za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodika Full Cost Metodika Full Cost byla vytvořena v rámci projektu Metodika Full Cost na Mendelově univerzitě v Brně, registrační č.
Advertisements

Pavel Kurfürst - Ústav cizích jazyků LF Univerzita Palackého v Olomouci, ČR
„Webové listy“ – virtuální nástěnka
Veterinární a farmaceutická univerzita Brno
Hodnocení výuky UK 2. LF. Jak postupovat při organizaci ankety? Východiska Evaluace výuky má v zahraničí dlouhou tradici, je zavedena řada standardně.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Studijní informační systém (SIS)
TÉMAPŘEDNÁŠEJÍCÍČAS Zahájení, úvodní slovo, představení Fakultní nemocnice Olomouc děkan prof. MUDr. M. Kolář, Ph.D., ředitel FN Olomouc doc. MUDr. R.
DOTAZNÍK PRO ROČNÍKOVOU EVALUACI VÝUKY NA LF UP V OLOMOUCI
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
Makroekonomie - podmínky Přednášky, cvičení: Mgr. Hana Grzegorzová Kontakt: Cvičení: Ing. Hana Tichá – info.
HODNOCENÍ ZPŮSOBILOSTI LETECKÉHO METEOROLOGICKÉHO PERSONÁLU Odbor letecké meteorologie,ČHMÚ, Praha 2013 HODNOCENÍ AMP V ROCE 2013.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Hodnocení výuky studenty Ústav biochemie a experimentální onkologie, Karlova Universita v Praze, 1. Lékařská fakulta Aleksi Šedo Setkání učitelů biochemie.
Administrativní technika. Struktura předmětu Přednášky: –Úvod, struktura předmětu –Procesy v organizaci, jejich charakteristika –Administrativní procesy,
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Hodnocení pedagogické činnosti studenty 2005/2006.
Modernizace studia aplikované matematiky na PřF Univerzity Palackého v Olomouci na PřF Univerzity Palackého v Olomouci Streamlining the Applied Mathematics.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Reporting.
Modernizace studia aplikované matematiky na PřF Univerzity Palackého v Olomouci na PřF Univerzity Palackého v Olomouci Streamlining the Applied Mathematics.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Evaluace výuky na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci za akad. rok 2009/2010 prof. MUDr. Milan Kolář, Ph.D. proděkan LF UP.
Za akademický rok 2013/2014 Hana Kolářová proděkanka LF UP.
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Fyzická geografie Podzim 2014 Z0026/2 – čtvrtek 18 – 18.50, Z4 Z0026/3 – čtvrtek 19 – 19.50, Z4 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Písemná forma zkoušení z klinické biochemie ÚBAP 3.LF UK Laburda M., Čechák P., Hátle K., Nováková H.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
I NFORMATIVNÍ SCHŮZKA PRO ABSOLVENTY MAGISTERSKÉHO STUDIA Šafránkův pavilon
Seminář k doktorskému studijnímu programu Zlín.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
Studium na AF MENDELU Ing. Petr Dostál, Ph.D.
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Praktické dovednosti absolventa
Odbor ekonomický Krajského úřadu Jihomoravského kraje
Bakalářský studijní obor OPTIKA A OPTOMETRIE garantuje KPO
Pokyny ke zkoušce z biologie 2008/2009
Praktické dovednosti absolventa
Zkušenosti a poznatky o praxích a výuce ve zdravotnických oborech Zdeněk Hon
Příprava studijního programu
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
za akademický rok 2016/2017 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Studijní obor Fyzioterapie
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Institucionální program
Státní závěrečné zkoušky ak. rok 2018/2019
II. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP Evaluace výuky na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP

Evaluace výuky Evaluace výuky je realizována formou písemných dotazníků po skončení výuky jednotlivých předmětů - předmětová evaluace při zápisu do následujícího akademického roku –ročníková evaluace Hodnocení výuky prostřednictvím informačního systému STAG (elektronický dotazník) studenti nevyužívají a tento systém se pro potřeby LF UP jeví v současné době jako nevhodný z důvodu velmi obtížně realizovatelné zpětné vazby.

