práce. To se pak zlobím i na maminku, když po mě něco chce. Ona pak říká, že jsem neochotný a líný, a to mě mrzí.

Ukázka 3. Je jich prý čím dál víc. Sobec je člověk, který myslí jen na sebe. Chce vyniknout za každou cenu, nezáleží mu na nikom. Chce být ve všem první. Nevadí mu, že utlačuje druhé. Když je někdo v rodině sobec, ostatním ubližuje. Chce, aby na něj všichni brali ohled, sám nebere ohled na nikoho. Takových lidí není mnoho. Jsou to lidé, kteří umí něco udělat pro jiné a moc o tom nemluví. Je to víc než jen jednorázová pomoc. Mohu někomu pomoci, ale nic mě to nestojí. Obětavec se často musí něčeho vzdát. Třeba pohodlí.

Literatura a zdroje: http://www.google.com/imgres?hl=cs&biw=1024&bih=479&tbm=isch&tbnid=HmJxJ5373WEu3M:&imgrefurl=http:// http://www.google.com/imgres?hl=cs&biw=1024&bih=479&tbm=isch&tbnid=aINucYGKTQnLcM:&imgrefurl=http://sites.google.com/site/atletikaavecioni/sporty-v-oboru-atletiky&docid=gKjAO3ckXVNr5M&imgurl=http://www.zabloudil.cz/upload/image/Aktuality/sport/178669_sport-atletika-spotakova-crop.jpg&w=448&h=300&ei=Xm2ZUNaUIY3ntQbixICIBw&zoom=1&iact=rc&dur=5&sig=107262951094697353174&page=2&tbnh=184&tbnw=234&start=6&ndsp=11&ved=1t:429,r:7,s:0,i:87&tx=151&ty=120 http://www.google.com/imgres?hl=cs&biw=1024&bih=479&tbm=isch&tbnid=p3fme9ZR2MdOmM:&imgrefurl=http://www.fotogravir.eu.sk/%3Fpage%3Dgaleria%26ad%3Dine&docid=JfwE5MVz6UYMLM&imgurl=http://www.fotogravir.eu.sk/galeria/ine/rybar%252520vo%252520vode_thumb.jpg&w= Sloh pro 6.-9. ročník ZŠ, příslušné ročníky víceletých gymnázií a pro střední školy, Milena Fucimanová, Fortuna Praha 2003