Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Laserová tiskárna barevná
Advertisements

Počítačová grafika.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.16/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
Úprava fotografie na počítači
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Základy počítačové grafiky
III/2 XVII ABC
Barva těles.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
LED tiskárna barevná Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí LED diod resp. práškového toneru. Využívají se celkem čtyři tonery (tři barevné,
Inkoustová tiskárna Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí inkoustu. Obr. 1.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
Základní pojmy grafiky
Úvod do počítačové grafiky. elmag. záření s určitou vlnovou délkou dopadající na sítnici našeho oka vnímáme jako barvu v rámci viditelné části spektra.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
Podle principu tisku se dělí na:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Aplikační programové vybavení
Barva Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tato prezentace byla vytvořena
Monitory U osobních počítačů mají největší využití
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vliv osvětlení a jasu na člověka
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní pojmy Grafiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika.
Tiskárny a barevné prostory Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
CINEMAGRAFIE. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_CINEMAGRAFIE_09 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
Ivo Peterka, FHS UK, Barvy a barevné systémy Formáty obrázků pro WWW.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Koláž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
BARVA.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Způsoby uložení grafické informace
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Výtvarné umění starověkého Egypta
Transkript prezentace:

Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_BAREVNE_MODELY_12 Název školy Střední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník 3. Vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie Vzdělávací obor Informační technologie Tematický okruh Práce s grafikou Téma Barevné modely Jméno autora Mgr. Lenka Kloučková Vytvořeno dne Metodický popis (anotace) Prezentace vytvořená v programu MS Powerpoint. Informuje studenty o barevných modelech.

Barevné modely - základ Lidské oko zachytává na sítnici určité frekvence, které jsou následně přetvářeny na viditelné barvy v rozsahu od barvy černé až po bílou. Barvy se mění lomem dopadajícího světelného záření na předměty a jejich odraz je dále zachycován naším okem.

Barevné modely Lidstvo chtělo zobrazovat barvy tak, jak je vidí a za tímto účelem se snažilo experimentovat a vytvářet různé metody, jak docílit co možná nejvěrnějšího ztvárnění okem viditelných barev. Tím vznikly dva druhy míchání barev - Subtraktivní - Aditivní

Barevné modely - Aditivní Tento model je založený na principu přidávání barev a jejich vzájemném prolínání. Abychom dosáhli plného barevného spektra, potřebujeme k tomu tři základní barvy - Červenou Zelenou Modrou Obr. 1 - Aditivní model

Barevné modely - RGB Jedná se o aditivní barevný model. Využívá plně vlastnosti oka, které je nejcitlivější na tři barvy Red (červenou) Green (zelenou) Blue (modrou) z toho vychází název barevného modelu RGB Obr. 1 - Aditivní model

Barevné modely - RGB Barevný model RGB má následující vlastnosti: - Pokud mají všechny barvy nulovou intenzitu, dostaneme černou barvu. - Pokud mají naopak všechny barvy plnou intenzitu, dostaneme barvu bílou Použití: Monitory, televizory, displeje mobilních zařízení Obr. 1 - Aditivní model

Barevné modely - Subtraktivní Tento model je založený na principu odebírání barev, kdy přes vzájemně prolnuté barvy ubíráme na jejich intenzitě. K dosažení plného spektra tentokrát potřebujeme barvy - azurovou - purpurovou - žlutou - černou Obr. 2 – Subtraktivní model

Barevné modely - CMYK Jde o subtraktivní barevný model, který byl původně zastoupený pouze třemi barvami a to: Cyan (azurovou) Magenta (purpurovou) Yellow (žlutou) Problém se však vyskytnul v momentě, kdy byly všechny barvy nastaveny na plnou intenzitu a výsledná barva byla místo černé tmavě hnědá. Proto se později dodala ještě barva s označením: blacK (černá) Označovaná také jako Klíčová. Obr. 2 – Subtraktivní model

Barevné modely - CMYK Barevný model CMYK má následující vlastnosti: - Pokud mají všechny barvy nulovou intenzitu, dostaneme bílou barvu. - Pokud mají naopak všechny barvy plnou intenzitu, dostaneme barvu černou Použití: Zejména u zařízení, které tvoří barvy, jako jsou tiskárny a kopírky. Obr. 2 – Subtraktivní model

Použité materiály Obr. 1 - QUARK67. Barevný model [online]. [cit. 17.10.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:AdditiveColorMixiing.svg Obr. 2 - QUARK67. Barevný model [online]. [cit. 17.10.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Synthese-.svg

Děkuji za pozornost