Evaluace výuky jednotlivých předmětů Jednotný písemný dotazník. Tento dotazník obsahuje 8 povinných otázek a možnost komentáře. Analýza odpovědí studentů je východiskem pro průběžné sledování kvality výuky na jednotlivých pracovištích a pro evaluaci na LF UP jako celku. Vedle povinných otázek mohou jednotlivé ústavy a kliniky zařadit i otázky nepovinné. Pro evaluaci výuky na úrovni LF UP jsou však vyžadovány a hodnoceny pouze povinné otázky. Evaluace výuky je prováděna u studijních programů Všeobecné lékařství, General Medicine, Zubní lékařství a Dentistry.

Evaluace výuky jednotlivých předmětů Jednotlivé ústavy a kliniky LF UP odevzdávají zprávu o evaluaci, která obsahuje: souhrnné zpracování všech odevzdaných dotazníků, generované přímo v programu Excel (list statistika v souboru „Evaluace-statistické vyhodnocení.xls)“ - je možné odeslat na děkanát LF UP vytištěný formulář nebo přímo soubor v elektronické podobě, odpověď na 3 otázky: celkový počet rozdaných dotazníků v jednotlivých studijních programech (Všeobecné lékařství, Zubní lékařství, General Medicine), jaké byly hlavní připomínky a návrhy studentů v komentářích, jaké jsou připomínky a komentáře učitelů, ústavu/kliniky jako celku. Evaluace výuky oborů Všeobecné lékařství, General Medicine, Zubní lékařství a Dentistry proběhla za akademický rok 2015/2016 v daném termínu na všech pracovištích Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.

Ročníková evaluace výuky Proběhla při zápisu studentů do následujícího akademického roku na děkanátu LF UP. Ročníková evaluace je zaměřená na celý studijní ročník a je realizována mimo jednotlivé ústavy a kliniky. Dotazníky pro VI. ročník Všeobecného lékařství a V. ročník Zubního lékařství byly v loňském roce rozšířeny o otázky týkající se pracovních a studijních plánů našich absolventů po skončení studia na naší fakultě. Všechny vyplněné dotazníky za jednotlivé ročníky byly vyhodnoceny. Ústavy a kliniky budou informovány o výsledcích ročníkové evaluace. Dotazníky pro rok 2015/2016 jsou k dispozici na webových stránkách v dokumentu s názvem Příloha č. 1. Evaluace výuky LF UP 2015/2016

Všeobecné lékařství Ročník I. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 2 1 30 35 32 48 79 46 73 75 41 58 72 63 55 40 24 37 31 53 3 7 11 16 14 6 18 4 13 12 8 5 109 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 105 106 Všeobecné lékařství Ročník II. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 2 12 9 7 1 24 37 25 27 72 31 59 68 40 66 47 43 32 46 3 18 23 38 6 15 29 4 5 8 111 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a 11 n 102 110 100

Všeobecné lékařství Ročník III. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 neoznačeno 1 4 2 17 16 15 20 14 49 23 41 47 25 37 58 48 44 30 31 32 28 29 3 21 35 10 7 6 5 100 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a 8 n 92 99 97 101 Všeobecné lékařství Ročník IV. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 4 3 1 29 41 12 15 55 25 51 59 37 54 2 75 58 50 49 45 44 38 7 43 35 10 13 5 11 14 111 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 100 109 110 104

Všeobecné lékařství Ročník V. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 2 10 9 21 25 6 12 45 26 32 40 19 27 37 28 35 13 14 3 8 23 5 4 67 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 59 66 Všeobecné lékařství Ročník VI. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 2 14 29 17 23 64 41 59 74 45 54 49 37 22 36 16 35 20 3 24 27 21 6 13 9 10 8 4 7 5 93 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom a 25 19 73 12 n 68 88 79 81 89 85 83 87 90

Všeobecné lékařství Do dotazníku byl doplněný bod č. 11: E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom A 97 12 10 7 1 3 N 22 107 109 112 118 116 119 Vysvětlivky pro bod 11 Po absolvování studia (zakřížkujte 1-2 správné odpovědi) 11a plánuji nastoupit do praxe v České republice (mám občanství ČR) 11b plánuji nastoupit do praxe v České republice (jsem cizinec) 11c plánuji nastoupit do praxe na Slovensku 11d plánuji nastoupit do praxe v jiných zemích EU než v ČR a SR 11e plánuji nastoupit do praxe v jiných zemích než v zemích EU 11f plánuji studium v doktorském studijním programu 11g ještě neznám svoje plány 11h plánuji jiné (prosím vypište do komentáře)

