Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Advertisements

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tlak
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Interaktivní test na změny skupenství látek
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Značky a měřidla fyzikálních veličin:
Kde se opravují auta? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
BALONY a násobilky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Prvouka – části lidského těla a kostra
Ukládáme a počítáme mince v kasičce
Interaktivní testy ze znalostí fyziky
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
Rozlišování hlásek P, B, M
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Jé, to jsou malé kostičky? Pan učitel položil před žáky dvě malé kostičky. Měly tvar krychle. To jsou krychle. Správně. Jsou to malé krychličky.

Mohou mít různou hmotnost? Mají stejný tvar, ale třeba se v něčem liší?

Nejdříve zjistíme jejich objem.

krychle pomocí pravítka. Já změřím strany této krychle pomocí pravítka. A já této krychle.

Strany obou krychlí měří 10 mm. Kolik měří strany krychlí? Když si otevřete tabulky pro základní školy, tak tam se dozvíte, jak se vypočítá objem krychle. Ale jak vypočítáme jejich objemy?

A A teď je zvážíme. Správně, obě krychličky mají stejné objemy a to V = 1 cm. 3 Dosadíme-li do vzorce V = a . a. a V = 1 cm . 1 cm. 1 cm = 1 cm 3

1 Tmavě šedá krychlička má hmotnost m = 7,8 g = 0,0078 kg Jakou hmotnost mají krychličky? Světle šedá má hmotnost m = 2,7 g = 0,0027 kg Tmavě šedá krychlička V = 1 cm 3 m = 7,8 g = 0,0078 kg Světle šedá V = 1 cm m = 2,7 g = 0,0027 kg = 0,000001 m 1 Naměřené hodnoty zapíšeme do tabulky:

Teď si položíme otázku z jaké látky jsou zhotoveny tyto 2 krychličky. A jak to zjistíme? A to je správná otázka. Určíme to podle hustoty dané látky. 9

A z těchto vypočítaných čísel Hustotu látky, ze které je zhotoveno nějaké těleso, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa dělíme jeho objemem. To je fyzikální veličina? Ano, to je fyzikální veličina, značí se řeckým písmenem ró a vypočítá se: = m / V ρ Jednotkou je kg / m 3 A z těchto vypočítaných čísel zjistíme, z jaké látky jsou krychličky? Světle šedá krychlička V = 1 cm 3 = 0,000001 m Tmavě šedá krychlička m = 7,8 g = 0,0078 kg m = 2,7 g = 0,0027 kg = m / V = 0,0027kg / 0,000001 m ρ = 2400 kg / m ρ = m / V = 0,0078 kg / 0,000001 m = 7 800 kg/ m

A teď už najdeme ty látky? Ano, hustota tmavě šedé krychličky je = 7 800 kg / m 3 ρ Hustota světle šedé krychličky je 3 A teď už najdeme ty látky? 3 ρ = 2 700 kg /m Ano, v tabulkách najdeme hustotu 7 870 kg / m , což by mohlo odpovídat naší hustotě, hustotě železa. 3 Hustota 2 700 kg /m , odpovídá hustotě hliníku. 3 Na základě vypočítaných hustot látek jsme zjistili, že jedna krychlička je ze železa a druhá z hliníku.

Já vím, jak budeme postupovat. Objem změříme pomocí odměrného válce. Pak těleso zvážíme, dosadíme do vzorce, vypočítáme hustotu a v tabulkách najdeme, z jaké látky je těleso. Co když to těleso nebude mít pravidelný tvar? mít Správně!

? Výpočet Tak si dáme příklad, kterým zjistím, zda jste látku pochopili. Urči kov, jehož odlitek má objem 1,6 m a hmotnost 12,56 t. 3 Látka: Odlitek je z ocele. ? Zápis: V = 1,6 m m = 12,56 t = 12 560 kg ρ = ? 3 = m V 12 560 kg 1,6 m = 7850 kg / m Výpočet Výpočet: [ kg / m ] 3

Zdroje obrázků: [cit. 2011-09-01]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-student-writing.html> <http://www.clker.com/clipart-student-asking-a-question.html> <http://www.clker.com/clipart-student.html> <http://www.clker.com/clipart-student-reading.html> <http://www.clker.com/clipart-15097.html>