Dělení mnohočlenů mnohočlenem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Advertisements

Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Zobrazení kulovým zrcadlem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
7 236 : 23 Číslo, které si označíme nesmí být menší než dělitel, musí být v tom čísle obsaženo : 23 jako 70 : 20 V jednotlivých krocích dělení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Věty o shodnosti trojúhelníků
Dělení desetinných čísel beze zbytku
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Složené úrokování Tematická oblast
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Náš svět Tematická oblast
Člověk a vývoj civilizace
Název vzdělávacího materiálu
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Práce se sloupkovými diagramy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název vzdělávacího materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název vzdělávacího materiálu
Sloupkový diagram Tematická oblast
Elektrická energie Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Lineární rovnice a nerovnice III.
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Příčné zvětšení zrcadla
Ohyb světla na optické mřížce
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Násobení lomených výrazů
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Dělení lomených výrazů
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Interference na tenké vrstvě
Obvod a obsah rovnoběžníku
Dostupné z Metodického portálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Konstrukce lichoběžníku
Zobrazení tenkou čočkou
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Lomené výrazy (8) Dělení
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Dělení mnohočlenů mnohočlenem Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření 27. 10. 2012 Ročník 3. ročník osmiletého G Stručný obsah Popis metody dělení a její procvičení. Způsob využití V první části je uveden vzorový příklad včetně uspořádání dělence i dělitele a zkoušky. Dále následují příklady na procvičení dělení beze zbytku i se zbytkem. Autor Mgr. Sylva Potůčková Kód VY_32_INOVACE_21_MPOT05 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Vzorový příklad (7+𝑥 2 −8𝑥):(−7+𝑥) Oba mnohočleny uspořádáme sestupně 𝑥 2 −8𝑥+7 : 𝑥−7 Vydělíme první členy daných mnohočlenů 𝑥 2 −8𝑥+7 : 𝑥−7 =𝑥 Podílem prvních členů násobíme členy dělitele a zapisujeme pod příslušné členy dělence, potom odečteme

Vzorový příklad - pokračování 𝑥 2 −8𝑥+7 : 𝑥−7 =𝑥 −( 𝑥 2 −7𝑥) 0−𝑥+7 Dále postup opakujeme pro −𝑥+7 : 𝑥−7 𝑥 2 −8𝑥+7 : 𝑥−7 =𝑥−1 (zbytek 0) − −𝑥+7 0

Vzorový příklad - zkouška Zkoušku provedeme vynásobením podílu dělitelem a případný zbytek při dělení přičteme 𝑥−1 ∙ 𝑥−7 = 𝑥 2 −𝑥−7𝑥+7= 𝑥 2 −8𝑥+7

Příklady na procvičení Vydělte a proveďte zkoušku: 𝑥 2 −6𝑥+4 : 𝑥−3 𝑥−3 𝑥 2 −6𝑥+4 : 𝑥−3 =𝑥−3 (zbytek -5) −( 𝑥 2 −3𝑥) 0−3𝑥+4 − −3𝑥+9 0−5 Zkouška: 𝑥−3 ∙ 𝑥−3 + −5 = 𝑥 2 −6𝑥+9−5= 𝑥 2 −6𝑥+4

Příklady na procvičení Vydělte a proveďte zkoušku: 3 𝑥 3 −17 𝑥 2 +21𝑥−43 3 𝑥 3 −17 𝑥 2 +21𝑥−43 : 𝑥 2 −8𝑥+15 3 𝑥 3 −17 𝑥 2 +21𝑥−43 : 𝑥 2 −8𝑥+15 =3𝑥+7 (zb. 32𝑥−148) −(3 𝑥 3 −24 𝑥 2 +45𝑥) 0+7 𝑥 2 −24𝑥−43 − 7 𝑥 2 −56𝑥+105 0+32𝑥−148 Zkouška: 3𝑥+7 ∙ 𝑥 2 −8𝑥+15 + 32𝑥−148 =3 𝑥 3 −24 𝑥 2 +45𝑥+7 𝑥 2 −56𝑥+105+32𝑥−148=3 𝑥 3 −17 𝑥 2 +21𝑥−43