Zubní lékařství Ročník I. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 2 1 26 16 31 27 38 34 45 49 32 35 33 42 23 21 18 20 25 24 3 10 11 15 8 12 4 5 69 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 65 68 66 Zubní lékařství Ročník II. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 2 5 15 8 7 28 23 33 19 26 14 12 10 17 3 4 22 45 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 41 44 43

Zubní lékařství Ročník III. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 16 21 14 10 32 28 41 29 24 2 35 23 15 12 19 3 5 6 18 20 8 9 4 56 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a n 53 54 48 Zubní lékařství Ročník IV. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 5 4 3 15 23 8 7 44 26 45 54 22 2 49 47 36 28 16 32 18 11 27 17 6 12 75 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom a 9 n 69 70 68 66

Zubní lékařství Komentáře E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom Ročník V. Hodnocení A1 A2 A3 A4 A5 A6 B7 B8 C9 D10 neoznačeno 1 2 9 17 8 32 22 40 65 43 44 49 48 42 28 33 30 11 27 21 3 18 10 23 34 20 4 7 5 77 Komentáře AKom   BKom Ckom Dkom E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom a 12 13 14 n 70 76 75 Zubní lékařství Komentáře E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom A 60 5 11 3 1 4 N 20 75 69 77 79 76 80

Zubní lékařství Vysvětlivky pro bod 11 Komentáře E11a E11b E11c E11d E11e E11f E11g E11h Ekom A 60 5 11 3 1 4 N 20 75 69 77 79 76 80 Vysvětlivky pro bod 11 Po absolvování studia (zakřížkujte 1-2 správné odpovědi) 11a plánuji nastoupit do praxe v České republice (mám občanství ČR) 11b plánuji nastoupit do praxe v České republice (jsem cizinec) 11c plánuji nastoupit do praxe na Slovensku 11d plánuji nastoupit do praxe v jiných zemích EU než v ČR a SR 11e plánuji nastoupit do praxe v jiných zemích než v zemích EU 11f plánuji studium v doktorském studijním programu 11g ještě neznám svoje plány 11h plánuji jiné (prosím vypište do komentáře)

Výsledky evaluace - připomínky a návrhy Úroveň výuky hodnocena kladně. Celkové hodnocení přednášek i praktických cvičení studenty je pozitivní ve všech ukazatelích evaluačního dotazníku. Studenti hodnotí kladně zejména vstřícnost vyučujících. Kritizují u některých předmětů velký rozsah učiva a náročnost testů. U některých předmětů studenti poukazují na nedostatek vypsaných termínů zkoušek. Opakují se návrhy na větší kontakt s pacienty a na zlepšení zázemí pro studenty na klinikách. Je požadováno snížení počtu studentů v praktické výuce na jednoho učitele. Opakuje se požadavek na zveřejňování elektronických výukových materiálů a především na jejich aktualizaci a vydání nových skript. Stížnosti na funkci studijní agendy STAG. V řadě komentářů (především u čerstvých absolventů) je vyjádřena velká spokojenost se studiem na LF.

Reakce vedení LF UP a jednotlivých pracovišť na výsledky evaluace výuky Příprava a podpora řešení projektů souvisejících s inovací výuky v jednotlivých předmětech. Zřízení nového pracoviště pro praktickou výuku na simulátorech – CENTESIMO. Podpora modernizace přístrojového vybavení pro výuku. Rozšíření praktické výuky v klinických oborech s využitím simulátorů. Úprava počtu předmětů v kategorii C a B. Byla provedena kontrola dostupnosti výukových materiálů v elektronické podobě. Bude prováděna pravidelná kontrola počtu vypsaných zkouškových termínů. Problematika studijní agendy STAG je řešena s Centrem výpočetní techniky UP. Vydání nových skript a výukových materiálů bude podpořeno v rámci ediční činnosti fakulty.