NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_ Německý jazyk 7.-9.r. TEMA: Fragen - RISK ČÍSLO.
Advertisements

RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Bakterie. Jsou jednobuněčné organismy Stavba buňky bakterií – nakresli a popiš str. 30.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/17 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_16_Imunita Téma:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_01_Bakterie.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_461 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Riskuj Přírodopis VI. třída.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_74_PRV1
Základní škola, Hradec Králové
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 114_Bakterie
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VIRY.
Houby – fungi 3 Houby vřeckovýtrusné.
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Různé podmínky života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Bakterie VY_32_INOVACE_44_Co jsou bakterie Autor: Mgr. Iva Hirschová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Nebuněčné organismy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Rovnice HRA.
Základní složení a struktura živých soustav
Význam a zásady třídění organismů,
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Přírodopis 6. ročník TÉMA: Risk- buňka, viry, bakterie ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/21.1262

Anotace Hra Risk slouží k opakování učiva – buňka, viry, bakterie Pravidla: Žáci jsou rozděleni do 3 skupin, každá skupina si postupně vybírá otázky, pokud odpoví správně, získávají body. Vyhrává skupina s největším počtem bodů. Po kliknutí na vybrané pole s body se zobrazí otázka, na kterou žáci odpoví, po odpovědi, učitel klikne na políčko odpověď a zobrazí se správná odpověď na otázku. Na hrací pole s nabídkou otázek se učitel dostane kliknutím na šipku zpět. Pole s body, které už bylo vybráno, se zbarví modře.

Risk

1000 2000 3000 Buňka 1000 2000 3000 1000 2000 3000 VIRY 1000 2000 3000 1000 2000 3000 BAKTERIE 1000 2000 3000

Jak se nazývá řídící organela buňky? ODPOVĚĎ jádro ZPĚT

Ve které organele buňky se tvoří bílkoviny? ODPOVĚĎ V ribozomech ZPĚT

Jaká je funkce mitochondrií? ODPOVĚĎ Dochází v nich k přeměně energie, buněčnému dýchání ZPĚT

Shromažďují se v ní buněčné šťávy K čemu slouží vakuola? ODPOVĚĎ Shromažďují se v ní buněčné šťávy ZPĚT

Které buněčné organely má jen rostlinná buňka? ODPOVĚĎ Buněčnou stěnu Chloroplasty Vakuoly ZPĚT

Zelené rostlinné barvivo, je Co je to chlorofyl? ODPOVĚĎ Zelené rostlinné barvivo, je v chloroplastech ZPĚT

Pojmenuj tvary bakterií na obrázku. ODPOVĚĎ A) B) A)Tyčinkovitá B)Kok C)Bičíkatá C) Obr.3 ZPĚT

Vyjmenuj alespoň 2 bakteriální onemocnění člověka. ODPOVĚĎ Angína Spála Salmonelóza Borelióza Zápal plic… ZPĚT

Kterými léky se léčí většina bakteriálních onemocnění? ODPOVĚĎ Antibiotiky ZPĚT

Je to klidová forma bakterie, ve které přežije nepříznivé podmínky Co je to spora? ODPOVĚĎ Je to klidová forma bakterie, ve které přežije nepříznivé podmínky ZPĚT

Jak se nazývají bakterie, které se využívají při výrobě mléčných výrobků? ODPOVĚĎ laktobacily ZPĚT

Mají bakterie nějaký pozitivní význam? ODPOVĚĎ Ano Např. Žijí ve střevech člověka- rozkládají potravu. Rozkládají těla odumřelých organismů. Používají se při výrobě mléčných výrobků – laktobacily. ZPĚT

Všude kolem nás- ve vodě, Kde se vyskytují viry? ODPOVĚĎ Všude kolem nás- ve vodě, ve vzduchu, v půdě… ZPĚT

Mají viry buněčnou stavbu? ODPOVĚĎ Ne, jsou to nebuněčné organismy ZPĚT

Vyjmenuj alespoň 3 virová onemocnění člověka. ODPOVĚĎ rýma, chřipka, žloutenka, dětská obrna, zarděnky, spalničky, příušnice, AIDS, opary, bradavice… ZPĚT

Jak předcházíme virovým onemocněním? ODPOVĚĎ Očkováním Dodržováním hygienických zásad Otužováním Užíváním vitamínů … ZPĚT

Vysvětli jak se viry rozmnožují. ODPOVĚĎ Virus pronikne do hostitelské buňky, tam se namnoží. Viry se pak uvolní z hostitelské buňky. ZPĚT

Vyjmenuj alespoň 2 virová onemocnění zvířat. ODPOVĚĎ slintavka kulhavka mor hovězího dobytka mor drůbeže vzteklina… ZPĚT

Citace Text: Veškerý text byl vytvořen autorem materiálu, 6.11. 2012.